Wróć do listy wpisów
PPC
Agencja SEO i SEM > Blog > Jak zarabiać na reklamach z Google AdSense?

Jak zarabiać na reklamach z Google AdSense?

Jak zarabiać na reklamach z Google AdSense?

Google, oprócz płatnych reklam, daje właścicielom stron możliwość zarabiania dzięki narzędziu AdSense. To właśnie w nim wyświetlane są reklamy banerowe, a także tekstowe z usługi Google Ads. Na czym to polega, co jest wymagane oraz jak skonfigurować i wdrożyć reklamy, dowiesz się właśnie w tym artykule.

1

Aby powiększyć, kliknij w zdjęcie

Od czego zacząć? Konfiguracja konta Google

Aby korzystać w pełni z usługi AdSense, konieczne jest połączenie konta Google z tą usługą poprzez przejście przez prosty formularz. Został on podzielony na trzy następujące kroki:
– powiązanie z kontem Google,

2

– uzupełnienie informacji o witrynie,

3

– uzupełnienie danych osobowych konta Google.
Uwaga: krok ten może wymagać weryfikacji poprawności danych za pomocą wysłania hasła SMS na podany numer.

4

Po wypełnieniu wszystkich danych, podaniu kodu weryfikacyjnego oraz akceptacji regulaminu, nasz wniosek zostanie przesłany do akceptacji.

5

Po pozytywnym rozpatrzeniu naszego wniosku, będziemy mogli rozpocząć konfigurowanie reklam. Jeśli otrzymałeś negatywną odpowiedź, popraw swoją stronę zgodnie z uwagami.

Generowanie kodów reklamy

Po otrzymaniu „zielonego światła” od Google konieczne jest wygenerowanie kodu do umieszczenia na stronie, odpowiedzialnego za wyświetlanie reklam. W tym celu przechodzimy do Moje reklamy i tworzymy nową jednostkę reklamową.

6

Jednostka jest to konkretne miejsce na Twojej stronie, na której będą wyświetlane odpowiednio dobrane przez Google reklamy, na których najwięcej zarobisz.

Wybór rozmiaru reklamy

7

Na samym początku musimy uzupełnić pole nazwy jednostki. Warto, aby zawierało ono umiejscowienie naszej reklamy, co umożliwi łatwiejszą jej identyfikację.

Kolejnym elementem jest wybór opcji rozmiaru reklamy. Google udostępnia nam szereg możliwych rozdzielczości, aby odpowiednio wyświetlały się w naszej witrynie. Od niedawna dostępna jest również rozdzielczość elastyczna, sugerowana dla stron wykonanych w technologii RWD (Responsive Web Design), dostosowująca się do różnych rozdzielczości i urządzeń.

Trzecim elementem jest decyzja o wyświetlanym typie reklamy, gdzie do wyboru mamy:

• reklamy displayowe i tekstowe,
• tylko displayowe,
• tylko tekstowe.

W zakładce Styl reklamy tekstowej mamy możliwość wyboru gotowego schematu koloru lub utworzenia własnego, dostosowanego do wyglądu naszej witryny. Po lewej stronie prezentowana jest wizualizacja wybranego lub tworzonego samodzielnie stylu dla reklamy tekstowej.

8
Kanały niestandardowe umożliwiają tworzenie grup jednostek reklamowych o wybranych ustawieniach, takich jak rozmiar lub lokalizacja na stronie. Dzięki temu za pomocą kanału niestandardowego można śledzić skuteczność, a także używać go jako miejsca docelowego reklam. Takie rozwiązanie pozwala reklamodawcy kierować swoje reklamy na Twoje jednostki reklamowe.

9

Ostatnim elementem są reklamy rezerwowe, które wyświetlają się, gdy brakuje reklam kierowanych przez Google. Domyślnie wyświetlają się puste. Można jednak wybrać wyświetlanie reklam z innego adresu URL lub jednolitego koloru.

9

10

Wdrożenie kodu

Po zakończeniu procesu konfiguracji jednostki reklamowej otrzymamy kod śledzący dla naszej reklamy.

11

Wygenerowany kod należy umieścić w wybranym przez nas miejscu za pomocą edycji plików szablonu lub poprzez funkcjonalności naszego systemu CMS (dodanie modułu, widgetu, boksu). Informacje na temat ich wdrażania dostępne są także w pomocy Google. Początkowo wstawione reklamy mogą być niewidoczne przez parę dni, ponieważ Google będzie badać Twoją stronę, aby wyświetlać odpowiednie dla niej reklamy.

