Menu
Wróć do listy wpisów
Blog o social media
Strona główna > Blog > Opcje LinkedIn, które warto wykorzystać

Opcje LinkedIn, które warto wykorzystać

Opcje LinkedIn, które warto wykorzystać

LinkedIn pozwala na rozwój Twojej kariery zawodowej, zwiększenie poziomu sprzedaży w firmie lub poprawę wizerunku marki. Portal może się również stać niesamowitym narzędziem służącym do inbound marketingu. Poznaj najbardziej przydatne funkcje LinkedIn, które warto wykorzystać.

Budowanie marki osobistej, która przyciąga

Zgodnie z tendencją rozwoju serwisów społecznościowych, LinkedIn stale ewoluuje i wprowadza nowe możliwości, które są w stanie pomóc użytkownikom w zdobywaniu szerszej grupy odbiorców i kontaktów biznesowych. Możliwości te warto wykorzystać do budowania swojego wizerunku – wizerunku specjalisty!

1. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe

Wykorzystanie słów kluczowych jest w stanie zwiększyć pozycjonowanie na portalu i spowodować, że należący do Ciebie profil będzie łatwy do odnalezienia przy pomocy wyszukiwarki znajdującej się w serwisie. Przede wszystkim należy się zastanowić, do kogo chcemy dotrzeć z naszym profilem i które słowa będą odpowiednie, by zacząć się wyróżniać spośród tysięcy innych profili. Stwórz listę najlepszych słów kluczowych jeszcze przed dokonaniem edycji profilu. Określone frazy swoją rolę najlepiej będą spełniać, jeżeli umieścimy je między innymi w nagłówku. Dlaczego? Ponieważ fraza w nim zawarta znacznie zwiększy ruch na Twoim profilu i przyczyni się do tego, że stanie się on bardziej atrakcyjny z punktu widzenia potencjalnych pracodawców. Dodatkowo słowa kluczowe warto wpleść również w zainteresowania, dotychczasowe stanowiska pracy, posiadane umiejętności oraz w podsumowaniu naszego profilu.

2. Polecenia i umiejętności

Opinie na temat Twojej pracy i osoby są kluczową wartością profilu. Spraw, by było jak najwięcej pozytywów – dzięki temu możliwość znalezienia Ciebie w serwisie za pomocą zaawansowanego wyszukiwania będzie łatwiejsze. Ponadto pamiętaj, że ważnymi elementami na Twoim profilu są także umiejętności. One również mają wpływ na pozycjonowanie. Obecnie jednak mamy do czynienia z sytuacją, że rekruterzy powoli przestają zwracać na nie uwagę, gdyż są łatwe do uzyskania od innych użytkowników. Niemniej jednak nadal mogą mieć ważną wartość i wpływ na wsparcie Twojego profilu.

Ważną rolę spełniają również rekomendacje. Wiąże się to z tym, że liczba pozytywnych opinii będzie widoczna na szczycie strony, w momencie gdy Twoje dane wyświetlą się w spisie użytkowników, którzy należą do danej grupy. W wielu przypadkach rekomendacje można uzyskać wtedy, gdy o nie poprosimy. Należy wtedy upewnić się, że będą w  nich zawarte konkretne i specyficzne informacje (np. wyniki uzyskane dzięki wspólnej pracy, zwiększenie sprzedaży i informacja o tym, jak udało się to zrobić czy też informacje dotyczące Twojej ekspertyzy). Miej w pamięci to, żeby zawsze podziękować za każdą rekomendację.

3. Stwórz profesjonalne portfolio (projekty, zdjęcia, wideo, pokazy slajdów)

Jeżeli chcesz się wyróżnić w serwisie i zainteresować potencjalnych odbiorców możliwością współpracy, poświęć chwilę na przygotowanie portfolio z własnymi projektami. Warto umieścić w nim między innymi zdjęcia, treści wideo lub prezentacje Slideshare na naszym profilu, a także inne rzeczy, którymi chciałbyś się pochwalić i które zwrócą uwagę potencjalnego pracodawcy.

4. Wykorzystaj możliwości, jakie daje narzędzie „Twoja sieć kontaktów”

Opcja ta umożliwia nawiązanie nowych kontaktów z osobami powiązanymi z Twoim profilem lub innymi kontaktami znajdującymi się w bazie LinkedIn. Podczas, gdy Ty jesteś na profilu innego użytkownika, narzędzie, które występuje w prawym górnym rogu ekranu, jest w stanie udzielić Ci informacji na temat tego, kto z Twojej sieci kontaktów nawiązał już znajomość z interesującą Cię osobą. Teraz wystarczy tylko kliknąć opcję „Przedstaw się”, aby móc wysłać do niej wiadomość. Dodatkowo możesz także poprosić ją o rekomendację i nawiązanie kontaktu. Narzędzie to umożliwia dotarcie do tych osób, z którymi ciężko byłoby nawiązać kontakt w inny sposób.

5. Dobrze wykorzystany link do Twojego profilu może okazać się kluczem do sukcesu

Aby móc się wyróżnić na tle konkurencji, użyj spersonalizowanego adresu URL swojego profilu. Przy rejestracji, serwis nadaje Twojemu profilowi automatycznie wygenerowany adres, ale to dzięki unikatowemu URL będziesz w stanie dotrzeć do szerszego grona osób. Link taki będzie w stanie zwiększyć Twoje szanse na sukces, a także będzie on łatwiej zapamiętany przez potencjalnych odbiorców. Możesz go wtedy promować na innych profilach społecznościowych. W celu zmiany adresu URL, wejdź w ustawienia profilu.

6. Znajdź najlepszych partnerów biznesowych za pomocą zaawansowanej wyszukiwarki 

LinkedIn jest doskonałą bazą do nawiązywania kontaktów z potencjalnymi klientami. Służy on również do odnajdywania potencjalnych pracowników, którzy charakteryzują się wyspecjalizowanymi kompetencjami. Aby ich wyszukać, prócz imienia i nazwiska można dodać stanowisko pracy lub kompetencje, które nas interesują. Ponadto, w przypadku zaawansowanego wyszukiwania jesteśmy w stanie określić kryteria pod kątem lokalizacji, uczelni, rynku, dzięki czemu możemy przeprowadzić bardziej szczegółowe badania i dotrzeć do interesujących kontaktów.

Podsumowanie

Portale społecznościowe stale podlegają ewolucji. Wśród nich jest LinkedIn, który dzięki dodawaniu nowych opcji znajduje się w czołówce platform stawiających na zwiększenie zaangażowania, rozwój sieci kontaktów czy zdobywanie nowych klientów. Bardzo opłacalne jest wykorzystanie możliwości, które oferuje nam LinkedIn – zwłaszcza, że korzystanie z niego w podstawowej wersji nie podlega opłatom.

    Wypełnij formularz, aby zamówić bezpłatną wycenę
    Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.

    Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.