Wróć do listy wpisów
Marketing
Agencja SEO i SEM > Blog > Najciekawsze kampanie reklamowe na Dzień Matki

Najciekawsze kampanie reklamowe na Dzień Matki

Najciekawsze kampanie reklamowe na Dzień Matki

Wszystkie mamy obchodzą dzisiaj swoje święto, a każde dziecko – niezależnie od wieku – pragnie jak najlepiej wyrazić wdzięczność za ich poświęcenie oraz miłość. Sposobów na to jest wiele, a wiedzą o tym dobrze przedsiębiorcy, którzy prześcigają się pomysłach na dobrą reklamę. Nawet jeżeli produkt nie nadaje się do zapakowania i wręczenia mamie, można wykorzystać taką okazję do humorystycznego bądź wzruszającego przedstawienia go. Często jest to również bardzo dobry moment, by poruszyć tematy dotyczące macierzyństwa i skłonić konsumentów do refleksji. Zapraszam do rankingu najbardziej kreatywnych według mnie tegorocznych kampanii reklamowych na Dzień Matki.

1. Dove #RealMoms

Dove od kilku lat stawia na spoty, które wywołują emocje, dotyczą czegoś więcej niż tylko dobrego kremu czy pachnącego żelu pod prysznic. Piękno zapewnione dzięki ich produktom pokazują również z innej perspektywy, często dotyczącej sfery duchowej, a nie fizycznej. Kampania #RealMoms jest częścią serii Real Beauty. Krótka reklama pojawiła się w Internecie tuż przed Dniem Matki w USA. Polemizuje ona ze stereotypami rodzicielstwa. Bazuje na prostym pytaniu: „Co oznacza być dobrą mamą?”, na które kilka kobiet odpowiada, dzieląc się swoimi historiami. Są to mamy udowadniające, że nie ma jednego sposobu na wychowanie dziecka i każda z nich kieruje się własnym instynktem oraz stylem życia. Dove kolejny raz udowadnia, że najbardziej liczy się bycie sobą.

https://www.youtube.com/watch?v=9dE9AnU3MaI

2. Nissan – Gender Neutrality

Do listy reklam na Dzień Matki warto dodać także bardzo pomysłową propozycję Nissana. Choć przez większość czasu wydaje się, że nic nas w spocie tej znanej marki nie zaskoczy, to okazuje się, że jednak wiele jeszcze kwestii można przy tej okazji poruszyć. Wspaniale została ukazana tutaj rola ojca, a także zwrócono uwagę na czas, jaki rodzice spędzają z dziećmi w samochodzie. Nie można zapominać, że właśnie w tym miejscu toczy się wiele rozmów, wymienia się dziesiątki uśmiechów i miesza spora dawka emocji. Nie chcę zdradzić zakończenia, dlatego zachęcam do spojrzenia na to święto okiem Nissana.

https://www.youtube.com/watch?v=gFnJSZ45lmQ

3. Kraft Mac & Cheese

Czym byłby świat marketingu bez humorystycznego podejścia? Kraft Mac & Cheese postanowił zamiast łez wzruszenia wywołać śmiech. Udział w ich spocie wzięła Melissa Mohr, autorka książki pt. „Holy Sh*t!: A Brief History of Swearing”. Użyta zostaje także statystyka – podobno 74% mam przyznaje, że zdarza im się przeklinać przy dziecku. Melissa przekonuje, że każda mama może (a czasem nawet musi!) pozwolić sobie na odreagowanie w ten sposób. Wychodzi jednak z inicjatywą i pomysłem na rozwiązanie tego problemu. Wszystko jest pełne wdzięku oraz poczucia humoru, a każde przekleństwo ukrywa na jej ustach animowany makaron. On także staje się sposobem na polepszenie nawet najgorszego dnia. Przez żołądek do… szczęścia?

https://www.youtube.com/watch?v=jV-opIMAtD4

4. Pandora

W tym roku nie zabrakło także klasyki, czyli motywu, jakim jest więź pomiędzy matką oraz córką. Właśnie takie bohaterki ukazała Pandora w najnowszym spocie. W reklamie pojawił się także wątek ślubu, który potęguje ostateczny przekaz. Krótkie video spełnia swoje zadanie – powoduje, że czujemy delikatny ucisk w sercu i przypominamy sobie, jak ważne są dla nas nasze mamy. Dodatkowo wpadamy na pomysł, żeby odwdzięczyć się im piękną biżuterią. To dowodzi, że wszystko działa tak, jak powinno. Nie oszukujmy się – uwielbiamy szczęśliwe zakończenia i spersonalizowane prezenty.

https://www.youtube.com/watch?v=Co8H5d4pLsU

5. KFC

Nie mogłam zapomnieć o niekonwencjonalnym podejściu do Dnia Matki. W spocie KFC dzieci są nieobecne. Uwaga koncentruje się na kobietach i ich potrzebach, a dokładniej – na pragnieniach. Stąd najnowszą ofertę tej marki przedstawia przystojny model bez koszulki, któremu daleko do subtelności. Czyta na głos książkę o dwuznacznym tytule „Skrzydełka pożądania” , którego głównym bohaterem jest Colonel Sanders – założyciel KFC. Jaką historię przedstawia i co oferuje? Sprawdźcie sami!

Ile marek, tyle pomysłów! W każdym roku przekonuję się, że można mnie jeszcze zaskoczyć i podejść do tematu w nietuzinkowy sposób. Dzień Matki 2017 w marketingu zdecydowanie mnie nie zawiódł i pokazał, że perspektywa ma znaczenie. A czy wy macie swoje ulubione spoty reklamowe? Zachęcam do podzielenia się opinią. ?