Wróć do listy wpisów
HR
Agencja SEO i SEM > Blog > Popisz się – zostań copywriterem w Grupie TENSE

Popisz się – zostań copywriterem w Grupie TENSE

Popisz się – zostań copywriterem w Grupie TENSE

Lubisz pisać, ale dopiero zgłębiasz tajniki tworzenia tekstów pod SEO? A może masz już doświadczenie i szukasz nowych wyzwań? Nie zastanawiaj się dłużej i zacznij pracować dla Grupy TENSE. Podpowiadamy, jak zostać copywriterem. Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęstsze pytania. Odpowiadamy na nie od A do Z!

 

Kto w Grupie TENSE współpracuje i kontaktuje się z copywriterami?

W uproszczeniu – Zespół Content Marketingu. W jego skład wchodzą Monika – Lider Zespołu, Karolina – Koordynator Copywritingu, Filip – Główny Korektor SEO oraz Maciej i Adam – Specjaliści ds. Content Marketingu. Współpracujemy dodatkowo z kilkoma korektorami.

Jak przebiega rekrutacja do Grupy TENSE?

Prowadzimy regularne rekrutacje. Szukamy zarówno copywriterów z wiedzą ogólną, jak i specjalistyczną, którzy będą tworzyć wartościowe teksty z różnych branż. Zależy nam na osobach, które deklarują chęć pisania dla GT przez 4-5 dni w tygodniu. Mogą wówczas szybciej wdrożyć się  w system, przyjmować więcej zleceń oraz intensywnie szlifować warsztat, a co za tym idzie – pisać dobre teksty.

Aby aplikować na stanowisko copywritera w Grupie TENSE, wystarczy wejść na stronie w zakładkę Kariera – są tam wszystkie aktualne rekrutacje – lub napisać wiadomość na ogólny firmowy e-mail: [email protected]. Wówczas zgłoszenie przekazywane jest do Zespołu Content Marketingu.

Rekrutacja podzielona jest na dwa etapy. Najpierw kandydat przesyła CV, czasem wzbogacone o przykładowe teksty. Drugi krok to rozwiązanie zadania. Już wtedy prosimy o podanie przybliżonej liczby znaków, którą copywriter deklaruje pisać w ciągu tygodnia oraz oczekiwaną stawkę za 1000/zzs. Pytamy także o preferowane branże, na których temat chce tworzyć teksty. Decyzję o podpisaniu umowy uzależniamy więc od kilku czynników.

Jak zostać copywriterem? Kiedy można zacząć pisać i zarabiać?

Po pomyślnym przejściu wszystkich etapów rekrutacji i dopełnieniu formalności copywriter otrzymuje dane do logowania do naszego autorskiego systemu zamówień. Jest on dostępny 24 godziny na dobę, w każdej chwili można w nim przyjąć zadanie, a następnie je zrealizować.

Copywriter ma dostęp do różnych kategorii i typów zamówień – również z dziedzin, które ustaliliśmy sobie wspólnie podczas rekrutacji. Jeśli jednak uzna, że chce się „przebranżowić” i pisać, na przykład, teksty na strony czy blogi z dziedzin, o których nie wspominał na początku, wystarczy wysłać do nas e-maila i zapytać o rozszerzenie dostępów.

Niczego nie narzucamy. Niektórzy piszą tylko krótkie teksty na strony www, inni wolą rozbudowane wpisy blogowe.

Każde zadanie, które znajduje się w systemie, jest opatrzone niezbędnymi informacjami m.in. o:

  • liczbie znaków,
  • frazach do wykorzystania,
  • terminie ukończenia,
  • stawce.

Ponadto w systemie jest miejsce na komentarze, w których copywriter może dopytać o szczegóły lub doprecyzować zamówienie ze zlecającym. Bez konieczności przesyłania kolejnych e-maili, obsługi plików w chmurach czy przeklikiwania się przez kilka aplikacji. Cały proces tworzenia tekstów oraz kontaktu odbywa się w systemie.

Czy wspomniany wyżej system to podstawowe narzędzie, z którego korzystają copywriterzy i zamawiający? 

Tak. Jesteśmy z niego bardzo dumni – ogromnie ułatwia pracę zarówno specjalistom Grupy TENSE, jak i twórcom.

Teksty można pisać od razu w edytorze, bez konieczności ich przeklejania – na przykład z Notatnika. Dodatkowo edytor podlicza na bieżąco liczbę znaków, więc wiadomo, czy nie przekroczyło się limitu z zadania. Jest on intuicyjny i wyposażony w większość podstawowych funkcji znanych np. z Worda.