Umiejscowienie reklamy na stronie

W tym miejscu warto się zastanowić, czy reklamy na stronie będą dla nas kluczowym źródłem dochodu, czy tylko dodatkowym. Jeśli bardzo zależy nam na pozyskiwaniu jak największych środków, warto, aby reklamy znalazły się możliwie jak najwyżej. Jednak w tym rozwiązaniu należy zachować umiar, ponieważ zbyt natrętne reklamy mogą zniechęcić użytkownika do pozostania na stronie. Sugerowanymi, najbardziej optymalnymi miejscami do wdrożenia reklam, są:

• stopka strony,
• boczne kolumny,
• pole pod lub nad treścią artykułu,
• treść artykułu.
Przykłady wdrożenia reklam przez portal sportowefakty.wp.pl:

12

Rys. 1. Reklama nad treścią artykułu

13

Rys. 2. W treści artykułu

14

Rys. 3. Boczna kolumna

15

Rys. 4. Stopka strony

Należy również pamiętać, aby reklamy nie były umieszczane w taki sposób, by użytkownik był zmuszony w nie kliknąć. Tego typu praktyki nie są zgodne z regulaminem programu i mogą wiązać się z zablokowaniem konta. Ważne jest także, żeby nie nabijać sztucznie kliknięć poprzez wymuszenie sprawdzenia, gdzie prowadzi konkretna reklama. Takie działania mogą również wiązać się z sankcjami ze strony Google. Samo umieszczenie reklam ma również wpływ na osiągane przez stronę pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. Duża ich ilość lub umieszczanie ich nad ważnymi elementami strony może negatywnie wpływać na pozycje.

Zaakceptuj lub zablokuj reklamy

16

Aby powiększyć, kliknij w zdjęcie

Zakładka ta pozwala blokować konkretne adresy URL przed wyświetlaniem się ich reklam w Twojej witrynie. Zakładka Adresy URL reklamodawcy to skuteczny sposób zablokowania wyświetlania się reklam konkurencji w naszej witrynie.

17

Aby powiększyć, kliknij w zdjęcie

Dzięki Kategoriom kontrowersyjnym mamy możliwość wyboru wyświetlania lub blokowania reklam z sugerowanych przez Google kategorii. Do tych kategorii należą np: Czarna magia, astrologia i ezoteryka, Kogoś na randkę, Religia, Zdrowie seksualne i płodność czy Hazard i zakłady.

Oprócz nazwy, przedstawiane są także informacje o procentach wyświetlania oraz zarobków w ciągu ostatnich 30 dni
Sieci reklamowe działają podobnie jak Kategorie kontrowersyjne, jednak blokowanie lub wyświetlanie konfigurowane odbywają się pod kątem nazwy sieci.

Wyświetlanie reklam pozwala akceptować lub blokować wyświetlanie określonych rodzajów reklam na Twoich stronach internetowych.

18

Aby powiększyć, kliknij w zdjęcie

Raporty skuteczności

19

Aby powiększyć, kliknij w zdjęcie

Raport przedstawia informacje związane z prowadzeniem naszych reklam. Zawiera on:

• wykres,
• tabelę informacyjną z szacowanymi zarobkami, wyświetleniami oraz kliknięciami w reklamy, RPM (przychód z tysiąca wyświetleń),
• tabele z danymi dla poszczególnego dnia.

Optymalizacja

Zakładka Optymalizacja będzie zawierała dane, jeśli Google uzna, że można coś poprawić w Twoich konfiguracjach jednostek reklamowych, aby zwiększyć ich efektywność.

Moje reklamy a AdBlock – co zrobić?

20

Rys. 5. Źródło: adblockplus.org

W Polsce jedną z popularniejszych wtyczek jest z pewnością AdBlock, pozwalający zablokować i wyświetlać strony bez umieszczonych na niej reklam poprzez zastosowanie filtrów. Jak sobie z nią poradzić? Na wielu forach można znaleźć gotowe rozwiązania wykrywające tę wtyczkę i wyświetlające baner lub informację z prośbą o wyłączenie wtyczki na naszej stronie.

Podsumowanie

Google AdSense to proste narzędzie pozwalające osiągać zyski na naszej stronie internetowej. Konfiguracja jednostki reklamowej jest intuicyjna, a samo wdrożenie nie powinno sprawić trudności nawet mniej doświadczonym właścicielom stron internetowych.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o AdSense, zajrzyj do Akademii AdSense – są tam wszystkie informacje potrzebne do utworzenia i prowadzenia skutecznego konta AdSense.

Zainwestuj w SEO i pomnóż swoje zyski z AdSense!