Według raportu portalu Interaktywnie.com zakupy w sieci robi 15 milionów Polaków, a niemal co drugi z nas decyduje się na zakupy z urządzenia mobilnego przynajmniej raz w tygodniu. Wraz z popytem na zakupy online rośnie liczba e-sklepów, ale nie każdy z nich osiąga sukces. Dlaczego? Z pewnością jednym z czynników jest widoczność sklepu w internecie. Dziś, aby przebić się spośród setek czy tysięcy konkurencyjnych serwisów, nie wystarczy mieć ładnej strony, lecz konieczne jest poprawienie widoczności naszego sklepu w wyszukiwarce. W tym artykule omówimy zagadnienia związane z optymalizacją platformy e-commerce, dzięki czemu możliwe będzie wypozycjonowanie sklepu na czołowe pozycje.

  1. Wybór platformy e-commerce

Pierwszym krokiem na drodze do osiągnięcia wysokich pozycji jest wybór platformy, na której postawimy sklep. To bardzo ważne zagadnienie, które niestety większość specjalistów od pozycjonowania pomija. Różne platformy internetowe oferują odmienne możliwości optymalizacji sklepu pod kątem pozycjonowania. Wybór zamkniętego oprogramowania może wiązać się z brakiem możliwości wprowadzenia niezbędnych modyfikacji, takich jak optymalizacja kodu witryny, przekierowania, instalacja rozszerzeń w postaci wtyczek itp. Obecnie wiele sklepów internetowych posiada sekcję poświęconą pozycjonowaniu, w której możemy samodzielnie zmieniać i ustawiać różne parametry wpływające na ocenę strony przez algorytmy Google. Jako specjalista z wieloletnim stażem często spotykam się z przekonaniem klientów, że kilka opcji, które są dostępne w zakładce „Pozycjonowanie” w ich sklepie, pomoże w wypracowaniu czołowych pozycji na najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe i osiągnięciu gigantycznego ruchu.

Pamiętajmy jednak, że algorytm Google oceniając stronę, bierze pod uwagę ponad 200 czynników wpływających na ranking witryny.

Ustawienie kilku z nich z pewnością pomoże w poprawie pozycji, ale w zdecydowanej większości przypadków nie wystarczy do osiągnięcia czołowych pozycji na najbardziej konkurencyjne frazy. Osobiście uważam, że jednymi z lepszych platform do pozycjonowania są Prestashop oraz Shoper i sklepy oparte na tej platformie. Obie platformy e-commerce zapewniają szerokie możliwości optymalizacji kodu i treści, są popularne, więc łatwo znaleźć do nich gotowe moduły i wtyczki rozszerzające możliwości sklepu. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat różnych silników do sprzedaży online, zachęcamy do zapoznania z naszym artykułem na ten temat – „Porównanie platform do sprzedaży w internecie”.

Jestem przekonany, że niezależnie od branży, w jakiej działa nasz sklep, po przejrzeniu witryn osiągających czołowe pozycje dla fraz, na które chcemy rankingować, znajdziemy wśród nich m.in. sklepy oparte na wskazanych platformach. Pamiętajmy jednak, że sklepy te nie gwarantują czołowych pozycji, a jedynie zapewniają możliwości optymalizacji witryny znacznie szersze niż większość konkurencji, co ułatwia osiągnięcie sukcesu. Przed zmianą platformy warto skonsultować jej wybór ze specjalistą SEO.

Oprócz odpowiedniej platformy powinniśmy zadbać również o zainstalowanie na stronie certyfikatu SSL, który zapewnia bezpieczeństwo danych przesyłanych przez naszą stronę.

  1. Dobór słów kluczowych

Drugim krokiem do skutecznego wypromowania sklepu internetowego jest dobór odpowiednich słów kluczowych, na które chcemy go pozycjonować. Oczywiście każdy z nas chciałby, aby jego strona zajmowała czołowe pozycje na bardzo ogólne i mocno konkurencyjne frazy, takie jak:

  • meble,
  • CNC,
  • wycieczki,
  • nocleg,
  • adwokat.

