Na co dzień oferujesz kursy i szkolenia realizowane stacjonarnie? Zastanów się więc, jak częściowo przejść z offline do online – nawet jeśli do niedawna było to dla Ciebie pozornie nieosiągalne. Internet jest obecnie jedynym miejscem, w którym możesz pracować i zarabiać. Dlatego brak opcji organizowania szkoleń „na miejscu” nie oznacza, że Twoja firma nie może działać! Jakie narzędzia daje Ci marketing internetowy? Sprawdź, które z nich powinieneś przetestować w czasie kryzysu, żeby właśnie teraz odskoczyć konkurencji!

SZOK czy BLOG? Po prostu pisz!

Jak pokazać, że jesteś ekspertem, a jednocześnie prowadzić działania sprzedażowe? Jednym z najlepszych narzędzi oferujących jednocześnie największe możliwości jest blog. Wykorzystasz go na wiele sposobów. Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych pomysłów.

  1. Jeśli Twoje szkolenia obejmują część teoretyczną, opracuj materiały do nauki i udostępnij je uczestnikom. Gdy sytuacja wróci do normy, zrealizujesz zajęcia praktyczne, które będą niezbędnym uzupełnieniem teorii.
  2. Przygotuj zestaw praktycznych poradników o sposobach na efektywny udział w szkoleniu dla swoich klientów. Dzięki temu będą oni mieli czas na przygotowanie się do kursu stacjonarnego.
  3. Opowiedz o szkoleniach przez pryzmat historii oraz doświadczeń ich uczestników. To świetna forma reklamy! Odezwij się do osób, które skorzystały z kursów i pozytywnie wpłynęło to na ich umiejętności.
  4. Jeśli planujesz wydanie płatnego e-booka, zamieść na blogu jego darmowy fragment. W ten sposób zachęcisz czytelników do składania zamówień.
  5. Promuj swoje działania, które przeszły do „onlajnu”. Krótko opisz organizowane webinary, streamy i nagrywane filmy instruktażowe. Daj znać, kiedy się odbędą, na jakiej platformie itd.
organizuj szkolenia online

Źródło: climb2change.pl

 

Potencjał ludzki – czyli jak działać w social mediach

Facebook oraz Instagram to Twoi kolejni biznesowi sprzymierzeńcy w walce z kryzysem spowodowanym pandemią. Możliwości, jakie dają Ci media społecznościowe, są wręcz nieograniczone. Jak je w pełni wykorzystać?

  1. Zaplanuj relację na żywo, żeby przygotować kursantów na „prawdziwe” szkolenie w przyszłości. Jeśli prowadzisz zajęcia wspinaczkowe, pokaż np., jak prawidłowo przewiązać się liną. Będąc specjalistą od kaligrafii, zademonstruj podstawy liternictwa.
  2. Wykorzystaj streaming, który stał się bardzo popularnym narzędziem w komunikacji na linii firma-klient. Transmisje z warsztatów online na Facebooku oraz Instagramie to wygodna forma przekazywania wiedzy. Nie wymaga ona specjalistycznego sprzętu. Jest dostępna dla odbiorców na wszystkich urządzeniach – komputerach, smartfonach, tabletach – niezależnie od systemu operacyjnego czy producenta.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Z kim się dziś widzimy? 💐 BEZPŁATNY WEBINAR TRENDY WE FLORYSTYCE ŚLUBNEJ 👉 Zapisz się: https://arteforte.pl/webinary/bezplatny-webinar-trendy-we-florystyce-slubnej/ Webinar Trendy we florystyce ślubnej dedykowane są osobom, które chcą nabyć, bądź usystematyzować swoją wiedzę dotyczącą układania dekoracji ślubnych w kontekście teoretycznym. Obejmuje ono całe spektrum zagadnień najczęściej pojawiających się przy tworzeniu dekoracji ślubnych. Na naszym webinarze będziesz mógł zadać pytania dotyczące przygotowywania dekoracji ślubnych Jeśli chcesz profesjonalnie zająć się tematyką dekoracji ślubnych ten webinar jest dla Ciebie. #szkolenia #online #szkolaflorystyczna #kursy #webinar #bezpłatne #warsztaty #bukietslubny #dekoracjeslubne

Post udostępniony przez Arte Forte Sztuka Eventu (@arteforte__sztukaeventu)

3. Twórz na Facebooku grupy i wydarzenia. Zachęcaj, żeby dołączali do nich przede wszystkim tacy użytkownicy, którzy są zainteresowani Twoimi kursami oraz warsztatami – obecnie częściowo prowadzonymi w sieci. Dzięki temu wszystkie najważniejsze informacje przekażesz klientom w jednym miejscu!

zaproś klientów na szkolenie online

Źródło: facebook.com

 

4. Publikuj ankiety, a także sesje Q&A. To dobre sposoby na dostosowanie swojej oferty do oczekiwań odbiorców. Zapytaj, w jakich szkoleniach chcieliby wziąć udział użytkownicy. Zachęć ich do zadawania pytań związanych z Twoją branżą. Po prostu dziel się wiedzą!

5. Organizuj konkursy. Mogą one dotyczyć branżowych ciekawostek lub stanowić okazję dla Twoich fanów w social mediach do wykazania się kreatywnością. Nagrody? Voucher na szkolenie, konsultacja –  a to tylko luźne propozycje!

Contentowy survival

Część biznesów zawiesiło działalność. W wielu firmach zatrudnieni w nich specjaliści pracują z domów. Dlatego w wolnych chwilach pracownicy chętniej wykorzystują wolny czas podczas kwarantanny do podnoszenia swoich kompetencji. Nie wszystkie kursy da się przenieść 1:1 do internetu. Jednak jeśli choć część szkolenia jesteś w stanie przeprowadzić w formie wideo, to skorzystaj z takiej opcji!

Publikuj treści pozwalające Twoim klientom przetrwać trudny czas przymusowej kwarantanny.

Webinary, szkolenia online, filmy instruktażowe

Jeśli na co dzień prowadzisz warsztaty krawieckie lub rękodzielnicze, „sprzedaj” ciekawe poradniki na tworzenie maseczki ochronnej. Możesz również namówić kilku swoich kursantów, żeby podzielili się wspomnieniami ze szkoleń w formie krótkiego wideo. Tego rodzaju content cieszy się ogromną popularnością.

Wydaje Ci się, że w Twojej niszy nie da się nic zrobić? To błąd! Dla przykładu: prowadzisz kursy dla grotołazów? Nagraj film o tym, jak bezpiecznie poruszać się po jaskiniach. Przygotowujesz miłośników mocnych wrażeń do rajdów MTB? Pokaż, jakich kontuzji można uniknąć dzięki prawidłowym manewrom na rowerze. Jednym zdaniem – rób wszystko, żeby ludzie chcieli wziąć udział w organizowanych przez Ciebie warsztatach. Niech zdobycie nowych umiejętności, gdy tylko lockdown się skończy, będzie dla nich wartością dodaną.


Film instruktażowy wykorzystasz w każdej dziedzinie. Przykłady poniżej:

  • kursy wspinaczki – prezentacja technik wchodzenia na skałki, asekuracja, wiązanie węzłów,
  • warsztaty kulinarne – pokaz wypieku domowego chleba,
  • szkolenie kosmetyczne – wykonanie makijażu codziennego, wieczorowego itp.,
  • kurs wyplatania koszyków – przygotowanie wikliny,
  • warsztaty baristyczne – prezentacja poszczególnych gatunków kawy i sposobów parzenia – z omówieniem każdego z nich.

Do przekazywania zagadnień teoretycznych doskonale nadają się webinary oraz prezentacje multimedialne. Prowadź transmisje na żywo, a dodatkowo udostępniaj uczestnikom linki do materiałów. Jeśli poszczególne etapy nauki kończą się egzaminami, podeślij uczestnikom testy do rozwiązania w domu. Następnie – gdy będzie to możliwe – natychmiast przystąpią do części praktycznej kursu. Dopiero po jej zaliczeniu otrzymają certyfikat lub świadectwo ukończenia.

Promuj produkty i usługi

Kryzys jest właściwą chwilą do przeprowadzenia ofensywy marketingowej. Jeśli jeszcze nie korzystasz z kampanii Google Ads lub płatnej reklamy na Facebooku, właśnie teraz wystartuj z promocją marki. Dzięki temu wyprzedzisz konkurencję, która pewnie dopiero próbuje odnaleźć się w nowej rzeczywistości.

Zastanów się, jak zachęcić klientów do tego, żeby nie rezygnowali z Twoich usług. Masz kilka opcji, takich jak:

  • pakiety: np. -20% na drugi kurs przy zakupie vouchera na szkolenie,
  • gratisy: darmowy e-book dla osób, które zapiszą się na jesienne warsztaty do końca maja, indywidualna konsultacja,
  • vouchery prezentowe z wydłużonym terminem ważności,
  • obniżki cen na szkolenia planowane za kilka miesięcy.
zachęć klientów do wykupienia vouchera

Źródło: wsparcieflorystow.pl

 

Nie zrywaj kontaktu swoimi klientami

W tym trudnym okresie zadbaj o to, żeby Twoi obecni, a także potencjalni klienci, mieli dostęp do rzetelnych, aktualnych informacji o organizowanych przez Ciebie wydarzeniach.

  1. Dawaj znać na bieżąco o zmianach. Zarówno dat szkoleń, jak i odwołaniu zaplanowanych wcześniej kursów. Jeśli godziny funkcjonowania firmy uległy zmianie lub zmieniły się Twoje dane kontaktowe, zmodyfikuj je w wizytówce Google Moja Firma.
  2. Zaktualizuj dane w mediach społecznościowych. Powiadom o sposobach kontaktu, podaj aktualne numery i adresy, zmodyfikuj godziny, w jakich mogą kontaktować się z Tobą użytkownicy, odsyłaj do strony internetowej lub bloga.
  3. Dopasuj treści na stronie www do sytuacji, w jakiej znalazł się Twój biznes. Dodaj podstrony o szkoleniach online, zachęcaj do zapisów do newslettera, informuj o voucherach i obniżkach cen. Pamiętaj o aktualizowaniu wizytówki w Google Moja Firma i zachęć klientów do wystawienie pozytywnych opinii, które wesprą pozycjonowanie strony.
  4. Wykorzystuj różne narzędzia do kontaktu. Niech nie będzie to tylko telefon czy mailing, ale również SMS-y, firmowy Messenger lub inny komunikator.
Testuj jak najwięcej sposobów, które pozwolą Ci zdobywać nowych klientów i utrzymywać kontakt z tymi obecnymi. Wykorzystując wiele kanałów komunikacji, znacznie zwiększysz zasięg swojej oferty. Zdobywaj nowe źródła przychodów!

Kryzys-(N)owa szansa

Podejmuj działania, które z jednej strony zapewnią utrzymanie płynności, a z drugiej – pozwolą Ci „ruszyć” do przodu, gdy sytuacja wreszcie wróci do normy. Dynamiczne działania i wdrażanie różnych strategii to najlepsze, co teraz możesz zrobić. Dzięki odpowiedniemu podejściu w przyszłości będziesz cieszyć się stabilną pozycją na rynku i wykorzystasz wypracowaną przewagę nad konkurencją!

Chcesz wzmocnić swoją firmę w internecie?
Artykuł Ci się spodobał? Udostępnij!