Straty z powodu epidemii koronawirusa w polskiej branży fitness szacuje się na 2,25 miliarda złotych. Według Federacji Pracodawców Fitness to spadek aż o 53% względem poprzedniego roku. Jeśli jesteś trenerem personalnym, zobacz, co robić, aby utrzymać swój biznes w dobrej formie podczas kryzysu!

Światła-kamera-akcja!

Epidemia Covid-19 szczególnie mocno uderzyła w osoby pracujące w branży fitness. Restrykcyjne nakazy izolacyjne spowodowały, że siłownie i centra sportowe zamknięto jako jedne z pierwszych. Jeżeli jesteś trenerem personalnym, to zdajesz sobie sprawę, że jedynym miejscem, w którym obecnie można trenować, jest DOM!

Okres kwarantanny to doskonały czas na transmisję treningów online. Taki rodzaj video contentu pozwoli Ci stworzyć pozytywny wizerunek w social mediach, a także rozbudować sieć Twoich potencjalnych klientów. Wbrew pozorom nie potrzebujesz profesjonalnego sprzętu do takiej produkcji. Sam smartfon w zupełności wystarczy. Swoje treningi możesz publikować na:

  • Facebooku,
  • YouTube’ie,
  • InstaStory.
treningi personalne online podczas pandemii

 

Pamiętaj też o odpowiedniej komunikacji ze swoimi podopiecznymi. Dlatego w tym celu powinieneś:

  • tworzyć dedykowane podstrony z informacjami o treningu online, możesz zrobić dwie – z ćwiczeniami indywidualnymi oraz grupowymi,
  • informować z wyprzedzeniem o sesjach treningowych,
  • komunikować się wielokanałowo ze swoimi fanami – Facebook, Instagram,
  • powiadamiać o możliwości trenowania z domu poprzez newsletter,
  • wyznaczać jasne cele treningowe, np. robimy brzuch na lato.

Równie istotna, co komunikacja, jest także forma rozliczenia się z uczestnikami treningu. Obecnie możesz działać na dwa sposoby. W modelach:

  • Freemium,
  • Pay Per View (PPV)/Pay Per Use (PPU).

 

Model Freemium

Zakłada publikowanie darmowych materiałów, do których dostęp ma każdy. Dopiero korzystanie z innych usług zakłada wniesienie „opłaty” – np. zapis do newslettera.

Model Pay Per View (PPV)/Pay Per Use

Użytkownik płaci za dostęp do oglądanych kanałów lub za jednorazowe skorzystanie. Zdecyduj, który sposób rozliczeniowy bardziej Ci się opłaca.

Plusy i minusy obu modeli

różnice w modelach Freemium i Pay per View

Bez względu na to, jaki model finansowy wybierzesz, musisz pamiętać, że kluczem do sukcesu w sieci jest regularność, otwartość i sumienność. Te 3 wartości sprawią, że Twoje grono odbiorców będzie się powiększać z dnia na dzień!

Podejdź do sprawy indywidualnie

Treningi online to tylko jedno z rozwiązań, które szybko wprowadzisz do swojej działalności. W ramach zajęć w sieci możesz też udzielać zdalnych konsultacji. Rozmawiaj ze swoimi podopiecznymi o ich celach, problemach i motywacjach. Prowadząc swoją „małą” poradnię, możesz między innymi:

  • oceniać sylwetki i doradzać ćwiczenia – poprzez wysyłanie zdjęć,
  • trenować indywidualnie – np. na Google Hangouts,
  • prowadzić sesje motywacyjne – wykorzystując do tego Skype,
  • udzielać korekty wykonywanych ćwiczeń – oglądając nagrania video nagrania przesłane przez podopiecznych,
  • stworzyć indywidualny plan treningowy, np.w arkuszach od Google’a.

Rozbudowana oferta indywidualna to obecnie jeden z najistotniejszych wyróżników każdej działalności zarobkowej. Im lepiej orientujesz się na potrzeby swoich klientów, tym szybciej zaskarbiasz sobie ich zaufanie. Indywidualizacja w dobie obecnego kryzysu to podstawa.

Dieta relacyjna

Nie samym chlebem człowiek żyje! Aby odnosić postępy treningowe, nie wystarczy tylko ćwiczyć. Trzeba też dbać o inne aspekty życia. Poza prowadzeniem treningów powinieneś też udzielać cennych porad. Co więcej, możesz do tego celu zaangażować inne osoby! Podczas „kwarantanny” webinary oraz wszelkiego rodzaju internetowe relacje na żywo przechodzą prawdziwy renesans popularności. To doskonały moment na podjęcie współpracy z innymi ekspertami z branż pokrewnych, np. z:

  • dietetykami,
  • fizjoterapeutami,
  • przedsiębiorcami z branży fitness.

Współpracując z nimi, możesz układać plany dietetyczno-treningowe, doradzać, jak postępować w przypadku urazu, czy polecać wysokiej jakości sprzęt sportowy. Realizując swój autorski content, sięgaj po różne formy interakcji z internautami. Do najpopularniejszych należą:

  • video na YouTube’ie,
  • webinar,
  • AMA – Ask Me Anything – Odpowiesz na każde pytanie,
  • Q&A – Question & Answer – Pytania i odpowiedzi.

To od Ciebie, Twoich gości i odbiorców zależy, jak potoczy się program. Jednego możesz być pewien: każdy z Twoich gości będzie miał odmienny punkt widzenia na poszczególne zagadnienia treningowe. Dzięki temu Twoi widzowie sami zdecydują, co im najbardziej odpowiada.

Content, który nie wyjdzie z formy

Działania interaktywne podczas epidemii to rozwiązanie angażujące i dające poczucie wspólnoty. Jednak nie jest to jedyna dostępna opcja! Będąc trenerem personalnym, możesz ten czas wykorzystać na nagranie swojego, profesjonalnego programu treningowego. Dlaczego akurat takie rozwiązanie? Oto 6 głównych powodów!

  1. Program będziesz mógł sprzedawać po ustaniu epidemii.
  2. Możliwa jest jego dystrybucja na wielu platformach.
  3. Sprzedaż programu da ci dokładne informacje na temat Twojej grupy docelowej.
  4. Publikacja programu pozwoli utrzymywać regularny kontakt z kursantami np. poprzez newsletter.
  5. Nagranie autorskiego programu treningowego pomoże zarówno w nawiązaniu nowych kontaktów biznesowych, jak i da feedback dotyczący skuteczności Twoich metod treningowych.
  6. Profesjonalnie nagrany i wyprodukowany program treningowy uwiarygodni Twój wizerunek.

Padłeś? Powstań!

Niestety branża fitness obecną sytuację na rynku odczuje jak mało która. Wciąż jednak jest wiele do zrobienia. Dlatego wykorzystaj ten kryzys, aby rozwinąć swoją przedsiębiorczość i przekuć ją na biznesowe efekty.

Działasz w branży fitness?
Artykuł Ci się spodobał? Udostępnij!