ul. Wolsztyńska 5, 60-361 Poznań tel: 61 866 77 27 tel:+48618667727

Deloitte Technology Fast 50 Lider przedsiębiorczości Google Partner Google Partners Rising Stars

SEOSobota – relacja ze szkolenia i integracji


11-10-2016

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym? Jak najlepiej zoptymalizować serwis pod kątem odwiedzających? Czy optymalizacja sklepu w kontekście pozycjonowania zawsze przynosi oczekiwaną konwersję? Jakie narzędzia wspomogą analizę i zwiększenie ruchu na stronie www? Na te i wiele innych pytań szukaliśmy odpowiedzi w trakcie sobotniego SEO Szkolenia!

Sobota rano to czas odpoczynku, zakupów i odkurzania. Lub, jak dla załogi działu pozycjonowania, okazja do poszerzania wiedzy! Mimo niesprzyjającej aury spotkaliśmy się wszyscy, aby przejść szkolenie zorganizowane przez dwóch specjalistów – Damiana i Łukasza. Główną tematyką była analiza i praca nad zwiększeniem ruchu na stronach naszych Klientów.
Wszyscy wiemy, że wysokie pozycje w wyszukiwarce to jeden z etapów osiągnięcia sukcesu w Internecie – dla naszych Klientów najistotniejszy jest efekt biznesowy, czyli więcej wejść generujących sprzedaż lub zapytania dotyczące wykonywanej usługi. W trakcie warsztatów Panowie przedstawili główne różnice w podejściu biznesowym do pozycjonowania jako narzędzia do zwiększenia liczby odwiedzin stron internetowych, opowiedzieli, jak kompleksowo zoptymalizować serwis, tak, aby nie tylko osiągał czołowe pozycje w Google, ale też generował jak najwięcej wartościowych wejść. Nawet tak oczywiste elementy jak meta-tagi, opisy produktów czy linkowanie wewnętrzne zostały przedstawione w nowym świetle. Nasz zespół wzbogacił swoją wiedzę o wiele użytecznych wskazówek dotyczących budowy najwyższej jakości contentu, prowadzenia bloga czy dodatkowych działań wspomagających proces zwiększenia konwersji.

Ogromnym zainteresowaniem w trakcie szkolenia cieszyły się prezentowane case study, czyli przykłady stron naszych Klientów, na których dzięki odpowiedniej strategii udało się osiągnąć spektakularne rezultaty, np. zwiększając liczbę wejść z 300 do 30.000. Na wybranych stronach internetowych udowodniliśmy, że wspólna i szeroka współpraca z Klientem może wypromować nie tylko usługi czy produkty, ale także całą markę! Po części teoretycznej przyszedł czas również na praktykę – w ramach burzy mózgów przeanalizowaliśmy jedną z domen i zebraliśmy szereg ciekawych pomysłów na to, jak zwiększyć ruch w serwisie. W ostatniej części warsztatów Damian i Łukasz zaprezentowali wiele nowoczesnych i przydatnych narzędzi wspomagających analizę stron konkurencji, monitorujących ruch czy pozwalających na dobór najodpowiedniejszych wyrażeń. Wielokrotnie w ciągu szkolenia podkreślali także konieczność ścisłej komunikacji z Klientem i jego istotny wpływ na sukces prowadzonych prac reklamowych.

W trakcie szkolenia padło też wiele interesujących pytań, pozwalających na przeanalizowanie pozycjonowania sklepów internetowych pod zupełnie innym kątem. Każdy z uczestników już w trakcie spotkania przemyślał sytuację swoich Klientów i w oparciu o uzyskane informacje ustalał nową lub modyfikował obecną strategię promocji marki w Internecie.

Oczywiście ogrom informacji, jakie w tej dziedzinie chcielibyśmy przekazać, nie pozwolił na przeprowadzenie szkolenia w ciągu jednego dnia. Czekają nas zatem kolejne części warsztatów – dotyczące chociażby zaawansowanych prac w Google Analytics czy poszerzenia wiedzy z zakresu UX.


Po wysiłku umysłowym przyszedł czas na wyczekaną SEO-integrację, czyli standardowy pakiet rozrywek w naszym dziale: pizzę, napoje, popcorn i oczywiście Xboxa. Jedni prowadzili zawziętą rywalizację w CS-a, inni skupiali się na poważnych dyskusjach kuchennych (wiadomo, najlepsze imprezy kończą się w kuchni…). Późnym wieczorem niektórzy próbowali nawet swoich sił w tanecznej bitwie z użyciem Kinecta. Z pewnością ostatnie doniesienia o Oposie, Pingwinie i kolejnych roszadach w algorytmach Google sprawiły, że takie spotkanie „po godzinach” było bardzo potrzebne. Czy przyniosło oczekiwany rezultat? Skoro większość osób, mimo zimnego i chłodnego poniedziałku przyszła do pracy z uśmiechem – z pewnością!





Zaufali nam: