ul. Wolsztyńska 5, poziom II 60-361 Poznań tel: 61 866 77 27 tel:+48618667727

Lider przedsiębiorczości Google Partner Google Partners Rising Stars

apple-iphone-books-desk - zdjęcie główne

Projektowanie serwisu z uwzględnieniem SEO


05-01-2016

Dzisiaj kilka słów o elementach, które są czasami pomijane lub traktowane bez należytej staranności podczas projektowania serwisu internetowego. Zaniedbania na tym etapie mogą utrudniać, a nawet w pewnym stopniu uniemożliwiać efektywne pozycjonowanie serwisu w przyszłości.

Podczas projektowania szablonu serwisu warto pamiętać o kilku ważnych elementach, dzięki którym będzie on szybciej indeksowany i może uzyskiwać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwarek.

1. Nawigacja

Jest bardzo ważna dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarek. Odnośniki do najważniejszych stron powinny znajdować się na każdej podstronie serwisu w menu głównym. W przypadku większych serwisów warto zastosować menu rozwijane lub boczne, które będą kierować użytkowników i roboty wyszukiwarek do kolejnych poziomów w strukturze serwisu.

1

W przypadku sklepów warto pamiętać o odnośnikach do głównych kategorii oraz do najnowszych produktów.

2

Ścieżka powrotu (bread crumbs) jest również ważnym elementem, który ułatwia nawigację użytkowników, a przy użyciu specjalnych znaczników może wyświetlać się w wynikach wyszukiwania.

3

2. Nagłówki

Wygląd nagłówków powinien definiować ich wagę, dlatego zaleca się, aby nagłówek H1 szczególnie wyróżniał się na stronie. Zwykle stosujemy go np. dla nazwy produktu czy kategorii, tytułu wpisu lub nazwy podstrony.

Nagłówek H1 powinien występować tylko raz na stronie. W przypadku strony typu one-page nagłówków tego typu może być więcej, ale muszą być zawarte w odpowiednich znacznikach HTML5.

4

3. Content

Projektując serwis nie można zapomnieć o jego zawartości. W zależności od typu serwisu mogą to być produkty czy opisy usług. Podstrony są bardzo ważne i poza elementami graficznymi powinny zawierać unikalny i przydatny dla użytkownika tekst – może to być kilka zdań opisujących dany produkt lub usługę.

5

Warto również pamiętać o stronie głównej, która może być w niektórych przypadkach najważniejszą, a nawet jedyną (w przypadku serwisu typu one-page) stroną w serwisie, dlatego powinna zawierać najważniejsze informacje na jego temat. Zalecane minimum to kilka zdań tekstu w połączeniu z infografiką.

4. Układ strony

Najlepiej, aby ważne elementy były cały czas widoczne (np. logo, menu czy koszyk), a wartościowa treść powinna być wyświetlana bez potrzeby przewijania strony (zgodnie z zasadą above the fold).

6

Roboty wyszukiwarek mogą traktować elementy wyświetlane wyżej w strukturze strony jako ważniejsze, a użytkownik po trafieniu na podstronę nie będzie zdezorientowany.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że kilka wymienionych wyżej wskazówek okaże się pomocne w projektowaniu bardziej zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek serwisów internetowych. Zmiany na etapie projektu mogą zaoszczędzić sporo czasu i pomóc w uzyskaniu lepszych wyników w wyszukiwarkach internetowych, a na tym nam najbardziej zależy!



Zaufali nam:

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!