ul. Wolsztyńska 5, 60-361 Poznań tel: 61 866 77 27 tel:+48618667727

Deloitte Technology Fast 50 Lider przedsiębiorczości Google Partner Google Partners Rising Stars

Jak prowadzić stronę na Facebooku?


SOCIAL MEDIA 10-02-2017

Social media są narzędziem, którego nie można nie doceniać, prowadząc przedsiębiorstwo. Jego właściwe wykorzystanie pozwala między innymi na kształtowanie wizerunku firmy, realizowanie działań związanych ze sprzedażą, promowanie swoich produktów i usług, a nawet obsługę klientów, wspieranie działań w zakresie employer brandingu czy rekrutacji pracowników. Możliwości oferowane przez kanały społecznościowe są ogromne i tylko od nas zależy, gdzie i w jaki sposób będziemy działać.

Spośród wszystkich serwisów niekwestionowanym numerem jeden jest Facebook, którego liczba użytkowników w samej tylko Polsce przekroczyła 15,48 mln. Ponadto kanał ten nieustannie ewoluuje, oferując nowe możliwości nie tylko zwykłym użytkownikom, ale również przedsiębiorcom. Dlatego też zebraliśmy i opracowaliśmy najważniejsze wskazówki pozwalające na prowadzenie skutecznych działań przez firmy na Facebooku.

Strategia, strategia i jeszcze raz strategia

Warto poświęcić czas na przygotowanie strategii, która pozwoli określić cele, sposób ich realizacji oraz metodę mierzenia efektów podejmowanych działań. Umożliwi to późniejszą ocenę skuteczności zrealizowanych aktywności i ich weryfikację z założeniami. Odpowiednio zaplanowana strategia obecności przedsiębiorstwa na Facebooku może służyć zwiększeniu rozpoznawalności marki czy też prezentacji wartości, z którymi firma się utożsamia. Facebook w ramach precyzyjnie zaplanowanej strategii może być wykorzystany również do bardziej miarodajnych celów, np.: poprawy konwersji na sklepie internetowym lub obsługi klientów przy wykorzystaniu Messengera.

Przygotowanie strategii to również zaplanowanie działań pod względem czasu, czyli godzin, w których będą publikowane posty – tak, by osiągały jak największy zasięg organiczny oraz zaangażowanie ze strony odbiorców. Kolejnym istotnym elementem, bez którego strategia będzie niekompletna, jest treść. Powinna być zawarta w pewnych ramach tematycznych, co ułatwi późniejsze planowanie wpisów oraz pozwoli zachować spójność i konsekwencję prowadzonej komunikacji. Ostatnim, lecz nie mniej istotnym składnikiem strategii obecności każdego przedsiębiorstwa w serwisie Facebook powinno być określenie formy komunikacji. Należy mieć tu na uwadze zarówno język wykorzystywany w komunikacji, jak i rodzaj publikowanych treści, czyli zdjęcia, grafiki oraz ewentualne materiały wideo.

Spójna i kompleksowa strategia działań firmy na Facebooku to także oszczędność czasu oraz środków. Dziś sama obecność firmy na Facebooku jest niewystarczająca, a świadomość przedsiębiorców i ich chęć wykorzystania Facebooka jako narzędzia wspierającego ich firmy jest ogromna (jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o strategii działań na Facebooku, kliknij TUTAJ.

Szczegóły są ważne

Choć dla niektórych może wydać się to oczywiste, to jednak wciąż wiele firm nie przykłada wystarczającej uwagi do nazwy swojej strony na Facebooku. Już sam jej wybór może ułatwić lub też utrudnić realizacje zakładanych celów. Nazwa fanpage’a może być spójna z nazwą firmy lub odnosić się do branży, zakresu usług, wartości oferowanej przez przedsiębiorstwo, a nawet być efektem słowotwórstwa. Wszystko zależy od strategii, która została obrana i sposobu jej realizacji. Ciekawa i oryginalna nazwa firmowej strony na Facebooku może łatwo wpaść w pamięć lub zaintrygować potencjalnych klientów, ułatwiając tym samym odniesienie sukcesu.

