Prowadzenie skutecznych działań z zakresu pozycjonowania oraz płatnych kampanii Google Ads (dawniej Google AdWords) przyniosło sukces już wielu początkowo małym firmom, które postanowiły zaznaczyć swoją obecność w Internecie. Satysfakcjonujące wyniki, wysokie przychody i oczywiście duży zysk względem kosztów usług, pozwalają przedsiębiorcom ze stabilnej pozycji spoglądać w kierunku innych form promocji swojej działalności. Jedną z często rozważanych opcji jest oczywiście Facebook, a dokładniej prowadzenie fanpage’a oraz kampanii reklamowych Facebook Ads. Zanim rozpoczniemy naszą aktywność w kanałach Social Media, warto wiedzieć, że na bazie już osiągniętych działań, można szybciej uzyskać satysfakcjonujące wyniki w Social Media. Jak jednak dokładnie wykorzystać pozycjonowanie i Google Ads na Facebooku?

Zacznij od Pixela Facebooka

To właśnie na nim opierają się najefektywniejsze kampanie w Social Media. W moim innym artykule sprawdzisz 5 powodów, dla których warto zainstalować Pixel Facebooka. W skrócie jest on nieco mniej zaawansowanym odpowiednikiem Google Analytics, który wykorzystasz do tworzenia między innymi niestandardowych grup odbiorców, grup odbiorców podobnych (słynny Lookalike) oraz tworzenia kampanii z celem konwersje oraz sprzedaż z katalogu.

Cicha przysługa webmastera

Warto wiedzieć, że Twój webmaster mógł wyświadczyć Ci cichą przysługę, instalując Pixel Facebooka już podczas tworzenia strony. Sprawdzisz to za pomocą dodatku do Google Chrome pod nazwą Facebook Pixel Helper. Jeśli masz go już na stronie, ale nie wiesz, jak uzyskać dostęp do zgromadzonych danych, to wiedz, że wystarczy Ci dostęp do Facebook Business Managera, w którym został wygenerowany owy Pixel. Od pewnego czasu Pixel można również udostępniać pomiędzy menadżerami firmy na Facebooku.

Jeśli Facebook Pixel Helper nie wskazał obecności tego skryptu na Twojej stronie, to warto zainstalować go jak najszybciej. Cenne dane, na których bazują najlepsze kampanie w social media, są zbierane dopiero od momentu implementacji! Pamiętaj, że specjaliści w naszej firmie chętnie pomogą ci w instalacji i konfiguracji skryptu.

Twórz grupy odbiorców niestandardowych

Profesjonalnie prowadzone pozycjonowanie oraz kampanie Google Ads, kierują na Twoją stronę wartościowych ruch. Prowadząc mądre działania z zakresu tych usług, odpowiadasz na potrzeby potencjalnych klientów i poznajesz jednocześnie ich zainteresowania. Dzięki obecności Pixela możesz powiązać ruch na stronie z profilami użytkowników na Facebooku i między innymi wyświetlić własne reklamy na tym serwisie oraz na Instagramie i Messengerze osobom, które odwiedziły twoją stronę. Wystarczy utworzyć grupę odbiorców niestandardowych i określić ją na podstawie odwiedzanych stron, częstotliwości ich odwiedzania lub dokonanych na nich konwersji. Reklamy kierowane do takiej grupy odbiorców mogą być nawet kilkukrotnie bardziej skuteczne niż standardowe targetowanie na podstawie zainteresowań. Możliwości jest całe mnóstwo, ponieważ do takiej grupy możesz skierować reklamę z dowolnym celem, niezależnie czy jest nim promocja postów publikowanych na Twoim fanpage’u, zbieranie fanów czy sprzedaż produktów z katalogu.

