Wróć do listy wpisów
Content Marketing Marketing Strony www
Agencja SEO i SEM > Blog > Marketing internetowy w branży ślubnej. Jak stać się bardziej widocznym w internecie?

Marketing internetowy w branży ślubnej. Jak stać się bardziej widocznym w internecie?

Marketing internetowy w branży ślubnej. Jak stać się bardziej widocznym w internecie?

Niezliczone ilości kwiatów, walka z czasem, ogrom satysfakcji i najcenniejsze wynagrodzenie, czyli uśmiech zadowolonych klientów. Brzmi znajomo? Dla każdego przedstawiciela branży ślubnej wszystkie wymienione kwestie są codziennością. Druga połowa roku, kiedy maraton ślubów i wesel się kończy, a natężenie obowiązków nieco się zmniejsza, to doskonały moment, żeby poznać różnorodne formy promocji biznesu oraz wdrożyć je we własnej firmie. Zobacz, dlaczego warto zainwestować w efektywny marketing internetowy oraz jak stać się widocznym dla potencjalnych klientów. Zaczynamy!

Branża ślubna w pigułce

Rynek produktów i usług ślubnych od lat klasyfikowany jest jako jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów. Sytuacja ta jest spowodowana w dużej mierze jego złożonością, czyli tym, że zaliczyć można do niego wiele różnorodnych branż – od firm zajmujących się planowaniem imprez, ekip foto-video, aż po marki specjalizujące się w szyciu sukien i garniturów ślubnych czy cukiernie. Jest jednak jeszcze jeden czynnik, który – moim zdaniem – zdecydowanie bardziej wpływa na szybki wzrost branży ślubnej. Mam na myśli… modę.

Chociaż liczba zawieranych małżeństw w perspektywie ostatniej dekady nie zwiększa się (w 2021 roku według danych Banku Danych Lokalnych wyniosła ok. 170 tys.), jeżeli ludzie decydują się na wejście w związek małżeński, częściej całe wydarzenie jest przemyślane, zaplanowane i realizowane z pomocą specjalistów. Sytuacji, w których pary wybierają samodzielnie zaaranżowaną, skromną ceremonię czy przyjęcie bez orkiestry lub DJ-a oraz dekoracji florystycznych, jest zdecydowanie mniej.

Ślub i wesele stały się instagramowym wydarzeniem – ich oprawa i wszelkie pozostałe elementy powinny być na tyle spektakularne, perfekcyjnie dopasowane, jak również wpisujące się w obowiązujące trendy estetyczne, żeby para młoda oraz jej goście mogli bezproblemowo pochwalić się zdjęciami i relacjami w social mediach. Uzyskanie takiego efektu nie zawsze jednak jest możliwe z uwagi m.in. na brak czasu czy umiejętności organizacyjnych bez zatrudniania albo korzystania z usług osób zajmujących się tym zawodowo. Dlatego pary, ze względu na obowiązującą modę, samodzielnie napędzają rynek, poszukując coraz to nowszych, atrakcyjnych form dla własnego ślubu i wesela.

Ważne:

Średnio, według portali zajmujących się ślubną tematyką, pary przeznaczają na organizację ślubu i wesela około 50-60 tys. zł.

Popyt na usługi systematycznie wzrasta. Coraz więcej osób mających w ręku fach, który można wykorzystać w branży ślubnej, decyduje się na otwarcie własnego biznesu albo sukcesywnie rozwija działającą już markę. W związku z tym konkurencja nabiera ciągłego rozpędu, internet jest zalewany setkami ofert związanych z organizacją ślubu i wesela. Jak więc wyróżnić swoją firmę oraz dotrzeć do odbiorców?

jak promować się w branży ślubnej

Marketing internetowy – siła współczesnego (i ślubnego) biznesu

Jak mawia klasyk: jeżeli czegoś nie ma w internecie, to oznacza, że nie istnieje. Jest to duże uproszczenie i oczywiście są wyjątki potwierdzające tę regułę. Jednak ostatecznie trudno wyobrazić sobie prowadzenie działalności bez obecności w sieci. Internet stał się serwisem ogłoszeń, bazą wiedzy, miejscem promowania marki oraz kształtowania jej wizerunku. Jeżeli człowiek potrzebuje informacji na temat firmy lub poszukuje konkretnych usług – research rozpoczyna w sieci. Nie inaczej jest w przypadku branży ślubnej, dlatego warto, żeby każda marka zajmująca się tą profesją budowała świadomie swoją widoczność w internecie.

Ważne:

Co zyskujesz dzięki wykorzystaniu marketingu internetowego:

  • łatwy sposób dotarcia do przedstawicieli grupy docelowej,
  • możliwość budowania bardzo szerokiego zasięgu Twojej działalności,
  • oszczędności w porównaniu do innych, tradycyjnych form reklamy, jak np. sporty radiowe czy telewizyjne,
  • wpływ na wizerunek marki oraz dostęp do narzędzi służących działaniom marketingowym przez 24 h na dobę bez względu na miejsce, w którym się znajdujesz,
  • swobodę działania według własnej koncepcji.

Prawdziwą siłą marketingu internetowego (cyfrowego) jest jego różnorodność, która czyni go jednocześnie rozwojowym i przyszłościowym polem do działania dla każdej firmy. Sprawdź, z jakich kanałów możesz skorzystać, prowadząc markę w branży ślubnej.

Kanały marketingu internetowego polecane dla branży ślubnej

Zanim przejdę do konkretnej listy kanałów marketingu cyfrowego, chcę zwrócić Twoją uwagę na bardzo istotny fakt. Możliwość skorzystania z różnorodnych form nie oznacza, że powinieneś używać w swoich działaniach każdego kanału dotarcia do odbiorców. Wybór powinien być dostosowany do obowiązujących trendów, działań konkurencji, ale przede wszystkim – do Twoich możliwości, stylu pracy i indywidualnej specyfiki Twojej marki.

Ważne:

Najwyższą wartością marketingu internetowego jest autentyczność.

Jeżeli Twoje kanały z czasem – np. ze względu na zbyt dużą liczbę zleceń – zaczną być zaniedbywane, będzie brakowało Ci pomysłu na angażujące treści albo aktualizację, możesz stać się mało wiarygodny. Często konsekwencją takich sytuacji jest utrata zainteresowania potencjalnych klientów. Dlatego warunkiem udanych działań promocyjnych w sieci jest wybór kanałów jak najbardziej dopasowanych do dynamiki firmy, a także przygotowanie planu/strategii i postępowanie zgodnie z nim.

usługi w branży ślubnej

Pozycjonowana strona internetowa

Dla nowoczesnej firmy działającej w obszarze tematyki ślubnej to absolutny must have. Strona internetowa to podstawowe narzędzie, które buduje świadomość istnienia marki, jej wizerunek, co w konsekwencji przekłada się na sprzedaż usług. Dlatego witryna powinna być estetyczna, responsywna (czyli dostosowana do przeglądania na desktopie i w formie mobile), ale przede wszystkim przyjazna w nawigacji dla użytkownika. Zagadnienia związane z UX-em (z angielskiego user experience – doświadczenie, jakie towarzyszy odbiorcy podczas korzystania ze strony), czyli przejrzystość, funkcjonalność, brak nadmiernej liczby pop-upów, mają ogromny wpływ na chęć zaznajamiania się potencjalnego klienta z ofertą.

Ponieważ wszystko, co łączy się ze stroną internetową, rozpoczyna się od wyszukiwarki, przez którą odbiorcy trafiają na witrynę, koniecznie należy zadbać o proces pozycjonowania. Im wyższa pozycja strony internetowej w Googlach, tym większe prawdopodobieństwo, że klienci zdecydują się kliknąć właśnie w link prowadzący do Twojej firmy. Dlatego tak ważne są regularne, realizowane zgodnie z planem działania SEO poprawiające organiczne wyszukiwanie strony. Mają one duże znaczenie zwłaszcza dla firm działających wyłącznie lokalnie, czyli ograniczających się do świadczenia usług na terenie konkretnego miasta lub województwa.

Ważne:

Frazy kluczowe, optymalizacja, opisy kategorii… Zagadnień i wyzwań związanych z pozycjonowaniem nie brakuje! Warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji marketingu internetowego, w której specjaliści ds. SEO zaplanują odpowiednią strategię dla marki z branży ślubnej.

Aktywnie prowadzone media społecznościowe

Social media to nasza codzienność. Dostarczają nam informacji, pozwalają na wymianę poglądów, mają walory edukacyjne i rozrywkowe, a przede wszystkim – są doskonałą platformą do działań w ramach marketingu internetowego, także dla branży ślubnej.

Znacząca część świata biznesu jest obecna w mediach społecznościowych ze względu na stosunkowo niskie koszty prowadzenia fanpage’a, konkurencję oraz najbardziej intuicyjną formułę prezentacji swojego biznesu. Podstawą obecności w social mediach nie jest jednak, jak uważa wielu, wyłącznie estetycznie zaprezentowane portfolio, ale umożliwienie kontaktu potencjalnym klientom.