Osiągnięcie na nie czołowych pozycji wymaga dziesiątek lub nawet setek godzin pracy. Jeżeli postanowimy pozycjonować się tylko na taki zestaw wyrażeń, przez kilka miesięcy możemy zupełnie nie odczuć efektów naszej pracy.

Dlatego tak ważne jest również dobranie słów kluczowych z tzw. długiego ogona (long tail). Są one mniej konkurencyjne i dają możliwość wypracowania czołowych pozycji w znacznie krótszym czasie.  Jeśli wybierzemy odpowiednią liczbę takich fraz i wypracujemy wysokie pozycje, dadzą nam one wielokrotnie więcej ruchu, niż ogólne słowa kluczowe lokujące nasz sklep na pięćdziesiątej pozycji w Google. Jeżeli nie czujecie się na siłach lub nie macie czasu na szukanie odpowiednich słów kluczowych, możecie to zadanie powierzyć wykwalifikowanym doradcom klienta lub specjalistom SEO.

  1. Optymalizacja strony głównej

Kolejnym krokiem jest optymalizacja strony głównej, czyli najważniejszej dla algorytmów wyszukiwarek części serwisu.

Teksty

Wielu właścicieli sklepów internetowych preferuje „czyste” strony główne, pozbawione tekstu, mające jedynie obrazki, kilka chwytliwych nagłówków i parę linków do kategorii czy produktów. Jest to złe podejście.

Pamiętajmy o tym, że Google jest wyszukiwarką tekstową i ocenia naszą witrynę na podstawie treści, jaka na niej się znajduje. Jeśli strona główna nie posiada tekstu nasyconego słowami kluczowymi, roboty wyszukiwarki nie uznają jej za tematycznie powiązaną z frazami, a co za tym idzie, nie uwzględnią jej wysoko w rankingu.

Jeśli zależy nam na wysokich pozycjach, konieczne jest zawarcie na stronie tekstów, których część powinna znaleźć się w polu „above the fold” (ATF – część strony widoczna od razu po załadowaniu bez przewijania suwakiem).

optymalizacja tekstu pole above the fold

 

Umieszczając opisy, starajmy się unikać publikacji jednego, bardzo długiego bloku treści. Taka forma nasycenia strony może negatywnie wpłynąć na odbiór witryny przez użytkownika. Sprawdzonym rozwiązaniem jest wstawienie na stronie głównej ogólnego opisu na temat sklepu oraz wyodrębnienie np. w formie kafelków złożonych z nazwy będącej jednocześnie linkiem do odpowiedniego działu, obrazka i krótkiego opisu, kluczowych dla nas kategorii.

 

optymalizacja treści

Sekcja head

Oprócz optymalizacji samej sekcji body widocznej dla użytkowników, musimy również zadbać o dostosowanie sekcji head, która jest przeznaczona dla robotów wyszukiwarek. Kluczowymi elementami jej optymalizacji jest dostosowanie tytułu strony głównej oraz jej opisu pod kątem słów kluczowych. W meta-tagu description oraz title warto umieścić najbardziej ogólne słowa kluczowe, które wybraliśmy do pozycjonowania. Zalecana długość tytułu to ok. 60 znaków, natomiast opisu ok. 120 – 160. Obecnie Google pokazuje w wynikach właśnie taką objętość tych znaczników. Jeśli jednak z uwagi na dużą liczbę fraz nieznacznie przekroczymy te wartości, nic się nie stanie.

Po wpisaniu zapytania Google wyświetli fragment znaczników, który najlepiej pasuje do wpisanego słowa kluczowego. Nie należy mocno naginać tej reguły, ponieważ o ile meta-description o długości 255 znaków będzie jeszcze akceptowalne, o tyle taki o długości 2550 znaków będzie już stanowił znaczną przesadę.

Nagłówki

Strona główna powinna zawierać nagłówki – jedne z ważniejszych elementów, na podstawie których Google określa tematykę strony. W pierwszej kolejności należy umieścić ten najważniejszy, czyli H1. Najlepiej, aby zawierał dwa lub trzy ogólne słowa kluczowe określające tematykę naszego sklepu. Jeśli to możliwe, należy go wstawić nad opisem w polu ATF.

 

nagłówki H1

 

Zalecam umieszczanie na każdej podstronie tylko jednego nagłówka H1. Zgodnie z wypowiedzią Johna Muellera z Google algorytm wyszukiwarki równie dobrze radzi sobie z witrynami, które na jednej podstronie posiadają jeden nagłówek H1, jak i tymi, które mają ich wiele lub są ich pozbawione. Moje doświadczenie pokazuje jednak, że jeśli znaczniki HTML nie tworzą semantycznej struktury, to wstawienie jednego nagłówka h1 z frazą kluczową w większym stopniu pomaga w uzyskaniu pozycji niż zastosowanie wielu nagłówków h1 na jednej podstronie. Jeżeli struktura naszej strony na to pozwala, warto umieścić w niej również nagłówki niższego rzędu H2, H3,… , H6.

Powinny być nimi oznaczone ważne i unikalne elementy. Należy raczej unikać oznaczania nagłówkami menu, zawartości stopki, nazwy produktów itp. W przypadku, gdy kod HTML i oznaczenia nagłówków są dla nas czarną magią, nie wahajmy się i optymalizację tych elementów powierzmy pozycjonerom.

Optymalizacja kategorii i stron produktowych

Gdy już dostosowaliśmy stronę główną do wymagań algorytmów, warto zająć się stronami kategorii, podkategorii oraz produktowymi.

 Treści

Podobnie jak w poprzednim punkcie, i tutaj zaczynamy od dostosowania treści do wymagań algorytmów. Jeśli mamy wybrane słowa kluczowe, na które ma rankingować nasza strona kategorii czy podkategorii, należy przygotować jej opis zawierający wyrażenia powiązane z danym działem. W przypadku, gdy nasza kategoria posiada zagłębienia w postaci podkategorii, możemy, podobnie jak na stronie głównej, umieścić kafelki z linkiem do podkategorii, obrazkiem i krótkim opisem działu, co dodatkowo pomoże zwiększyć tematyczność witryny oraz ułatwi nawigację na stronie.

kafelki z linkiem do kategorii

 

W przypadku stron produktowych treść powinna dokładnie opisywać oferowany produkt lub usługę. Na przykład nie wystarczy podać tylko materiału, z jakiego wykonana jest sukienka. Klientka oczekuje od nas dodatkowych informacji:

  • materiału wykorzystanego do uszycia podszewki,
  • kroju,
  • długości sukienki,
  • polecanych dodatków,
  • okazji, na jaką może założyć kreację.

Nawet jeśli wszystkie konkurencyjne sklepy mają na swoich stronach treści skopiowane ze strony producenta, powinniśmy wyróżnić się na ich tle tworząc własne, unikalne teksty. Mogą one opisywać naszą ofertę w bardziej kompleksowy sposób i zawierać więcej szczegółowych wiadomości na jej temat.

Pamiętajmy też, że najlepszym miejscem na osadzenie treści jest pole “above the fold”.

unikalne opisy do produktów

 

 Sekcja head

Tu postępujemy analogicznie, jak na stronie głównej, z tym że w tytułach i opisach meta-description umieszczamy słowa kluczowe związane wyłącznie z danym działem lub ewentualnie z jego podkategoriami. Przeważnie będą to ogólne wyrażenia określające daną kategorię. Podobnie jak w przypadku strony głównej, warto ograniczyć długość title i opisu strony do zalecanej liczby znaków. W przypadku, gdy nasz system CMS daje nam taką możliwość, twórzmy tytuły na podstawie szablonów np. odwróconej ścieżki. W przypadku kategorii będzie się ona składać z samej nazwy kategorii i sufiksu zawierającego np. nazwę firmy, ale w przypadku zagłębionych podkategorii czy stron produktowych będzie dokładnie informować użytkowników i roboty Google o położeniu strony. Przykładem takiego tytułu może być poniższy schemat:

<title>Nazwa produktu, podkategoria 2, podkategoria 1, główna kategoria – Nazwa firmy</title>

 

tworzenie sekcji head

Nagłówki

Kolejnymi elementami, które trzeba uwzględnić przy optymalizacji sklepu internetowego, są nagłówki. Oczywiście najważniejszy będzie H1 zawierający nazwę kategorii. Jeżeli na daną podstronę promujemy więcej wyrażeń kluczowych, warto spróbować go trochę rozbudować, tak aby znalazło się w nim więcej fraz. W przypadku, gdy nasz opis działu czy strony produktowej jest dłuższy, warto go urozmaicić nagłówkami niższego rzędu np. H2 i H3, które również mogą zostać nasycone słowami kluczowymi.

 

tworzenie nagłówków

 

Nawigacja

To bardzo ważny element optymalizacji sklepu internetowego. Jeżeli do naszej kategorii będzie prowadzić tylko jedna droga z całego serwisu, zarówno roboty wyszukiwarek, jak i użytkownicy, będą mieli problem, by do niej dotrzeć. Należy trzymać się zasady mówiącej, że użytkownik powinien dotrzeć z każdej strony naszego serwisu do wybranej przez siebie podstrony za pomocą maksymalnie trzech kliknięć. Wielu z nas nie lubi tracić czasu na przeklikiwanie się przez dziesiątki podstron. Najczęściej, gdy nie możemy czegoś znaleźć, wracamy do wyników wyszukiwania i otwieramy stronę konkurencji, która posiada przyjaźniejsze menu. Jeśli zatem możemy, zoptymalizujmy nawigację w taki sposób, by zawierała linki do wszystkich kategorii i podkategorii. Implementacja takiej nawigacji może mieć postać rozwijanego po najechaniu kursorem wielopoziomowego menu.

nawigacja w sklepie internetowym

 

Umożliwi ono użytkownikom przejście do dowolnego działu za pomocą jednego kliknięcia z dowolnej podstrony menu. Dodatkowo taka nawigacja, dzięki temu, że nasze kategorie i podkategorie będą bardzo dobrze podlinkowane wewnętrznie, da sygnał robotom Google, że są to ważne części strony i powinny znajdować się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Niestety, jeśli chodzi o duże sklepy internetowe z tysiącami produktów, podobne podlinkowanie z menu stron produktowych nie będzie dobrym rozwiązaniem, bo sprawi, że nawigacja stanie się nieczytelna. Warto zastosować kilka sztuczek, które ułatwią dostęp do najważniejszych produktów. Na stronach produktowych możemy wprowadzić moduły zawierające podobne produkty, powiązane towary lub przykłady produktów oglądanych przez innych użytkowników, którzy interesowali się aktualnie wyświetloną podstroną. Zwiększy to liczbę linków do stron produktowych, a także może wpłynąć na zmniejszenie współczynnika odrzuceń, ponieważ nawet, jeśli strona produktowa, na którą użytkownik trafił, nie okaże się dla niego interesująca, zwiększymy szansę na odwiedzenie podobnego produktu.

Innym bardzo przydatnym elementem na stronach produktowych jest nawigacja okruszkowa (tzw. breadcrumb), która nie tylko informuje o położeniu użytkownika, ale w łatwy i intuicyjny sposób umożliwia szybkie przejście do kategorii, w której dostępny jest nasz produkt.

nawigacja okruszkowa

 

Jeżeli mamy problem z samodzielną implementacją rozwiązań usprawniających nawigację, to najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie tego programistom lub agencji marketingowej specjalizującej się w pozycjonowaniu sklepów internetowych.

Nazwa menu (anchor)

Kolejnym elementem optymalizacji podstron kategorii i podkategorii jest ustawienie odpowiedniej nazwy kierującego do niej odnośnika tzw. anchora. Jest on jednym z czynników, który pomaga w ustaleniu tematyczności podstrony. Powinien zatem jasno określać, co znajduje się na danej podstronie. Jeśli jest taka możliwość, warto umieścić w nim dwa lub trzy słowa kluczowe, które będą informowały, co zawiera dany dział.

nazwa menu anchor

 

Zamiast nazywać odnośnik “Podział majątku” możemy go zmienić na “Podział majątku po rozwodzie”, zamiast “Prawo rodzinne” możemy ustawić “Prawo i sprawy rodzinne” itp.

Przyjazne adresy URL

Tworzenie czytelnych dla użytkowników adresów URL wewnątrz witryny jest również jednym z czynników branych pod uwagę przy ocenie strony przez roboty Google. W przypadku, gdy adres składa się z mnóstwa parametrów z wartościami, jest nieczytelny i niezrozumiały dla użytkowników. Jeżeli porównamy dwa przykładowe adresy, od razu wybierzemy ten, który informuje nas o produkcie.

Nieprzyjazny adres:

/index.php?cat=29125&sort=3&ord=A&p=500&c=fff&m=9999&p=72186

Przyjazny adres:

/meble/skorzane/salon/kanapy/sofa-skorzana-gloria/

Umieszczenie w adresie słów kluczowych pomaga zająć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. O ile większość z popularnych systemów oferuje możliwość generowania przyjaznych linków z poziomu CMS, o tyle te mniej znane i dedykowane rozwiązania nie zawsze dają taką możliwość.

Zdjęcia

Optymalizując sklep pod wyszukiwarki internetowe nie zapominajmy o użytkownikach. Dla nich bardzo ważne są zdjęcia produktów oraz inne elementy graficzne, które mogą przekonać ich do wyboru danego produktu. Jeżeli użytkownik znajdzie ofertę interesującego go produktu w dwóch sklepach,w takich samych cenach, jest duża szansa, że zakupu dokona zakupu tam, gdzie będą lepsze zdjęcia produktowe. Warto zatem poświęcić czas na przygotowanie profesjonalnych fotografii, prezentujących oferowane produkty w atrakcyjny sposób. Dodatkowo, jeżeli zależy nam na dobrym wypozycjonowaniu zdjęć, należy je zoptymalizować pod kątem słów kluczowych. Jak to zrobić, opisaliśmy we wcześniejszym wpisie na naszym blogu pt. „Pozycjonowanie grafiki w wyszukiwarce Google„.

  1. Szybkość strony

Szybkość ładowania strony jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na odczucia użytkownika. Jest to także czynnik wpływający na ocenę strony przez Google, a zatem mogący pomóc w osiągnięciu wyższych pozycji w wyszukiwarce. W celu przyspieszenia ładowania strony warto zadbać o dobrą kompresję grafik, wyeliminowanie wczytywania zasobów, które nie są używane (np. zbędne skrypty JavaScript), priorytetyzowanie ładowania treści strony oraz korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki. W celu sprawdzenia naszego sklepu pod tym kątem, warto wykorzystać narzędzia Google PageSpeed Insights. Pamiętajmy jednak, że nie każdy CMS umożliwi optymalizację wszystkich ocenianych przez Google elementów.