Nie zapomnij o grupach odbiorców podobnych (Lookalike)

Za wartościowym ruchem i generowanych przez niego konwersjach stoją prawdziwe osoby o określonych zainteresowaniach i zachowujące się w Internecie w określony sposób. Bazując na niestandardowej grupie odbiorców, utworzonej przykładowo na podstawie użytkowników generujących konwersje w Twoim sklepie, możesz w ekspresowym tempie przygotować grupę odbiorców podobnych. Znajdą się w niej osoby o podobnych zainteresowaniach i zachowaniach w Internecie do osób generujących konwersje. Dzięki takiemu zabiegowi możesz zapewnić stały dopływ nowych klientów, którzy z dużo większym prawdopodobieństwem dokonają wartościowej konwersji.

Pozyskuj nowych fanów

Jeśli zależy Ci na stale rosnącej liczbie wartościowych fanów i chciałbyś pozyskać ich w najlepszy możliwy sposób, wiedz, że i tutaj możesz bazować na ruchu generowanym przez pozycjonowanie i kampanie Google Ads. Osoby odwiedzające stronę internetową mają już za sobą pierwszy kontakt z Twoją firmą. Warto to wykorzystać! Przygotuj specjalną reklamę zbierającą polubienia i skieruj ją tylko do nich. Fani zebrani w ten sposób są bardziej wartościowi i chętniej będą reagować w przyszłości na Twoje posty.

Zwiększ zaangażowanie wokół postów na fanpage’u

Słabe zaangażowanie dotyczące publikowanych przez Ciebie postów nie zawsze oznacza, że publikujesz treści o niskiej jakości. Problem może tkwić w grupie odbiorców, do której starasz się dotrzeć promocją wpisów. Zamiast targetować na podstawie zainteresowań lub danych demograficznych wykorzystaj grupę odbiorców utworzoną na podstawie ruchu ze strony. Publikowane na fanpage’u wpisy z reguły oscylują wokół branży, którą się zajmujesz, a użytkownicy wchodzą na Twoją stronę w poszukiwaniu usług i produktów jej dotyczących. Wykorzystaj tę relację lub kieruj posty do grupy odbiorców podobnych Lookalike, a zdecydowanie zwiększysz swoje szanse na komentarze i reakcje wokół postów.

Sprzedawaj z fanpage’a i Facebook Ads

Potencjalni klienci, szukając konkretnych produktów lub usług, z reguły wiedzą już czego potrzebują i prędzej czy później dokonają konwersji. Wpisując konkretne frazy w Google, chcą jednak sprawdzić dostępne możliwości. Dla części z osób odwiedzających Twoją stronę dostępne informacje mogą wystarczyć, aby dokonać konwersji. Niestety nie wszyscy podejmą decyzję natychmiast lub mogą szukać właściwej firmy dalej.

Dokładnie tutaj na drodze zakupowej klienta możesz wprowadzić reklamę w mediach społecznościowych, która zachęci potencjalnych klientów, aby wrócili do Twojej witryny. Prosta reklama na Facebooku, Messengerze lub Instagramie z informacją o drobnym rabacie lub z bezpośrednią informacją o możliwości skorzystania np. z darmowej wysyłki, może być dla nich kluczowa.

Czy to na pewno wszystko?

Oczywiście, że nie! Możliwości wykorzystania ruchu z pozycjonowania oraz Google Ads jest bardzo dużo, a Facebook może stanąć praktycznie na każdym etapie ścieżki zakupowej Twojego potencjalnego klienta. Ważną kwestią jest oczywiście testowanie dostępnych możliwości, wybieranie tych efektywnych i ich optymalizacja. Zapamiętaj, że rozpoczynając działania w social media, warto traktować przejścia na stronę jako wyrażenie zainteresowania. Nie zapomnij oczywiście o tym, że kampanie Facebook Ads, podobnie jak pozycjonwanie i Google Ads, możesz powierzyć w ręce naszych specjalistów. Wystarczy zostawić do siebie kontakt, a przygotujemy ofertę właśnie dla Ciebie.

Jak wykorzystać SEO i Google Ads w działaniach Social Media?
4.8 (96%) z 5 głosów
Artykuł Ci się spodobał? Udostępnij!