zakladka

Tworząc firmową stronę w serwisie Facebook, należy także pamiętać o wypełnieniu wszystkich dostępnych pól, które umożliwiają zamieszczenie takich informacji jak: adres pocztowy przedsiębiorstwa, dane kontaktowe, adres strony www, godziny otwarcia czy też opis samej firmy. Dlaczego jest to takie ważne? Coraz więcej internautów szuka informacji o firmach i sklepach, odwiedzając ich strony na Facebooku. Firmowe strony w błękitnym serwisie zaczynają być głównym miejscem obecności przedsiębiorstw w Internecie i dlatego ważne jest, by potencjalni klienci mogli dotrzeć do wszystkich poszukiwanych informacji.

Prowadząc stronę na Facebooku, warto pamiętać również o tym, by dbać o klientów, którzy decydują się na kontakt z firmą za pośrednictwem Messengera. Liczne przykłady kryzysów w social media, które wybuchają wskutek niedbałości lub braku odpowiednich procedur, mogą przynieść więcej strat niż korzyści z obecności przedsiębiorstwa w serwisie Facebook.

Realizacja

Żadna strategia ani nazwa fanpage’a nie pomoże, jeśli publikowane treści nie będą stanowiły wartości dla odbiorców. Dlatego też należy zadbać o to, by strategia była we właściwy sposób realizowana. Jeśli jej treść zakłada prowadzenie firmowego Facebooka, który ma edukować potencjalnych klientów lub dostarczać im treści rozrywkowych, należy dołożyć starań, by zarówno sama treść, jak i forma komunikacji pozwalały na realizację tych celów. Treść powinna odpowiadać oczekiwaniom, a umieszczane zdjęcia, grafiki czy materiały wideo należy przygotować tak, by były atrakcyjne wizualnie i zwracały na siebie uwagę. Realizacja wcześniej zaplanowanych działań to również zachowanie konsekwencji w postaci stylu, formy czy też języka prowadzonej komunikacji.

Reklamy – Facebook Ads

Istnieje wiele powodów, dla których warto korzystać z reklam w serwisie Facebook. Ograniczany zasięg organiczny postów, chęć zwiększenia rozpoznawalności, dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów czy też zaprezentowanie oferty przedsiębiorstwa wybranej grupie docelowej są tylko przykładowymi argumentami przemawiającymi za skorzystaniem z narzędzia Facebook Ads. Jedną z największych zalet reklam w serwisie Facebook jest możliwość określania odbiorców reklam na podstawie wieku, płci, lokalizacji, znajomości języka, zainteresowań czy wykształcenia, dając ogromne możliwości w doborze grupy docelowej. Dodatkowo wybór spośród 15 celów reklamowych, wśród których znajduje się promocja postów, zwiększenie liczby konwersji czy zwiększenie rozpoznawalności marki sprawiają, że Facebook okazuje się narzędziem pozwalającym na precyzyjne kierowanie przekazów reklamowych do ściśle określonych grup odbiorców. Ponadto Facebook Ads umożliwia też weryfikację skuteczności prowadzonych kampanii reklamowych, oceniając ich konwersję, zasięg czy też koszty związane z wyświetlaniem reklam.

facebook-ads

10 skutecznych reguł firmowego Facebooka:

1. Zdefiniuj cel, który chcesz osiągnąć.
2. Zaplanuj swoje działania.
3. Bądź konsekwentny.
4. Reaguj na zmiany i nowe możliwości oferowane przez Facebooka.
5. Bądź interesujący, inspiruj, dostarczaj wartościowych treści.
6. Szanuj swoich klientów.
7. Korzystaj z Facebook Ads.
8. Mierz efekty swoich działań.
9. Facebook to nie wszystko (wspieraj się kanałami, które pasują do Twojego biznesu).
10. Od czasu do czasu zrób coś WOW!



Zaufali nam: