Skutki epidemii koronawirusa dotkliwie odczuwa branża motoryzacyjna. Według danych instytutu Samar w marcu 2020 roku zarejestrowano w Polsce aż o 41% samochodów osobowych mniej niż rok wcześniej. Pustkami świecą salony, wyraźne spowolnienie notuje również sektor leasingowy. Praktyka pokazuje, że najlepiej w obecnej sytuacji radzą sobie firmy oferujące wynajem aut online. Zwłaszcza te, które tego typu usługi oferowały jeszcze przed pandemią. Jeśli prowadzisz podobny biznes, sprawdź, jakie kroki podjąć, by Twoja firma przetrwała ten trudny okres.

Bądź aktywny w sieci

Biorąc pod uwagę wciąż realne ryzyko towarzyszące podróżowaniu komunikacją miejską, jazda własnym samochodem zmniejsza prawdopodobieństwo zakażenia. Jednak dopóki osobisty kontakt ze sprzedawcą będzie zagrożeniem dla zdrowia, wynajem aut w całości będzie odbywał się w internecie. Właśnie dlatego tak ważne jest, żeby Twoja firma była gotowa na nową rzeczywistość. Już teraz podejmuj aktywne działania promocyjne. Obsługuj klienta online!

Zadbaj o odjechany wizerunek w social mediach

W tym trudnym dla przedsiębiorców czasie z pomocą przychodzą media społecznościowe. Podziel się z użytkownikami Facebooka i Instagrama tym, w jaki sposób Twoja wypożyczalnia dba o samochody – ze szczególnym naciskiem na ich czyszczenie oraz odkażanie. Jeśli w codziennej pracy używasz ozonatorów, pokaż, w jaki sposób sprzyjają one w utrzymaniu czystości.

Kolejnym ciekawym pomysłem jest przeprowadzanie transmisji live z przejazdów wybranymi modelami. Pozwól fanom „kierować” autem bez wychodzenia z domu! Niech na żywo decydują o tym, gdzie masz skręcić czy jaki manewr wykonać.

Prezentowanie floty w atrakcyjnych dla widza filmach lub relacjach na żywo będzie Twoim własnym pomysłem na promocję. W mediach społecznościowych publikuj np. raz w tygodniu film, który przybliży wybrany model oferowanego przez Ciebie auta. Decyzję co do konkretnego pojazdu mogą podejmować użytkownicy – poprzez udział w ankiecie na Facebooku, którą stworzysz jako osobny post.

Firma Geely w zaledwie 20 dni stworzyła filtr klimatyzacji, który ma chronić pasażerów i kierowców aut przed koronawirusem? Od 1 marca 2020 koncern wyposaża w niego wszystkie swoje modele aut. Geely jest właścicielem m.in. marki Volvo.

Wrzuć piąty bieg na swoim blogu

Ekspercką wiedzą w internecie możesz dzielić się również poprzez prowadzenie firmowego bloga. Na topie są teraz oczywiście kwestie „koronawirusowe”. Warto pisać o tym, jak dbać o auto na kwarantannie, czy w jaki sposób bezpiecznie podróżować samochodem w czasie zagrożenia epidemiologicznego. Inne tematy, które powinieneś poruszyć, to m.in.:

  • korzyści z wynajmu samochodów online,
  • bezpieczeństwo usługi contactless,
  • znaczenie dezynfekcji auta w czasie pandemii,
  • przegląd najlepszych środków do czyszczenia pojazdu,
  • samodzielna dezynfekcja klimatyzacji.

Uzupełniaj teksty o materiały wideo. Pokaż, jak w profesjonalny sposób odkazić auto. Przedstaw krok po kroku procedurę bezkontaktowego wynajmu samochodu przez internet.

prowadź bloga na tematy motoryzacyjne

Źródło: blog.superparts.pl

 

 

Wynajmuj samochody online

Z oczywistych względów klienci mogą nie chcieć przyjechać do Twojej siedziby. Jednak Ty możesz wyjść do nich, oferując bezkontaktowy najem przez internet! Jak bez widzenia się z pracownikiem wypożyczalni odebrać kluczyki do auta wynajętego przez stronę www lub aplikację mobilną?

Kluczykomaty i odbiór contactless

Idealnym rozwiązaniem na czas pandemii są kluczykomaty. To urządzenia, które za pomocą kodu wysyłanego SMS-em umożliwiają otwarcie skrzynki i pobranie kluczy do wypożyczonego samochodu. Rozwiązanie z powodzeniem działa już m.in. w Białymstoku.

