Cztery bloki tematyczne, ośmiu prelegentów i osiem godzin prelekcji – to w skrócie mająca miejsce w Campus Warsaw na warszawskiej Pradze konferencja Meet Experts poświęcona User Experience, która odbyła się 6 września 2017 r. Jako wysłannicy z działu IT mieliśmy okazję wziąć w niej udział i wysłuchać prelekcji specjalistów z takich firm jak Google, Deloitte czy Allegro.

Ulepszyć, zaprojektować, zrozumieć na… wielu ekranach

Tematyka podzielona została na cztery główne bloki:

  1. Improving.
  2. Multiscreening.
  3. Designing.
  4. Understanding.

Improving skupiał się na praktycznym spojrzeniu na korzyści skupiania się na użytkowniku, a poparty był prezentacją efektów tych działań na realnych przykładach.

Z kolei Multiscreening prezentował przemyślenia nad problemami projektowania w rzeczywistości wieloekranowej, w którym rozwiązanie musi sprostać mnogości urządzeń na rynku i dostarczyć tak samo dobrych doświadczeń dla użytkowników.

Designing natomiast stanowiły rozważania o wyzwaniach dla projektantów produktów, procesach i metodach ich tworzenia.

I wreszcie Understanding – poruszał kwestie zrozumienia użytkownika oraz roli, jaką odgrywa projektant UX.

Poznać grafika i użytkownika

Każda z prezentacji pokazywała, jak złożonym zagadnieniem jest projektowanie i analizowanie doświadczeń użytkownika i niemożliwym jest efektywne funkcjonowanie produktów i usług bez poświęcenia im odpowiedniej uwagi.

Ale to dla samej prezentacji Luke’a Wróblewskiego z Google o ewolucji interfejsów od GUI do NUI (czyli projektowania tak, by wykorzystywać naturalne zachowania użytkownika, jego gesty, intuicyjne interakcje) warto było przyjechać do Warszawy!

Warto też wspomnieć o samej lokalizacji wydarzenia – Campus Warszawa stworzony przez Google to kreatywna przestrzeń coworkingowa o wysokim standardzie i świetnej atmosferze.

Było inspirująco, merytorycznie i mamy nadzieję, że jeszcze nie raz zawitamy u progów Campusu Warszawa!

Meet Experts – relacja z konferencji
4.4 (88.57%) z 7 głosów