Zgodnie z nowymi zasadami żłobki i przedszkola będą otwarte od 6 maja. Teoria może nie mieć odzwierciedlenia w praktyce. Coraz głośniej mówi się o tym, że do większości placówek poślemy dzieci dopiero za kilka tygodni – kiedy będą one przygotowane na nowe wytyczne sanitarne. Jednak nawet wówczas żłobki i przedszkola mogą nie funkcjonować tak, jak się do tego przyzwyczailiśmy. Prowadzisz prywatne przedszkole lub żłobek i obawiasz się, że Twoja działalność nie przetrwa próby czasu? Szukasz pomysłu na kreatywne nauczanie online? Przygotowaliśmy dla Ciebie garść wskazówek i inspiracji, które jednocześnie pomogą Ci wypromować placówkę oraz wspomóc rodziców w opiece nad maluchami!

To się kameruje – otwórz kanał na YouTube

Będąc doświadczonym opiekunem, doskonale wiesz, jakie zabawy dzieci lubią najbardziej. Nagrywaj krótkie filmiki dla rodziców trwające od 2 do 5 minut. Wykorzystaj smartfona umieszczonego na statywie lub – jeśli masz – kamerę albo aparat. W takim materiale łatwo przekażesz, jak kreatywnie spędzić czas z maluchem.

Nagraj kamerą, jak czytasz lub recytujesz ciekawe opowieści. Musisz zadbać o dobrą jakość dźwięku. Użyj dodatkowego mikrofonu, jeżeli Twoje urządzenie nie ma go na wyposażeniu. Twój głos musi być wyraźny i w pełni zrozumiały dla dziecka. Pamiętaj, aby regularnie umieszczać filmiki. Zadbaj też o efekty specjalne! Na pewno sprawdzą się w tle śpiew ptaków, szum drzew lub odgłosy zwierząt. Dźwięki pasujące do historii uatrakcyjnią Twój przekaz. Możesz je dodać już po nagraniu wideo.

Pytanie – odpowiedź

W czasie pandemii w głowach nie tylko rodziców, ale także dzieci, rodzi się mnóstwo pytań. Zorganizuj więc sesję Q&A (Pytania i Odpowiedzi) na żywo na swoim kanale na YouTube lub Facebooku. Rodziców poinformuj o tym wcześniej – dodaj post na fanpage’u i zamieść informację na stronie internetowej. Jakie tematy możesz poruszyć w transmisji?

  1. Optymalny termin powrotu dziecka do przedszkola.
  2. Skuteczne sposoby na nauczanie online.
  3. Kreatywne pomysły na naukę malucha.
Pamiętaj, że w relacji mogą uczestniczyć nie tylko rodzice obecnie powiązani z Twoją placówką, lecz także ci, którzy być może zgłoszą się do Ciebie w przyszłości ze swoim dzieckiem. Dlatego daj się poznać jako zaangażowany i profesjonalny ekspert!

Opiekunowie, którzy w późniejszym czasie staną przed wyborem przedszkola lub żłobka, mogą wziąć pod uwagę Twoje działania podczas pandemii.

Jak trwoga, to pisz bloga!

Czy wiesz, że ponad 20 procent dorosłych czyta blogi? Wynika to z badań przeprowadzonych przez CBOS. Stwórz więc serię artykułów na stronie internetowej swojej placówki. Zamieszczaj wpisy poradnikowe dla rodziców. Możesz w nich poruszyć różne tematy, np. to, jak:

Przygotowując poradnik, wykorzystaj swoje doświadczenie zawodowe oraz zdobytą wiedzę. Twórz wartościowe treści – czyli pomocne dla odbiorców. Rodzice, którzy trafią na Twojego bloga, na pewno będą wdzięczni za udzielenie fachowej rady. Twoja placówka stanie się dzięki temu popularna!

Jak tworzyć chwytliwe posty i wpisy?