  1. RWD

Prowadząc sklep internetowy musimy pamiętać, że nasi użytkownicy nie będą z niego korzystali wyłącznie za pomocą komputerów. Z tego powodu niezbędne jest dostosowanie strony do przeglądania na urządzeniach mobilnych. Można to zrobić na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest utworzenie osobnej wersji strony dla urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Drugim jest witryna zaprojektowana zgodnie z RWD (Responsive Web Design). Ten ostatni sposób jest znacznie lepszym rozwiązaniem, ponieważ nie wymaga od nas tworzenia osobnego serwisu. Sklep internetowy dostosowujący swój wygląd do rozdzielczości ekranu nie tylko zapewni użytkownikom bardziej komfortowe korzystanie ze strony, ale wpłynie pozytywnie na ocenę robotów Google. Obecnie Google dla większości witryn włącza indeksowanie mobile-first, które ocenia witrynę pod kątem urządzeń mobilnych. Jeśli nasz sklep będzie pozbawiony wersji RWD lub osobnej wersji mobilnej, będziemy mieli utrudnione osiągnięcie czołowych pozycji szczególnie w przypadku wyszukiwania na urządzeniach mobilnych.

Warto zatem podpytać pozycjonera o to, czy nasz serwis jest kompatybilny ze smartfonami i innymi urządzeniami, i na podstawie wniosków zlecić poprawki informatykom opiekującym się naszą stroną.

  1. UX – User Experience

Wszystkie powyższe elementy są ważne pod kątem optymalizacji sklepu dla robotów wyszukiwarek i pomogą w pozycjonowaniu witryny. Zakupów nie będą jednak robić algorytmy, a użytkownicy. Z ich punktu widzenia bardzo ważny jest jeszcze jeden element – UX, czyli podejście User Experience. Strona internetowa, która nie jest intuicyjna, zniechęca użytkownika do zakupów. Należy zadbać, żeby wszystkie niezbędne elementy takie jak przycisk „Dodaj do koszyka”, „Koszyk”, „Złóż zamówienie” itp. były dobrze widoczne i rozmieszczone intuicyjnie.

 

user experience w sklepie

 

Unikajmy bombardowania wyskakującymi okienkami, komunikatami o plikach cookies itp. Szczególnie ważne jest, aby nie wyświetlać tych samych powiadomień przy każdym przeładowaniu strony. Zadbajmy również o to, żeby proces składania zamówienia był jak najkrótszy i nie wymagał wypełniania wielu pól formularza, ponieważ może go to zirytować i skłonić do przerwania zakupów. W poszukiwaniu idealnych rozwiązań pod kątem UX warto wykonać testy A/B, które pomogą wybrać najbardziej przyjazne dla użytkowników wyjście.

  1. Blog

Publikując regularnie interesujące wpisy na blogu możemy przyciągnąć nowych użytkowników do naszej strony. Liczba tekstów, jaka powinna pojawić się na blogu zależy od tego, jak rozbudowany serwis posiadamy i jaką tematykę porusza. Z mojego doświadczenia zalecam publikowanie minimum trzech artykułów w miesiącu, a optymalnie dwóch tygodniowo. Wpisy powinny w wyczerpujący sposób odpowiadać na zapytania klientów – należy kompleksowo opisywać podjęty temat. Oczywiście są branże, w których blog sprawdzi się świetnie i właściwie jest niezbędny do skutecznego pozycjonowania witryny, ale są również takie, gdzie po publikacji kilku artykułów nie będziemy już mieli o czym pisać, tak więc punkt ten nie jest uniwersalny i nie sprawdzi się w pozycjonowaniu każdego sklepu.

 

blog firmowy

 

  1. Elementy CTA

Zdobycie czołowych pozycji na często szukane zapytania nie gwarantuje nam sukcesu i pozyskania milionów użytkowników. Oprócz osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce warto zadbać o to, by wyróżniać się w wynikach. Możemy to osiągnąć na wiele różnych sposobów. Warto poprosić programistów o wdrożenie mikrodanych na całym serwisie, a w szczególności na podstronach produktowych. Dając użytkownikom możliwość oceniania produktów i pisania komentarzy, zdobędziemy szansę na wyświetlenie w wynikach wyszukiwania przy stronie gwiazdek symbolizujących średnią ocenę naszego towaru. Oprócz tego można eksperymentować z różnymi emoji czyli ikonkami o różnym znaczeniu umieszczanych w tytułach i opisach meta-description.