Prowadząc profil swojej firmy w social mediach, pamiętaj, żeby być dostępnym dla odbiorców – odpowiadaj na komentarze, wiadomości. Jeżeli nie jesteś w stanie zrobić tego „tu i teraz”, korzystaj z chat botów, dzięki którym zaprojektowana przez Ciebie wiadomość automatyczna zostanie przekazana nadawcy. To pozwoli uniknąć poczucia braku zainteresowania u potencjalnego klienta.

Co jeszcze warto mieć na uwadze, będąc aktywnym użytkownikiem tzw. sociali?

  • Możliwość korzystania z systemów reklamowych – adsy to najprostszy ze sposobów dotarcia do określonych grup docelowych. Dzisiejsze panele reklamowe są intuicyjne i zaprojektowane w taki sposób, że z ich poziomu bezproblemowo można stworzyć kampanię na miarę potrzeb marki.
  • Aktualność i jeszcze raz aktualność! Dbaj o to, żeby prezentowane na Twoim profilu zdjęcia, filmy i posty odnosiły się do danego sezonu/okresu, a nie były laurką na temat tego, co wydarzyło się X lat temu.
  • Odkrywaj moc grup i tworzenia społeczności. Warto zakładać własne przestrzenie, które z jednej strony pozwolą na budowanie relacji międzyludzkich, ale z drugiej mogą stać się platformą do promowania produktów czy usług branży ślubnej. Warto znaleźć również te już funkcjonujące, gdzie łatwiej o znalezienie konkretnych leadów.
  • Nie zamykaj się w szablonowym podejściu do tematu. Korzystaj z dobrodziejstwa oferowanego przez aplikacje! Próbuj tworzenia rolek na Instagramie, eksperymentuj z formatami dostępnymi na TikToku. Młode pokolenie, które jest zdecydowaną częścią grupy docelowej w branży ślubnej,  ceni marki wychodzące z utartych, marketingowych schematów.

promocja usług weselnych

Dopracowany content marketing

Content marketing to kanał marketingu cyfrowego, który bez wątpienia daje wiele możliwości różnorodnym markom działającym w branży ślubnej. Pod pojęciem contentu kryją się nie tylko treści rozumiane dosłownie jako tekst, ale także np. grafiki, podcasty, zdjęcia, filmy, e-booki. Najważniejsze, żeby materiały tworzone w ramach content marketingu wynikały z przygotowanego wcześniej planu i były dla odbiorców:

  • użyteczne,
  • unikatowe,
  • wiarygodne.

Przygotowywanie contentu zgodnie z tymi założeniami pozwala na zbudowanie odpowiedniego autorytetu, wizerunku, ale przede wszystkim opartej na zaufaniu relacji z potencjalnymi odbiorcami. Więź pomiędzy firmą a klientami sprawia, że chętniej decydują się oni na skorzystanie z oferty danego brandu. Dlatego bez względu na profesję – czy prowadzi się markę związaną z modą ślubną, czy jest się twórcą klipów video – warto zainwestować w profesjonalne działania content marketingowe.

Przykłady działań contentowych dla firm z branży ślubnej:

  • studio fotograficzne – publikacja zdjęć z reportaży ślubnych na swoim fanpage’u na Facebooku oraz e-book poradnikowy, co wziąć pod uwagę podczas wyboru fotografa ślubnego,
  • pracownia cukiernicza – publikacja reelsów z realizacji słodkich stołów na swoim Instagramie,
  • wedding planer – atrakcyjna wizualnie strona internetowa z portfolio realizacji oraz poradnikowy blog firmowy dotyczący organizacji ślubu i wesela.

jak reklamować usługi ślubne

Pozwól się odnaleźć Twoim potencjalnym klientom!

Dziś, kiedy świat online towarzyszy nam każdego dnia, marketing internetowy to doskonałe narzędzie dla Twojej marki z branży ślubnej. To właśnie w sieci rozpoczyna się poszukiwanie firm, które pomogą w realizacji najpiękniejszego dnia w życiu wielu młodych par! Postaw na nowoczesne metody promocji biznesu, znajdź wyróżnik Twojej oferty i zwiększ swoją widoczność w internecie. Jesteś zbyt zajęty, by zająć się tym samodzielnie? Odezwij się do nas – chętnie pomożemy rozwinąć Twoją działalność!