Fakt, że Twoja placówka jest teraz zamknięta, nie oznacza, że nie możesz przeprowadzać działań marketingowych. Wręcz przeciwnie – powinieneś to robić! Termin powrotu „do normalności” nie jest znany, jednak sytuacja z biegiem czasu w końcu się uspokoi. Wówczas rodzice znów zaczną przyprowadzać swoje dzieci do przedszkoli i żłobków, a inni dopiero będą szukać najlepszej placówki. Dlatego nie zawieszaj swojej aktywności w mediach społecznościowych! Regularnie zamieszczaj posty, zdjęcia oraz relacje na Facebooku i Instagramie. Poruszaj w nich kwestie związane z działalnością przedszkola. Jeśli potrzebujesz dodatkowych inspiracji do tworzenia postów na Facebooka, Natalia opisała kilka pomysłów na angażujące treści.

  1. Dodawaj kolorowanki i karty pracy dla maluchów.
  2. Polecaj gry i zabawy.
  3. Wskazuj, jakie książki opiekunowie powinni przeczytać swoim dzieciom.


Nadal buduj pozytywny wizerunek, który dla wielu osób może być decydujący podczas wyboru przedszkola dla malucha.

Kolejnym działaniem, jakie możesz podjąć, jest zamieszczanie informacji o swojej placówce na grupach tematycznych czy forach. Skontaktuj się z pobliskimi spółdzielniami, wspólnotami mieszkaniowymi i poproś o możliwość dodania wpisu o Twoim przedszkolu lub żłobku. Rodzice, którzy zobaczą Twój post, na pewno wezmą pod uwagę Twoją aktywność i zaangażowanie!

Nie bój się rabatów

Negatywne skutki koronawirusa są widoczne gołym okiem. Wiele osób przeszło w tryb pracy zdalnej, a z kolei część firm musiała całkowicie zawiesić swoją działalność. W efekcie doprowadziło to do obniżenia pensji pracowników – wśród nich są przecież rodzice. Wyjdź im naprzeciw i wprowadź niższe opłaty za przedszkole np. pomniejszone o tyle, ile wynosił koszt posiłków.

Zastanów się nad atrakcyjnymi promocjami. Przy zapisywaniu dwójki dzieci do Twojego przedszkola lub żłobka zaproponuj rabat – jego wysokość zależy od Ciebie. W ciężkiej sytuacji opiekunów Twój gest będzie nieoceniony i zachęci rodziców, by nie wypisywali dziecka z Twojej placówki mimo problemów finansowych.

Budowanie pozytywnego wizerunku w czasie pandemii przyniesie zysk również w przyszłości.

Bądź w kontakcie z Klientami

Obecna sytuacja jest trudna i dynamiczna. Tym bardziej teraz bądź z rodzicami w stałym kontakcie, informując ich o działaniach przedszkola. Wysyłaj mailem newslettery, w których podpowiesz, np. jak sobie radzić z dziećmi w czasie pandemii. Dobrym pomysłem jest też pisanie SMS-ów. Zawieraj w nich nowe wytyczne dotyczące funkcjonowania Twojej placówki.

Pomyśl też o edycji swojej wizytówki Google Moja Firma. Odpowiednio uzupełniona i zaktualizowana wizytówka, na której znajdują się pozytywne opinie wzmocni pozycjonowanie strony.

  1. Zmień godziny otwarcia żłobka lub przedszkola.
  2. Dodaj stosowny wpis, w którym dasz znać, jak obecnie działa placówka.
  3. Jeżeli chcesz, wstaw nowe zdjęcia, np. takie, na których widać, że placówka jest zamknięta.

Pamiętaj również o zaktualizowaniu swojej strony internetowej. Poinformuj o czasowym zamknięciu placówki i na bieżąco dodawaj w aktualnościach komunikaty o obecnych działaniach przedszkola.

Znajdź pozytywne strony

Decyzja o zamknięciu placówek oświaty była konieczna. Dobro i zdrowie dzieci są na pierwszym miejscu. Jednak czasowe zawieszenie funkcjonowania przedszkola daje Ci duże pole do popisu. Masz czas, żeby w pełni poświęcić się działaniom marketingowym. Możliwości komunikacji oraz wypromowania placówki jest wiele. Wykorzystaj sprawdzone pomysły i rozwiązania. Tylko od Ciebie zależy, z których z nich skorzystasz!

Egzaminy z marketingu internetowego zdajemy na piątkę!
Artykuł Ci się spodobał? Udostępnij!