elementy CTA

 

elementy CTA na stronie

Innymi elementami są dobrze umiejscowione odnośniki w treści opisu np. na nazwach produktów, kategorii itp., wyróżniające się przyciski, które rzucają się użytkownikowi w oczy np. „Kup”, „Rezerwuj”, stosowanie języka korzyści, informacje o najniższych cenach, rzucające się w oczy przeceny. Tworząc landing page pod określoną grupę odbiorców warto zamiast standardowych komunikatów „Dodaj do koszyka” stosować na przyciskach dostosowane do nich zwroty, które w większym stopniu zachęcą do działania. W przypadku małej liczby produktów w magazynie informujmy o tym klientów – może ich to skłonić do dokonania zakupu od razu, a nie odłożenia go w czasie. Warto także podkreślać wyjątkowość naszej oferty. Jeżeli zapewniamy darmową wysyłkę i zwrot towaru, wyróżnijmy te informacje na każdej stronie produktu, stronie głównej lub nawet na całym serwisie. Na stronach produktowych lub w samym procesie składania zamówienia warto także umieszczać produkty powiązane z oglądanym czy kupowanym towarem. Mogą to być jakieś popularne akcesoria do oferowanego produktu lub towary z nim powiązane. Witryna powinna zawierać wiele elementów zachęcających użytkowników do interakcji.

 

język korzyści w sklepie internetowym

 

  1. Linkowanie

Posiadając sklep z podstawami optymalizacji możemy zacząć działać w kierunku budowania jego profilu linkowego. Nie jest to proste zadanie, dlatego najlepiej powierzyć je profesjonalnej firmie specjalizującej się w SEO. Samodzielne budowanie profilu linkowego bez znajomości zasad działania algorytmów Google może spowodować nałożenie na stronę tzw. filtrów lub ręcznej kary za nienaturalny profil linkowy. Jeśli jednak chcemy budować profil linkowy samodzielnie, pamiętajmy, żeby unikać kupowania dużej liczby tanich linków. Korzystanie z takich okazyjnych „ofert” może kosztować nas usunięcie domeny z wyników wyszukiwania Google i wymusić zmianę nazwy sklepu, logo, wizytówek, ulotek i innych materiałów, na których mieliśmy podany nasz adres www. Koszty takiego procesu mogą być dużo wyższe niż zlecenie pozycjonowania agencji SEO.

Podsumowanie

Algorytmy Google, oceniając sklepy internetowe, biorą pod uwagę setki czynników. Jedne z nich mają bardzo duży wpływ na możliwość wypracowania wyższych pozycji, znaczenie innych jest marginalne, ale w przypadku bardzo konkurencyjnych fraz, na które pozycjonują się tysiące serwisów, mogą przesądzić o sukcesie lub porażce. Jeżeli prowadzimy sklep internetowy, warto zwrócić uwagę na optymalizację wyżej wymienionych czynników. Z pewnością przybliży to nas do osiągnięcia sukcesu. Pamiętajmy jednak, że te działania nie są jednorazowe, a większość z nich wymaga aktualizacji po zmianach w algorytmach. Rozwijając własny sklep internetowy raczej nie będziemy mieli czasu, by codziennie poświęcać kilka godzin na rozwój witryny pod kątem SEO, dlatego najlepszym wyjściem będzie zlecenie tych zadań doświadczonym pozycjonerom lub agencji SEO z wieloletnim doświadczeniem, która posiada odpowiednie zaplecza do linkowania oraz specjalistów, którzy oprócz powyższych podstawowych zmian optymalizacyjnych na naszym sklepie, wprowadzą również inne modyfikacje przybliżające nas do sukcesu.

Znamy się na pozycjonowaniu. Pomożemy Twojemu biznesowi

Pozycjonowanie sklepu internetowego – 10 kroków podstawowej optymalizacji
5 (100%) z 4 głosów
Artykuł Ci się spodobał? Udostępnij!