Wróć do listy wpisów
Marketing
Agencja SEO i SEM > Blog > Jak napisać artykuł sponsorowany?

Jak napisać artykuł sponsorowany?

Jak napisać artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany to jedna z najskuteczniejszych form reklamy dla Twojej firmy. Stworzenie jakościowego tekstu z naturalnie umieszczonym linkiem pozwala na zdobycie wyższych pozycji w wyszukiwarce i przyciągnięcie na Twoją stronę nowych odbiorców. Jednak stworzenie dobrego tekstu dla mediów wymaga doświadczenia i umiejętności.

Jak napisać jakościowy artykuł sponsorowany, który pomoże Ci wspiąć się w wynikach wyszukiwania? Odpowiedzi znajdziesz w tekście.

Czym jest artykuł sponsorowany?

To skuteczne narzędzie, które pomaga budować wizerunek marki w oczach odbiorców, ale także algorytmu Google. Zdobywamy dzięki nim większe zaufanie klientów. Aż 66% młodych konsumentów uważa, że treści sponsorowane są bardziej uczciwe niż inne formy promocji. Artykuł sponsorowany jest zatem świetną alternatywą dla nachalnych i agresywnych reklam. Pojawia się na stronach redakcyjnych, zostaje oznaczony jako reklama, ale wciąż pozostaje wartościowym tekstem dla odbiorców. Dzięki dobrze umieszczonym linkom, kierującym do konkretnej strony, możesz zareklamować w nim także bezpośrednio swój produkt. Artykuły sponsorowane wspierają także działania SEO i mogą przynieść efekty w postaci wyższych pozycji w wyszukiwarce Google.

Artykuł powinien być przede wszystkim źródłem wiedzy dla odbiorcy i dawać mu korzyści z lektury. Wiąże się to z obecnym trendem na self-service, czyli szukaniem informacji na różne tematy na własną rękę i dopasowaniem ich do własnych oczekiwań.

Jakie korzyści związane są z publikacją artykułu sponsorowanego?

Dobry artykuł sponsorowany ma wartość nie tylko dla internauty, ale także dla firmy. Pozwala „przemycić” w tekście jej najważniejsze wartości, opowiedzieć historię czy zdradzić plany na przyszłość.

Artykuł sponsorowany:

  • buduje wizerunek firmy dzięki takiej formie promocji masz wpływ na pozytywny odbiór Twojej marki przez klientów. Możesz pokazać, że firma jest liderem w branży, specjalizuje się w danym obszarze i jest w pełni profesjonalna;
  • zwiększa świadomość marki u odbiorców – regularne publikacje na portalach czy serwisach, na które zaglądają Twoi potencjalni klienci, pomogą Ci dotrzeć do szerszej publiczności;
  • wzmacnia pozycje w wyszukiwarce – wykorzystanie linkowania oraz publikowanie artykułów na zaufanych i poczytnych stronach sprawi, że pojawisz się wyżej w wyszukiwarce Google.

Jednak zanim zaczniesz tworzyć artykuł, musisz odpowiedzieć sobie na najważniejsze pytania: Jaki masz cel? Jaka jest Twoja grupa docelowa? Jakim budżetem dysponujesz?

Kluczowe elementy artykułu sponsorowanego

Artykuł sponsorowany rządzi się swoimi prawami i musi mieć określoną strukturę.

#1 Tytuł

To pierwszy element, z którym zapoznaje się użytkownik. Powinien wzbudzać ciekawość i zachęcać do czytania. Jak sprawić, by był kreatywny i chwytliwy?

  • Postaw na krótki tytuł w prosty sposób zakomunikuj temat tekstu.
  • Używaj przymiotników nacechowanych emocjonalnie – dobrze kojarzą się czytelnikowi i zachęcają do lektury.
  • Użyj mocnego zwrotu, aby złapać” czytelnika – wykorzystaj słowa, które zachęcą do kliknięcia, np. „Przekonaj się sam!”, „Sprawdź!”.
  • Korzystaj z zaimka ”jak” jeżeli Twój artykuł zawiera porady lub instrukcje, użyj w tytule zaimka ”jak”.
  • Pokaż wartość artykułu – internet jest przepełniony treściami. Użytkownik na wstępie chce wiedzieć, jakie korzyści płyną z zapoznania się z Twoim tekstem.
  • Zwracaj się do swojej grupy docelowej – jednym z dobrych rozwiązań jest bezpośrednie zwrócenie się do grupy odbiorczej artykułu. 

#2 Lead

Potraktuj lead jako krótkie streszczenie najważniejszych elementów tekstu i wskazanie korzyści, jakie przyniesie jego lektura. Skup się na grupie odbiorczej i jej potrzebach. Umieszczaj pytania i zwroty, które uświadomią czytelnika, że to artykuł dla niego. Pamiętaj, że lead musi być zwięzły. Powinien mieć ok. sześciu zdań i odpowiadać na pytania: „co”, „kto”, „gdzie”, „kiedy”, „dlaczego” i „jak”.

