ul. Wolsztyńska 5, 60-361 Poznań tel: 61 866 77 27 tel:+48618667727

Deloitte Technology Fast 50 Lider przedsiębiorczości Google Partner Google Partners Rising Stars

O czym należy pamiętać, zakładając sklep online – 5 praktycznych wskazówek


10-03-2017

Myśląc o sprzedaży internetowej, powinniśmy pamiętać o kilku ważnych kwestiach, które wpłynąć powinny zarówno na komfort administracji, jak również promocję strony, a także poziom bezpieczeństwa użytkowników. Warto wyróżnić kilka najistotniejszych czynników, które wpływają na skuteczną i profesjonalną sprzedaż:

1. Silnik sklepu

Kwestia ta jest ważna nie tyle dla użytkowników, co dla komfortu administracji oraz prowadzenia sklepu. Wybór powinien oscylować wokół potencjalnej ilości produktów oraz użytkowników, budżetu firmy, czy formy strony. Na naszym blogu znajdziecie porównanie kilku z popularnych silników sklepów internetowych.

2. Płatności

Warto zaproponować klientom różne formy płatności. Prócz tradycyjnych przelewów oraz płatności za pobraniem, można zastosować szybkie płatności, a także (w przypadku drobnych produktów) płatności SMS. Możliwość wyboru, jaką otrzyma potencjalny klient wpłynie na jego komfort oraz zadowolenie.

3. Bezpieczeństwo

Mówimy tutaj często o danych klientów (dane personalne, adresowe), które są przetrzymywane w bazach danych strony. Aby zachować wysoki stopień bezpieczeństwa, warto zastosować kilka rozwiązań:

  • certyfikat SSL – taki certyfikat daje poczucie bezpieczeństwa użytkownikom, ponieważ połączenie między użytkownikiem a serwerem jest szyfrowane – Google już od jakiegoś czasu sugeruje SSL dla stron zawierających dane użytkowników (sklepy, strony banków, systemy płatności itp.),
  • administrator bazy danych – osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo danych podawanych przez użytkowników,
  • aktualizacje – prawie każda aktualizacja silnika strony czy modułu wprowadza jakieś poprawki bezpieczeństwa, dlatego też warto je przeprowadzać w miarę systematycznie,
  • zgłoszenie do GIODO – witryna przetrzymująca dane użytkowników powinna zostać zgłoszona do GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych). Komórka ta wymaga pewnych kroków wykonywanych przez Administrację w celu poprawy bezpieczeństwa (odpowiednie regulaminy, obecność Administratora baz danych itp.).

4. Analiza ruchu

Za pomocą popularnych narzędzi (jak na przykład Google Analytics) możemy prowadzić analizę ruchu użytkowników. Informacje z takich narzędzi dostarczą wiedzy o źródle pochodzenia użytkowników, o ich ruchu i przepływie na stronie, czy również konwersji. Ponadto pozwolą wyznaczyć pewne cele (na przykład, jaki procent nowych użytkowników dokonuje zakupu). Te informacje będą bardzo pomocne w wybraniu stosownej formy reklamy.

5. Forma reklamy

W samym Internecie jest coraz więcej stron i sklepów, oferujących szeroką gamę usług i produktów. Ważne jest więc, aby odpowiednio zareklamować swoją firmę po to, by zyskać prestiż oraz zaufanie ze strony klientów. Dane z narzędzi analitycznych z poprzedniego punktu pomogą wybrać najlepszą formę reklamy, a tych mamy wiele do wyboru, m. in.:

  • social media – prowadzenie profilu na Facebooku, czy Google plus, a także reklamy na tych portalach,
  • pozycjonowanie organiczne – działania poprawiające pozycje w wynikach organicznych,
  • AdWords – reklamy płatne w Google.

Zakładając sklep online, nie można zapomnieć o wielu istotnych elementach. Mamy do czynienia z poufnymi danymi użytkowników i należy zachować pewne standardy bezpieczeństwa, a przy tym należy zastosować odpowiednią formę reklamy i dobry silnik sklepu, aby jego prowadzenie było jak najprostsze, intuicyjne oraz sprawne.

O czym należy pamiętać, zakładając sklep online – 5 praktycznych wskazówek
4.4 (88.57%) z 7 głosów


Zaufali nam: