W miniony piątek (26 kwietnia) w Concordia Design odbył się pierwszy poznański SEO MeetUp, który organizowaliśmy wspólnie z SurferSEO. Sama nazwa imprezy bardzo trafnie oddaje jej ideę – nie chodziło tylko o wiedzę i inspirację czerpaną z prezentacji, ale także o to, żeby lepiej się poznać, co miało miejsce na późniejszym after party – ale o tym w dalszej części tekstu :)

„Konkretnie o linkach” – Michał Suski, SurferSEO

Pierwszą prezentację prowadził Michał Suski z SurferSEO. Już od początku zapowiadała się ciekawie – miało być konkretnie o linkach, i tak też było. W branży SEO powszechnie stawia się na linki tematyczne. Michał zachęcał uczestników spotkania do tego, żeby pójść dalej i nie określać tematyczności portalu jako zbieżności branż, np. portal budowlany – deweloper. Naprawdę tematyczny odnośnik wg Michała to taki, który pochodzi z podstrony będącej wysoko w wynikach wyszukiwania na zapytanie przez nas pozycjonowane. W dalszej części swojej prezentacji pokazał nam, jak szybko i efektywnie takie podstrony znaleźć – oczywiście przy wykorzystaniu narzędzia SurferSEO 😊

 

„Wyzwania SEO w branży moto i mechaniki, które łatają braki w zasobach” – Adrian Pakulski, Paq-Studio

Kolejne wystąpienie należało do Adriana Pakulskiego z Paq-Studio. Adrian opowiadał o tym, jakie wyzwania niesie ze sobą pozycjonowanie sklepu internetowego w branży motocyklowej. Prezentacja była prowadzona w oparciu o doświadczenie z jego własnym sklepem internetowym, co dodawało jej dużo wiarygodności. Problemy, które zostały nakreślone to:
• API,
• fragmentacja,
• duplikacja,
• indeksacja.

Adrian szczegółowo opisał każdy z tych problemów i to, jak z nimi sobie radzi, stosując swoje własne, autorskie rozwiązania. Dostarczył nam sporo inspiracji do codziennej walki o widoczność serwisów e-commerce będących pod naszą opieką.

 

„Migracja serwisu – zagrożenie czy szansa?” – Piotr Michalak, Grupa TENSE

Trzecią prezentację prowadził nasz reprezentant – Piotr Michalak – który opowiadał o migracji serwisów internetowych. Nie wiem, na ile obiektywnie to zabrzmi, ale Piotr zrobił dobrą robotę! Nakreślił w prezentacji szereg kwestii związanych z przeniesieniem strony internetowej i podzielił je na dwie sekcje: zagrożenia oraz szanse. Szczególnie ta druga kategoria była ciekawa. Już samo podejście do kwestii migracji jako czegoś, co stwarza nowe możliwości, a nie tylko generuje ryzyko straty ruchu, jest świeżym podejściem w branży. Piotr opowiadał także o tym, co często pomijamy w codziennej pracy specjalisty ds. SEO – o nietechnicznych aspektach procesu migracji strony. Terminy, współpraca trójstronna (z deweloperem), brak obopólnego zrozumienia – są to problemy, o których często się nie myśli, a mają one tak samo mocny wpływ na proces migracji jak przekierowania (lub ich brak). Piotr pokazał nam także kilka przykładów, gdzie przeniesienie strony nie przebiegło „modelowo” i wyjaśnił, jak sobie z tym poradził.

„Pozycjonowanie w Google.de – jak zrobić to dobrze?” – Kamil Demidowski, Fox Strategy

Oficjalną część SEO MeetUp zamykała prezentacja Kamila Demidowskiego z Fox Strategy. Kamil najpierw kusił publiczność statystykami o tym, jaki niemiecki rynek jest duży i jak szybko rośnie, tylko po to, by pokazać w kolejnych slajdach, że wcale nie jest tam łatwo. Wynika to nie tyle z odrębnych dla Niemiec algorytmów, ale z samej charakterystyki kraju i jego mieszkańców. W niemieckiej części Internetu nie ma miejsca na kompromisy, jeśli chodzi o jakość – wszystko musi być na najwyższym poziomie, zarówno odnośniki, jak i treści na stronie internetowej. Długi ogon? Proszę bardzo, trzeba jedynie wziąć pod uwagę, że słowa w języku niemieckim są bardzo długie, więc i optymalizacja pod długi ogon jest trudna. Podobnie jak Piotr Kamil wskazał obszary nietechniczne, o których trzeba pamiętać pozycjonując w Niemczech – np. terminowość czy wiarygodność. Jako jedyny na MeetUpie poruszył kwestię pozycjonowania poza Google i przekazał nam parę wskazówek odnośnie Amazon.de, który za naszą zachodnią granicą stanowi łakomy kąsek dla biznesów online.

 

Podsumowanie

Prezentacja, która została moim faworytem, to ta prowadzona przez Kamila (wybacz Piotr! :)). Trzeba jednak przyznać, że wszystkie wystąpienia miały bardzo wysoki poziom i były merytoryczne, a co najważniejsze – bez wodolejstwa. Mój wybór jest akurat taki, a nie inny, gdyż o SEO w Niemczech wiem dużo mniej niż o tym w Polsce, więc właśnie w tym zakresie uzupełniłem luki.

Skoro Kamil kończył część oficjalną, to musiała być jakaś część nieoficjalna :) Na after party udaliśmy się do Ułan Browaru, gdzie toczyliśmy rozmowy o pozycjonowaniu, życiu lub czymkolwiek innym :) Powstały nowe znajomości, stare się odnowiły, więc i ten element SEO MeetUpu można uznać za udany. Właśnie tam, gdy już było wiadomo, że wszystko się udało i nie wybuchną już żadne pożary, mogliśmy jako współorganizatorzy zrobić szybkie podsumowanie, z którego wynikało: warto było!

Jeszcze raz dziękujemy ekipie SurferSEO za zaproszenie do współorganizacji pierwszego w Poznaniu SEO MeetUp. Do zobaczenia!

Artykuł Ci się spodobał? Udostępnij!