Wróć do listy wpisów
Strony www
Agencja SEO i SEM > Blog > Siedem widgetów, które musi posiadać Twój blog

Siedem widgetów, które musi posiadać Twój blog

Siedem widgetów, które musi posiadać Twój blog

Działanie bloga mogą usprawnić powszechnie dostępne dla internautów dodatki. Ważne jednak, aby używać ich z rozwagą. Oto kilka wybranych widgetów, których nie może zabraknąć na Twoim blogu!

Prowadząc bloga, warto zadbać o to, aby był nie tylko ciekawy, ale też atrakcyjny i funkcjonalny.  Niedbały układ graficzny sprawi bowiem, że blog będzie wyglądać na mało profesjonalny, a zamieszczenie przesadnej liczby dodatków może odciągać uwagę czytelników od tego, co najważniejsze, czyli od treści. Jak zatem umiejętnie dobierać wirtualne dodatki?

1. Formularz newslettera

Jeżeli chcesz, aby osoby od czasu do czasu przeglądające Twojego bloga zamieniły się w wiernych czytelników, zaproponuj im subskrypcję publikowanych przez Ciebie treści. Dzięki temu będziesz w stanie poinformować ich drogą mailową o pojawieniu się kolejnego artykułu, co bez wątpienia zachęci ich do odwiedzenia bloga. Zadbaj o to, aby newsletter zawierał bezpośredni link do Twojego wpisu oraz aby był atrakcyjny wizualnie. Możesz również zamieścić w nim linki do innych treści, podstron, notatek itp. Jeżeli Twoje publikacje będą wystarczająco interesujące i wartościowe, czytelnicy zechcą udostępnić je znajomym w mediach społecznościowych (warto zadbać o obecność odpowiednich przycisków na Twoim blogu), a to generuje naturalną reklamę.

Formularz newslettera najlepiej zamieścić w widocznym miejscu – „side barze”, aby był łatwo dostępny dla czytelników bloga. Powinien on również obowiązkowo znaleźć się pod każdym nowo opublikowanym artykułem – to znacznie zwiększy jego skuteczność.

2. Kanał RSS

Użytkownicy RSS to z reguły osoby mniej aktywne niż subskrybenci, niemniej taka forma komunikacji również jest popularna. Warto zadbać o dobrą lokalizację przycisku kanału RSS i umieszczenie go w widocznym miejscu, najlepiej w „side barze”. Jeżeli czytelnicy będą mogli z łatwością do niego dotrzeć, możesz liczyć na korzyści porównywalne z tymi wynikającymi z posiadania newslettera. Pamiętaj, że nawet jeżeli daną osobę zainteresuje wpis na Twoim blogu, za jakiś czas może ona mieć kłopot z ponownym jego odnalezieniem. Kanał RSS skutecznie rozwiązuje ten problem.

3. Profile autorskie

Jeżeli prowadząc bloga, jesteś otwarty na współpracę z innymi autorami, rozważ stworzenie profili autorskich, które pozwolą każdemu z nich publikować treści „pod własnym szyldem”. Zaproszenie innych osób do tworzenia treści Twojej witryny to znakomita okazja na pozyskanie szerszego grona odbiorców. Każdy z autorów tworzy treści o innym charakterze, dlatego może przyciągnąć czytelników o różnorodnych zainteresowaniach i gustach.

Upewnij się, że przy każdym wpisie znajdzie się informacja o jego autorze. Zadbaj także o stworzenie specjalnej podstrony prezentującej profile każdego z twórców bloga oraz linki do redagowanych przez nich treści. To ułatwi fanom poszczególnych bloggerów śledzenie ich twórczości. Profile autorskie są również dobrym sposobem, na nagrodzenie każdego ze współautorów Twojego bloga, zachęcenie gościnnych blogerów do współpracy i zmotywowanie ich do większego zaangażowania. Blog redagowany przez kilka osób jest nie tylko ciekawszy i bardziej wiarygodny, ale również chętniej udostępniany przez internautów.

4. Przyciski social media

Zastanawiasz się, w jaki sposób wypromować swojego bloga w sieci? Pozwól, aby zrobili to za Ciebie Twoi czytelnicy! Zamieszczanie treści wysokiej jakości oraz zapewnienie osobom odwiedzającym bloga dostępu do przycisków integrujących go z popularnymi portalami takimi jak Facebook, Twitter czy Google+ to prosta droga do zaistnienia w mediach społecznościowych.

