Produkt, cena, promocja i dystrybucja to cztery elementy tzw. marketing mix. Niejednokrotnie rozszerzana czy modyfikowana kompozycja marketingowa to tak naprawdę elementarz marketingu. Najważniejsze? Określić grupę docelową naszego produktu. Młodzi czy starsi, wolni czy w związku, mieszkający na wsi lub w miastach, posiadający specyficzne zainteresowania… Wymieniać można długo. Jak do nich dotrzeć, co im pokazać, jak ich przekonać, jaką przyjąć strategię cenową? Pojawiają się badania, opinie, preferencje, czyli statystyki.
Jednak istnieją momenty, podczas których zamiast zaglądania w statystyki trzeba po prosu działać i robić to, co podpowiada Ci intuicja. W starciu teorii z praktyką nie ma często pewnego zwycięzcy. Adobe, w reklamie promującej usługę Adobe Marketing Cloud (zestaw narzędzi analitycznych, społecznościowych i reklamowych), zwraca uwagę na działania marketingowców. I choć robi to w prześmiewczy sposób, myślę, że każda osoba mająca jakąkolwiek styczność w pracy z marketingowcem będzie dokładnie wiedziała, o co tak naprawdę chodzi :)
https://www.youtube.com/watch?t=4&v=ao7wOJ5qQ-s
Poprawki, które w danym momencie nie mają znaczenia? Sądzę, że każda ze stron miałaby na ten temat odmienne zdanie. Rozmiar logo, kolory, miejsce – to wszystko jest ważne. Adobe prezentuje przerysowaną sytuację, w której poprzez ciągłe zmiany w projekcie, jego początkowa koncepcja zmieniła się o 180 stopni. Brzmi znajomo? Oczywiście, odpowiednia reakcja na pojawiające się w międzyczasie zmiany jest niezbędna, ale z drugiej strony czasami zaczynamy reagować, gdy tak naprawdę moda na nasz produkt już przemija:
https://www.youtube.com/watch?v=sr_EtMhM3fg
Nikt nie chce przecież komunikować się z młodymi osobami za pomocą serwisu, z którego korzystają już tylko ich rodzice. Nie wszystko da się przewidzieć, tym bardziej, jeśli interesuje nas kreowanie trendów, a nie ich odtwórcze adaptowanie. Na zakończenie, jeśli zastanawiałeś się kiedyś, jak wygląda praca w dziale marketingu, polecam film 1oneproduction. Zgodnie ze sloganem jednej z najbardziej znanych marek „Impossible is nothing” – dla marketingu nie ma rzeczy niemożliwych. I tego życzę wszystkim osobom, które kreują otaczające nas marki, mają wpływ na to, co, gdzie i jak często widzimy :)
https://www.youtube.com/watch?v=DGyJurGpkvI