Samochód z dostawą do domu

Zachęcaj do skorzystania ze swojej usługi, oferując darmową dostawę auta pod dom lub wskazany adres. Takie rozwiązanie z pewnością przypadnie do gustu tym, którzy muszą poruszać się autem, ale chcą do niezbędnego minimum ograniczyć wyprawy do salonów czy punktów odbioru aut. Te zazwyczaj znajdują się na lotniskach, dworcach czy w galeriach handlowych.

Formalności na czacie i czasie

Jeśli do tej pory Twoja firma nie komunikowała się z klientami za pomocą czatu online, teraz jest dobry moment na wdrożenie tej funkcjonalności. Dla wielu osób to znacznie wygodniejsza i szybsza forma kontaktu niż telefon czy e-mail. Do firmowej strony internetowej podepnij Messengera lub zdecyduj się na jedną z popularnych wtyczek. Aby zautomatyzować komunikację, ustaw domyślne odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Sprzedawaj vouchery, oferuj rabaty

W dobie kryzysu wiele branż postawiło na sprzedaż voucherów i bonów podarunkowych. Ta forma wsparcia sprawdzi się również w przypadku wynajmu aut. Dorzuć coś ekstra, np. -10% na wynajem auta jesienią, ale przy zakupie vouchera do połowy maja. Pamiętaj, żeby takie oferty miały długie okresy ważności. Nikt nie jest w stanie przewidzieć, kiedy sytuacja wróci do normy.

proponuj klientom vouchery na wynajem samochodu

Źródło: rentdreamcar.pl

Szukaj klientów w branżach, które potrzebują aut

Niektóre firmy właśnie teraz, czyli częściej niż jeszcze kilka tygodni temu, przesiadają się do aut. Restauracje i punkty gastronomiczne świadczą usługi wyłącznie na dowóz. W trakcie pandemii rozwinęły się też rynki zakupów spożywczych oraz leków z dostawą do domu. W tych sektorach zapotrzebowanie na auta nadal będzie rosnąć. Nawiązanie stałej współpracy z kilkoma restauracjami i firmami kurierskimi pomoże utrzymać płynność Twojego biznesu.

Wspieraj tych, którzy walczą z epidemią

Świetnym pomysłem dla wypożyczalni aut w trakcie epidemii jest włączenie się w akcję pomocy tym, którzy walczą z koronawirusem na pierwszej linii frontu. Sprawdź, czy w Twojej okolicy działają organizacje lub wolontariusze potrzebujący samochodu do:

  • rozwożenia posiłków medykom,
  • transportu środków ochronnych do szpitali,
  • czy dowożenia leków lub zakupów starszym i samotnym.

Dobro zawsze wraca!

organizuj akcje charytatywne

Źródło: natemat.pl

 

Zaktualizuj informacje dla klientów

Jeśli pandemia zmieniła funkcjonowanie Twojej firmy – poinformuj o tym klientów. Wykorzystaj w tym celu komunikatory, SMS-y czy e-maile. Pamiętaj o uaktualnieniu informacji na stronie internetowej, w mediach społecznościowych oraz na wizytówce Google Moja Firma. Pamiętaj, że dobrze uzupełniona wizytówka w GMF, która posiada aktualne dane, zdjęcia i opinie klientów wspomaga pozycjonowanie strony www.

Jakie są trzy proste kroki na bycie „w kontakcie”?

  1. Zaktualizuj godziny otwarcia siedziby.
  2. Podaj nowe formy kontaktu.
  3. Na bieżąco informuj o ewentualnym przekładaniu lub odwoływaniu zarezerwowanych wcześniej usług.

Nie puszczaj kierownicy!

Pozostając w ciągłym kontakcie ze swoimi klientami, łatwiej poradzisz sobie, gdy wyjdą oni z domów i znów sięgną po tradycyjne usługi. Obecne ograniczenia w końcu zostaną zniesione, a biznes stopniowo wróci na „właściwą” drogę. Wypracowanie nowych modeli biznesowych okaże się wtedy Twoim pole position – pozwalającym zostawić konkurencję w tyle!

Wrzuć piąty bieg i prześcignij konkurencję!
Artykuł Ci się spodobał? Udostępnij!