#3 Rozwinięcie

W rozwinięciu umieść konkretne i zrozumiałe informacje. Warto urozmaicić strukturę tekstu śródtytułami, przywołać przykłady, ciekawostki i interesujące wyniki badań. Korzystaj z grafik, tabel i wykresów. Pochwal się swoją ekspercką wiedzą.

#4 Zakończenie

Czas na krótkie podsumowanie artykułu i wyciągnięcie wniosków. W zakończeniu możesz wprost wspomnieć o swojej marce i zamieścić linki do witryny.

Jak napisać dobry artykuł?

Zanim zaczniesz pisać:

Odpowiednio dobierz tematykę

Koniecznie wybierz odpowiedni temat – to on ma przyciągnąć odbiorcę. Pamiętaj, że czytelnik nie lubi tracić czasu. Tematyka powinna być dopasowana do grupy docelowej, a tytuł jasno wskazywać, o czym jest artykuł.

Zaplanuj tekst

Zacznij od stworzenia struktury. Podziel tekst na: lead, wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Stwórz hierarchię nagłówków H2 oraz H3 i krótko opisz, co znajdzie się w każdym fragmencie. Dzięki temu znacznie szybciej stworzysz treści i skupisz się na tym, co powinno znaleźć się w artykule meritum.

W trakcie pisania:

Zainteresuj czytelnika

Tekst powinien zawierać zwroty kluczowe i elementy sprzedażowe, ale przede wszystkim musi być poprawny pod względem merytorycznym. Zastanów się, jak przekazać treść w ciekawy sposób. Dopiero finalnie umieść w tekście elementy marketingowe. Dobrze napisany artykuł sam działa na odbiorcę: przekonuje go do usługi czy produktu, a przejście na linkowaną witrynę wynika ze świadomej decyzji czytelnika.

Korzystaj ze słów kluczowych

To ważny element pozycjonowania strony. Nie możesz zatem ich pomijać, natomiast nie mogą być umieszczane w tekście nienaturalnie i na siłę. Takie podejście tylko odstraszy czytelnika i artykuł nie przyniesie zamierzonego efektu. Obecnie, dla użytkowników liczy się jakość i wartość merytoryczna! Postaraj się zatem naturalnie wplatać słowa kluczowe w swoje zdania.

Gdy artykuł jest już gotowy:

Sprawdź poprawność językową

Artykuł jest gotowy, więc możesz cieszyć się z efektu swojej pracy! Pamiętaj, by dokładnie sprawdzić, czy nie pojawiły się w nim błędy ortograficzne lub merytoryczne. Zostaw tekst na dłuższą chwilę, po czym wróć do niego następnego dnia i przeczytaj ponownie. Jeżeli masz wątpliwości, czy udało Ci się wychwycić wszystkie usterki, wyślij go do współpracowników. Być może ktoś z nich dostrzeże jeszcze jakieś błędy i oceni, jak tekst jest odbierany przez czytelnika.

Odpowiednio wybierz miejsce publikacji

Poza napisaniem interesującego i wartościowego artykułu liczy się także odpowiednie miejsce publikacji. Co z tego, że Twój tekst będzie napisany dla konkretnej grupy odbiorczej, skoro nigdy do niej nie trafi? W doborze odpowiednich miejsc linkowania pomocne będą takie strony jak Linkhouse. Dzięki nim masz dostęp do bazy sprawdzonych witryn z różnych branż oraz analiz i raportów, które pomogą Ci ocenić efektywność Twojego artykułu sponsorowanego.

Postaw na artykuły sponsorowane

Napisanie dobrego artykułu wymaga praktyki, trening czyni mistrza! Testuj i sprawdzaj różne porady, natomiast trzymaj się odpowiedniej struktury. Pamiętaj, by zwrócić uwagę na rolę tytułu, ponieważ to on ma za zadanie przyciągnąć czytelnika do lektury. Skup się na leadzie oraz wstępie, które mają utwierdzić odbiorcę w przekonaniu, że tekst niesie za sobą istotne wartości merytoryczne.

Dla czytelnika liczy się jakość i płynące z lektury korzyści. Zainteresuj go tematyką i ciekawie przedstaw ją konkretnej grupie odbiorczej. Zwróć także uwagę na to, że słowa kluczowe i elementy sprzedażowe nie powinny dominować w tekście.

Koniecznie sprawdź artykuł po dłuższej przerwie. Zadaj sobie pytanie, czy brzmi dokładnie tak, jak zakładałeś. Jeżeli wszystko jest gotowe, wybierz odpowiednie miejsce publikacji

Gdy zastosujesz się do wszystkich porad, Twój tekst na pewno trafi do odpowiednich odbiorców, będzie wzbudzał zainteresowanie i przekona ich do korzystania z Twoich produktów!

 

Paulina Gawęda | Linkhouse

Wspiera działania marketingowe i PR. Entuzjastka content marketingu oraz tematyki customer experience. Prywatnie studentka psychologii i miłośniczka literatury faktu.