Menu
Wróć do listy wpisów
Marketing PPC
Strona główna > Blog > Jak zacząć współpracę z agencją marketingową

Jak zacząć współpracę z agencją marketingową

Jak zacząć współpracę z agencją marketingową

Współpraca z agencją SEM w zakresie reklamy online staje się coraz częstszym wyborem marek, chcących budować popularność w sieci i pozyskiwać klientów „z internetu”. Jeśli Twoja firma również zamierza nawiązać współpracę z agencją interaktywną w zakresie kampanii PPC, pozycjonowania, lub zlecić inne działania z obszaru marketingu online, koniecznie przeczytaj ten tekst. Dowiesz się z niego wszystkiego, co niezbędne do wyboru odpowiedniej agencji reklamowej i rozpoczęcia owocnej współpracy!

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją marketingową?

Prowadzenie biznesu zwykle oznacza konieczność „ogarniania” wielu rzeczy naraz. Począwszy od marketingu i sprzedaży, poprzez obsługę klienta i bieżące zarządzanie, aż po sprawy podatkowe i zajmowanie się księgowością – z czasem zadań robi się naprawdę sporo. Nic dziwnego, że część z nich przedsiębiorstwa delegują na zewnątrz, szukając usług specjalistów i jednocześnie chcąc odciążyć własne kadry.

Ty także skorzystaj z outsourcingu działań promocyjnych na rzecz agencji SEM lub SEO, jeśli:

  • zajmujesz się sprzedażą towarów lub usług w internecie,
  • chcesz być lepiej widoczny w sieci,
  • zamierzasz docierać ze swoją ofertą do osób korzystających z wyszukiwarek i popularnych serwisów www,
  •  dbasz o wizerunek nowoczesnej, innowacyjnej marki,
  • poszukujesz sposobu na wyprzedzenie konkurencji oraz umocnienie swojej pozycji rynkowej.

Zrób research

Wybór agencji SEM powinien być przemyślaną decyzją, zważając na długoterminowy charakter takiej współpracy. Weź pod uwagę nie tylko doświadczenie i staż w biznesie, ale również liczbę obsługiwanych klientów oraz case studies, w których firma prezentuje wyniki swoich działań.

Ważnym wyróżnikiem dobrej agencji reklamowej będą także przyznane jej nagrody i wyróżnienia, potwierdzające skuteczność i pozycję na rynku.

Czynnikiem, który często decyduje o udanej współpracy, jest też rozbudowany zespół ekspertów oraz posiadane przez nich certyfikaty.

Warto również zwrócić uwagę na polecenia i referencje dotychczasowych klientów, szczególnie tych działających w tej samej lub podobnej branży.

Najpierw wypełnij brief

Pamiętaj, że to, jak wiele informacji przekażesz agencji w związku z powierzanym jej projektem, będzie miało niezwykle istotny wpływ na jakość i efekty dalszej współpracy.

O tym, czym jest brief, szczegółowo piszemy w artykule Brief dla agencji SEM. Zobacz, jak dobrze go wypełnić. Zobacz, jak dobrze go wypełnić”. To kluczowy dokument dla obu stron. Oczywiście, agencja może kierować się swoim doświadczeniem oraz znajomością branży, jednak bez szczegółowych wskazówek kampania reklamowa PPC może okazać się znacznie trudniejsza lub wręcz niemożliwa do przeprowadzenia.

W briefie powinny znaleźć się przede wszystkim takie informacje jak:

  • określenie celu danej kampanii (czy chodzi o zwiększenie sprzedaży konkretnego produktu, dotarcie do wybranej grupy docelowej, a może poprawę wizerunku marki?)
  • szczegółowe informacje dotyczące firmy i jej oferty,
  • budżet na kampanię, pozwalający dopasować działania SEM do możliwości Klienta,
  • opis grupy docelowej – charakterystyka typowego odbiorcy, do którego firma kieruje swoją ofertę,
  • preferowany styl komunikacji – informacje o tym, czy marka komunikuje się z klientami w sposób oficjalny, humorystyczny, a może używa branżowego słownictwa?
  • zasady identyfikacji wizualnej firmy,
  • osoba do kontaktu po stronie przedsiębiorstwa zlecającego kampanię PPC.