Po ukończeniu zadania copywriter oznacza tekst jako gotowy do sprawdzenia. Wszystkie ewentualne poprawki także wprowadzane są w edytorze. Copywriter może zatem wrócić szybko do zamówienia i w razie potrzeby je poprawić lub doprecyzować.

W połowie miesiąca zaakceptowane teksty są podliczane, a rachunek dostępny jest do pobrania w PDF. Copywriter musi go wydrukować, podpisać i wysłać pocztą do nas. Wypłacamy każdą sumę, która uzbiera się na rachunku piszącego. Nie trzeba czekać, aby na „koncie” pojawiła się określona kwota, aby dostać wypłatę. Zawsze rekomendujemy jednak osiągnięcie progu 200 złotych, który jest najbardziej opłacalny dla copywritera na umowie o dzieło – ze względu na opłaty i podatki. Dla wielu osób współpraca z Grupą TENSE jest głównym źródłem dochodu, dlatego dbamy o to, aby wypłaty były na czas.

Jakie stawki za teksty oferuje Grupa TENSE?

Nie mamy jednej ustalonej stawki. Inaczej rozliczamy teksty na blogi firmowe, inaczej opisy produktów do sklepów www. Poruszamy się w pewnych widełkach płacowych. Są to kwoty rynkowe, zawsze ustalane z copywriterem i przez niego akceptowane przed wykonaniem zadania rekrutacyjnego. Po miesiącu okresu próbnego podwyższamy copywriterom bazową stawkę. Jest to równoznaczne z przedłużeniem współpracy.

Wysokość stawek zależy także od doświadczenia piszącego, jego umiejętności, zaangażowania i przede wszystkim jakości tekstów, które tworzy.

Chcemy, aby zespół naszych stałych copywriterów się powiększał, a pisanie było dla nich nie tylko obowiązkiem, ale także przyjemnością. A żeby tak się stało, muszą być zadowoleni ze współpracy.

Jaką umowę może podpisać copywriter? 

Umowę o współpracę lub umowę o dzieło.

Czy copywriter pracujący dla Grupy TENSE może otworzyć własną firmę lub pisać dla innych klientów?

Oczywiście! W przypadku założenia firmy przez copywritera przechodzimy z nim na współpracę B2B. Nie ograniczamy także możliwości współpracy z innymi klientami czy firmami. Jednak dużą zaletą pisania dla Grupy TENSE jest fakt, że u nas nie trzeba szukać zamówień na własną rękę. Wszystkie zadania dostępne są w jednym miejscu – w wygodnym systemie. Dzięki temu można się skupić na tym, co najważniejsze – czyli na pisaniu!

Kto sprawdza teksty, które piszą copywriterzy?

Jako jedna z nielicznych agencji SEO mamy kilkuosobowy zespół korektorów, którzy czuwają nad zachowaniem jakości tekstów pod kątem językowym, a także merytorycznym. Stale powiększamy tę grupę, o naborach informujemy też copywriterów w systemie.

Według naszych statystyk sprawdzamy około 15 milionów znaków ze spacjami miesięcznie. Przyjmując założenie, że strona A4 ma ich 1800, to prawie… 8400 zadrukowanych kartek od góry do dołu. Ale to bardzo duże uśrednienie. W skali miesiąca weryfikujemy ponad tysiąc zamówień. Niektóre z nich mają nawet 20 tysięcy znaków.

Dopiero zaczynam przygodę z pisaniem pod SEO. Czy warto aplikować? 

Oczywiście! Wprowadziliśmy rozbudowane wytyczne do poszczególnych rodzajów zamówień. Przykładamy do nich dużą wagę, ale są one pomocne przede wszystkim dla copywriterów. W Grupie TENSE oprócz konkretnej rozpiski od zlecającego mamy zebrane ogólne wytyczne.

Planujemy także start webinarów szkoleniowych. Będzie można posłuchać o tym, jak powinno się pisać teksty pod SEO, ale również zadać pytania specjalistom Grupy TENSE. Tematy, które się pojawią, będą dotyczyć np. najlepszych praktyk w pisaniu, używania Call to Action w tekstach na strony czy stosowania języka korzyści w treściach do internetu.

Zapraszamy do aplikowania! Zostań copywriterem w Grupie TENSE.