Jeżeli chcesz, aby publikowane przez Ciebie materiały trafiły do szerokiego grona użytkowników tych popularnych serwisów, upewnij się, że przy każdym nowo dodanym artykule znajdują się przyciski pozwalające na udostępnianie treści. Zainteresowany jakością Twojego wpisu internauta, chętnie podzieli się ze znajomymi fajnym materiałem, klikając „Lubię to” czy „Tweetnij”. Dzięki temu o Twoim blogu dowiedzą się kolejne osoby, które również będą miały możliwość udostępnienia go dalej. Wieść o blogu rozejdzie się jeszcze szybciej, jeżeli obok przycisków udostępniania zamieścisz również informację o ilości osób, które już podzieliły się z innymi daną treścią – zazwyczaj działa tu zasada dowodu społecznego.

5. Komentarze

Zamieszczenie na blogu sekcji komentarzy to doskonały sposób na nawiązanie dialogu z czytelnikami, zainicjowanie ciekawych dyskusji dotyczących poruszanego tematu lub pozyskanie informacji na temat oczekiwań internautów co do bloga. Dzięki komentarzom użytkownicy bardziej angażują się w blog i przy okazji dostarczają cennego feedbacku. Z kolei umiejętne wykorzystanie pozyskanych w ten sposób informacji może przyczynić się do podniesienia jakości publikowanych treści oraz do opracowania skutecznej strategii w zakresie content marketingu, precyzyjnie dostosowanej do odbiorców. Najpopularniejsze aplikacje obsługujące moderację komentarzy to Livefyre oraz Disquc.

Każdy popularny blog umożliwia dodawanie komentarzy, które są również wyznacznikiem jego jakości. Niestety, otworzenie przed internautami opcji komentowania niesie ryzyko niepożądanych zjawisk, takich jak spam czy trolling. Na szczęście istnieją jednak skuteczne narzędzia, które pozwalają na uporanie się z tego typu utrudnieniami (np. Akismet).

6. Przyciski zachęcające użytkowników do obserwowania Twoich profilów w mediach społecznościowych

Atrakcyjny blog sprawia, że użytkownicy nie tylko z niecierpliwością wyczekują każdego kolejnego wpisu, ale często są otwarci na coś więcej niż tylko zamieszczane regularnie treści. To stwarza przestrzeń do polecenia im profili prowadzonych przez nas w portalach społecznościowych, gdzie znajdą nie tylko „więcej”, ale także w bardziej interaktywnej formie, na jaką pozwalają portale typu Facebook czy Twitter. Integrowanie bloga z profilem społecznościowym to ciekawa propozycja dla firm chcących pozyskać jak najwięcej klientów, a także dla twórców pragnących zaprezentować się jak najszerszemu gronu publiczności.

Nawiązanie takiej wielopoziomowej relacji z czytelnikami bloga nie jest trudne. Wystarczy w widocznym miejscu zamieścić ikonki portali społecznościowych podlinkowane do konkretnego profilu czy strony. Otwarcie się na nowe trendy internetowe z pewnością się opłaci!

7. Dodatki social media

Oprócz wymienionych powyżej elementów możesz oczywiście zainstalować na swoim blogu inne, równie ciekawe dodatki. Internet pełen jest pluginów, widgetów i innych interesujących propozycji w tym zakresie, wśród których możesz wybrać tą najlepiej odpowiadającą Twoim potrzebom oraz charakterowi prowadzonego bloga. Dobrym pomysłem jest instalacja widgetów pokazujących wybrane wpisy na Twitterze, najświeższe newsy z danej dziedziny lub podlinkowane logo Twojej firmy. Możesz również współpracować ze znajomymi, wzajemnie udostępniając widgety pełniące rolę linków do Waszych blogów. Dzięki takim rozwiązaniom zwiększy się zakres, popularność i wiarygodność Twojej strony. Pomysłów jest wiele. Ważne jednak, aby zachować zdrowy umiar, dzięki któremu główną i najważniejszą kwestią będzie publikacja atrakcyjnych, rzetelnych treści, bo to od nich zależy wartość bloga, a wraz z nim i wszystkich dodatków.

Jeżeli znasz inne wartościowe dodatki, które usprawniają działanie i ułatwiają prowadzenie bloga biznesowego i chcesz się nimi podzielić z innymi, zapraszamy do wypowiedzenia się w sekcji komentarzy. Dziękujemy!