Odważ się pytać

Choć na pierwszy rzut oka zakres tematyczny briefu dla agencji SEM może wydawać się bardzo szeroki, przekazanie tych informacji ma kluczowe znaczenie dla efektów całej kampanii. Dzięki nim agencja reklamowa nie będzie działać w oparciu o własne przeczucia, tylko o konkretne, twarde dane.

Jednak zlecając promocję marki w wyszukiwarce, nie powinieneś jedynie przekazywać informacji. Masz również prawo, a wręcz obowiązek pytać i domagać się odpowiedzi na kwestie istotne z punktu widzenia współpracy. Potraktuj reklamę jak inwestycję, o której powinieneś wiedzieć możliwie najwięcej.

Z pewnością zadaj pytania o:

  • rodzaj podejmowanych działań, służących osiągnięciu zamierzonego celu,

  • dane kontaktowe do osoby, która opiekuje się projektem po stronie agencji,
  • kwestie wymagające zaangażowania firmy zlecającej kampanię PPC,
  • sposób monitorowania efektów reklamy oraz częstotliwość informowania o wynikach prac specjalistów,

  • konieczność dostarczenia konkretnych materiałów do reklamy,

  • szczegółowe warunki umowy oraz kształt samej współpracy.

Wybierz zdjęcia produktów

Wiele agencji, wykorzystując własne doświadczenie oraz znajomość zmieniających się trendów, proponuje swoim klientom przygotowywanie materiałów graficznych takich jak banery czy materiały wideo.

W tym celu możesz zostać poproszony o dostarczenie odpowiednich zdjęć produktów, a także elementów identyfikacji wizualnej marki (np. logotypów), które mają zostać wyeksponowane w kampanii.

Przygotuj dostępy

Jeśli firma posiada konta na platformach Google Tag Manager oraz Google Analytics, przekaż te informacje specjalistom na początku współpracy, np. w briefie. Dzięki temu agencja SEM od razu będzie mogła przystąpić do działania.

Dostosuj stronę internetową

Obecnie zwiększa się liczba osób przeglądających internet na urządzeniach mobilnych w porównaniu do użytkowników komputerów stacjonarnych. Planując wdrożenie kampanii reklamowej PPC, nie możesz pominąć tego faktu.

Zoptymalizuj odpowiednio swoją stronę www, tak aby zarówno treść, jak i funkcjonalność serwisu odpowiadały standardom RWD (Responsive Web Design). Często praktykowanym rozwiązaniem w e-commerce jest zamówienie próbne, pozwalające przetestować funkcjonalność kampanii przed jej rzeczywistym wdrożeniem.

Uzbrój się w cierpliwość

Pamiętaj, że żadna kampania reklamowa PPC nie przyniesie efektów natychmiast. Zwłaszcza w początkowym okresie współpracy bardzo potrzebna jest cierpliwość, gdyż Google potrzebuje nieco czasu na przetworzenie reklamy, dopasowanie optymalnego algorytmu jej wyświetlania itp.

Reklama Google Ads – współpracuj z najlepszymi

Pierwszy kontakt z agencją SEM może być dla Twojej firmy zupełnie nowym doświadczeniem. Na tym etapie warto zadbać przede wszystkim o płynną komunikację, która ułatwi wdrożenie kampanii i osiągnięcie zakładanych rezultatów. Pamiętaj, że wszystkie pytania, jakie usłyszysz od specjalistów z agencji SEM, służą temu, aby mogli przygotować dla Ciebie najlepszą ofertę. Odpowiadaj zatem szczerze i nie bój się pytać.

    Bezpłatna wycena