Wróć do listy wpisów
Newsy Różne
Agencja SEO i SEM > Blog > Kosmetyczne zmiany? Podpowiadamy, jak zadbać o wizerunek salonu, gabinetu lub nail baru podczas pandemii

Kosmetyczne zmiany? Podpowiadamy, jak zadbać o wizerunek salonu, gabinetu lub nail baru podczas pandemii

Kosmetyczne zmiany? Podpowiadamy, jak zadbać o wizerunek salonu, gabinetu lub nail baru podczas pandemii

Polska branża beauty rozwijała się dotychczas bardzo szybko. Na rynku dominowały głównie niewielkie punkty, które bazowały na stałych i lojalnych klientach. Liczbę takich miejsc w kraju szacuje się nawet na około 32 tysiące. Wybuch pandemii koronawirusa jednak nieoczekiwanie pozbawił tych mikroprzedsiębiorców źródła dochodu i zaczął „nakręcać” spiralę zadłużeń. Jeśli sytuacja nie ulegnie szybkiej poprawie, nawet 90% firm z tego sektora usług będzie miało problem z dalszym funkcjonowaniem. Na szczęście jeszcze nie wszystko stracone, dlatego zacznij działać już teraz. Dowiedz się co robić, aby po zniesieniu obostrzeń mieć ręce pełne pracy!

Z realu do wirtualu?

Od lat prowadzisz salon usług kosmetycznych? Jesteś podologiem? A może wolny termin do Twojego nail baru był dotychczas na wagę złota? Tak czy inaczej, nie możesz już bazować wyłącznie na poleceniach ze strony bieżących klientów. Musisz jeszcze bardziej uaktywnić się na Facebooku oraz Instagramie, żeby nie dać o sobie zapomnieć!

Publikuj regularnie wartościowe posty

Utrwalaj dzięki nim swój wizerunek eksperta. Podziel się z użytkownikami kilkoma przydatnymi wskazówkami, np. jak dbać o cerę, dłonie lub stopy w domowym zaciszu.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Złuszczanie jest bardzo ważnym krokiem w pielęgnacji skóry. Tylko na dobrze złuszczoną i oczyszczoną skórę zadziałają składniki aktywne zawarte w kosmetykach przeznaczonych do pielęgnacji????????. Dzisiaj chciałabym napisać Wam parę słów na temat mikrodermabrazji, która polega na mechanicznym złuszczaniu naskórka i daje naprawdę bardzo dobre efekty????. Wyróżniamy mikrodermabrazję korundową (tlenkiem glinu), diamentową oraz tlenową (oksybryzja). Dla kogo mikrodermabrazja jest odpowiednia? ✔️Jeśli masz trądzik zaskórnikowy lub grudkowy, rozszerzone ujścia gruczołów potowych, skórę łojotokową, dużą ilość prosaków, zaskórników otwartych i zamkniętych- ten zabieg jest dla Ciebie.???? ✔️Korzystny wpływ mikrodermabrazji można zauważy również w walce z bliznami potrądzikowymi, przebarwieniami i rozstępami. ✔️Sprawdzi się w walce ze starzeniem się skóry (również fotostarzeniem☀️). Mikrodermabrazja powinna być pomocna w walce z plamami starczymi????????. ✔️Wybierzcie ten sposób złuszczania skóry, jeśli dotyczy Was problem rogowacenia starczego, mieszkowego lub okołomieszkowego. Również posiadacze szorstkiej skóry, zwiotczałej z delikatnymi zmarszczkami mogą sięgnąć po mikrodermabrazję. Kto nie może mieć wykonywanej mikrodermabrazji? ????????Osoby mające wrażliwą, cienką skórę z licznymi teleangiektazjami. ????????Osoby z trądzikiem różowatym oraz pospolitym z różnymi zapalnymi zmianami na skórze. ????????Posiadacze atopowej skóry. ????????Osoby posiadające zmiany skórne o charakterze bakteryjnym, wirusowym lub grzybiczym, np. opryszczka. ????????Chorzy na nowotwory. ????????Osoby z tendencją do koloidów. ————— Zastanawialiście się nad mikrodermabrazją? Jeśli nie macie przeciwwskazań, zachęcam!❤️ Warto zrobić serię 3-5 zabiegów co 2 tygodnie, a potem powtarzać raz w miesiącu dla podtrzymania efektów! . #kosmetologia #kosmetyki #kosmetolog #oczyszczanietwarzy #oczyszczanie #zluszczanie #polishgirl #poland #poznan #mikrodermabrazja #mikrodermabrazjadiamentowa #pieknaskora #skora #zabiegikosmetyczne #uroda #pielegnacjatwarzy #pielegnacja #oksybrazja #korund #łazienka #rutynapielęgnacyjna #gabinetkosmetyczny #gabinetkosmetologii #swiadomapielegnacja #relaks #spa #blogkosmetyczny #polecam #skincare #skin

Post udostępniony przez M. Dzikowska Kosmetologia (@mdzikowska.kosmetologia)

 

Zamieszczaj na swoich profilach fotograficzne zestawienia na zasadzie: „przed wizytą” oraz „po wizycie”

Jeśli dotąd nie było czasu, aby regularnie pokazywać w ten swoje umiejętności, teraz możesz to nadrobić!

 

Angażuj obserwatorów w ankietach na Instagramie oraz Facebooku

Pytaj internautów praktycznie o wszystko! Ulubione zabiegi czy kolory lakierów do paznokci to tylko najprostsze podpowiedzi, które możesz wykorzystać na swoich profilach.

angażuj Klientów na Instagramie

Źródło: instagram.com/nailspace.kamilakrajewska

 

Pozwól swoim aktualnym lub potencjalnym klientom na zadawanie pytań

Odpowiadaj na nie z największą starannością. Zdanie eksperta szczególnie się ceni – pamiętaj o tym!

na wszystkie pytanie klientek odpowiadaj wyczerpująco

Źródło: instagram.com/iga_nails

 

Daj się poznać od innej strony

Masz aktywną społeczność na firmowym profilu na Facebooku? Liczba Twoich obserwatorów na Instagramie jest już całkiem spora?

Zorganizuj więc sesję Q&A – zadawania pytań i udzielania odpowiedzi – najlepiej w formie transmisji na żywo, żeby uniknąć redukcji zasięgów.

Wcześniej musisz zadbać o odpowiednią promocję takiej akcji. Jak to zrobić krok po kroku?

  1. Tworzysz wydarzenie na stronie swojej firmy na Facebooku.
  2. Przygotowujesz samodzielnie lub z pomocą specjalisty płatną kampanię, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców.
  3. Publikujesz z kilkudniowym wyprzedzeniem serię postów informujących o transmisji live i prosisz już o zadawanie pytań w komentarzach.
  4. Odpowiadasz na wszystkie pytania na żywo – także na te właśnie zadane przez oglądających.

 

Szkolenia online czas zacząć

Przekazywanie specjalistycznej wiedzy na odległość? Jak najbardziej!

Wykorzystaj potencjał swojego doświadczenia i opracuj atrakcyjną ofertę szkoleń w internecie.

Zyskasz nowe źródło dochodu, a gdy wszystko wróci do normy, być może wciąż będziesz zarabiać w ten sposób! Zarówno w kosmetologii, jak i w podologii, materiału do omówienia jest naprawdę sporo. To przecież nie tylko manicure czy pedicure!

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń online. ???? ???? Mezoterapia igłowa zakres: twarz/ szyja/ dekolt/ skóra głowy. Cena 599 zł ???? Wypełnienie i modelowanie ust 4 metody: zatrzaskowa, na płasko, basic lips, mieszana. Cena: 699 zł ✔️ Cena zawiera film instruktażowy krok po kroku, skrypt szkoleniowy w formie obszernej prezentacji (uzupełnienie filmiku) oraz certyfikat. Przy zakupie 2 szkoleń oferta specjalna! ???? Szkolenia online zostały stworzone w ramach uzupełnienia wiedzy, którą nabyłyście dotychczas u innych szkoleniowców lub zapoznania się z kosmetologią estetyczną (przygotowanie się do branży beauty). #kosmetolog #kosmetologia #michno #szkoleniaonline #usta #lips #online #wypelnienieust #modelowanieust

Post udostępniony przez AC Aesthetic Cosmetology (@aesthetic_cosmetologyy)

 

Przelej wiedzę na papier

Jeśli chcesz bezpłatnie dzielić się swoją specjalistyczną wiedzą, publikuj wpisy na firmowym blogu lub opracuj fachowego e-booka. Pole do popisu jest w tym przypadku równie duże, co przy szkoleniach online. Możesz np.:

  • recenzować powszechnie dostępne produkty do pielęgnacji,
  • omawiać szczegółowo wykonywane zabiegi,
  • stworzyć autorski cykl porad i wskazówek – w zależności od tego, w czym się specjalizujesz.

prowadź bloga kosmetycznego

Źródło: instagram.com/indigonails

 

załóż blog poświęcony manicure

Źródło: blog.allepaznokcie.pl

 

Indywidualne konsultacje online

Kłopoty z cerą i paznokciami występują bez względu na okoliczności.

Wyjdź naprzeciw potrzebom swoich klientów – zaproponuj im usługę płatnej, indywidualnej konsultacji przez internet.

Wykorzystaj do tego Skype, Google Hangout czy Zoom. Informację o tej opcji udostępniaj wszelkimi możliwymi kanałami:

  • e-mailowo,
  • SMS-owo,
  • telefonicznie,
  • w mediach społecznościowych.

Poświęć swój czas i zaproponuj dopasowane rozwiązania do problemu, z którym zmaga się Twój klient!

 

Pozwól się wesprzeć

Bony oraz vouchery to świetny sposób na polepszenie sytuacji finansowej gabinetu podologicznego czy salonu kosmetycznego. Działanie jest bardzo proste: klient wykupuje usługę teraz, lecz korzysta z niej dopiero wtedy, gdy będzie to możliwe.

Pamiętaj jednak, żeby wartość vouchera była nieco wyższa od wpłaconej kwoty – np. 30 złotych różnicy na korzyść klienta. To uczciwy układ dla obu stron! Zyskujesz potrzebną gotówkę, a zainteresowany w zamian za „zamrożenie” środków otrzyma dobrze wykonaną usługę. Bon może też zostać wręczony jako prezent.

proponuj klientkom bony i vouchery

Źródło: gabinetskincare.pl

 

 

Możesz też przystąpić do programów partnerskich organizowanych przez serwisy branżowe, np. Moment.pl, jeśli korzystasz z systemu obsługi klientów od Versum.

wykorzystaj do promocji bony online

Źródło: moment.pl/bony

 

Zadbaj o kontakt

Twoi klienci są z różnych grup wiekowych? Dostosuj więc swoją komunikację do każdej z nich. Media społecznościowe i newslettery mogą nie trafić do wszystkich. Jeśli odwiedzają Cię również osoby starsze, przemyśl, czy nie warto wykorzystać z nimi kontaktu telefonicznego. Niezależnie od sposobu dotarcia – zapewniaj o swojej dyspozycyjności, gdy tylko znów otworzysz gabinet – także na stronie internetowej oraz wizytówce Google Moja Firma. Pamiętaj, aby uaktualniać dane kontaktowe w wizytówce GMF oraz zadbać o to, aby pozyskiwać dobre opinie, które wspomogą pozycjonowanie strony.

Nic nie stracisz, a zyskasz bardzo wiele – utrzymasz dotychczasowych klientów.

 

Nie poddawaj się!

Brak możliwości bezpośredniego wykonywania usług kosmetycznych, kosmetologicznych czy podologicznych nie oznacza, że przestaje się prowadzić firmę. Wykorzystaj ten szczególnie trudny czas na to, co niestety zazwyczaj schodzi na dalszy plan – czyli budowanie i utrwalanie swojego wizerunku w sieci.

Eksponuj swoje mocne strony, dziel się wcześniejszymi sukcesami, promuj standardy, których przestrzegasz od lat. Wykorzystaj wszelkie dostępne narzędzia marketingowe, a powrót do dawnej rzeczywistości będzie znacznie łatwiejszy!

Walczysz z kryzysem w branży beauty?