Żaden przedsiębiorca, niezależnie od tego, w jakiej branży prowadzi biznes, nie może sobie pozwolić na bierne oczekiwanie na klienta. W dobie tak silnej konkurencji nikogo nie dziwią więc pytania, gdzie szukać odbiorców usług i jak mam zdobyć zlecenie dla mojej firmy. Jak się okazuje, szukać wcale nie trzeba daleko. Poniżej prezentujemy kilka sprawdzonych sposobów na pozyskanie klientów, które mogą być stosowane, aby obroty firmy stale rosły, bez konieczności wydawania dużych budżetów na reklamę. Jak to osiągnąć? Wystarczy stworzyć stronę internetową i użyć odpowiednich technik reklamy internetowej. Na których najlepiej się skupić, by osiągnąć zadowalające efekty?

Pozycjonowanie strony internetowej

Jest to działanie, które polega na zoptymalizowaniu kodu strony, treści oraz zbudowaniu profilu linkowego pod kątem konkretnych słów kluczowych, aby serwis mógł wyświetlać się na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarkach internetowych. To przedsięwzięcie złożone i wieloetapowe, wymagające przygotowania oraz wdrożenia indywidualnej strategii promocyjnej dla danej strony internetowej. Pozycjonowanie nie może być procesem krótkotrwałym czy jednorazowe – proces ten polega na stałym dopasowaniu strony do aktualnych algorytmów Google, które są odpowiedzialne za jej ocenę oraz ustalenie pozycji w wynikach wyszukiwania na poszczególne frazy kluczowe. W związku z tym konieczne jest śledzenie i dopasowywanie się do  bieżących zmian zachodzących w metodologii działania tychże algorytmów. Jeśli uda się zapanować nad wszystkimi czynnikami, możemy mieć pewność, że nasza witryna będzie odwiedzana przez dziesiątki potencjalnych klientów każdego dnia, a co za tym idzie, znacząco zwiększy się możliwość zdobycia zlecenia dla firmy.

Warto w tym miejscu podkreślić, że pozycjonowanie stanowi działanie długofalowe, a rezultaty są widoczne najczęściej po dłuższym czasie. Niektórzy przedsiębiorcy sami decydują się na prowadzenie tego typu działań, ale bez posiadania fachowej wiedzy wypromowanie witryny jest niezwykle trudne, a często wręcz niemożliwe. Dlatego, decydując się na ten sposób docierania do nowych klientów, warto nawiązać współpracę ze specjalistyczną agencją mającą doświadczenie w prowadzeniu efektywnych działań SEO.

Zapraszamy do lektury naszych artykułów na blogu dotyczących tematyki pozycjonowania stron w Internecie :)

Content marketing

Zastanawiając się, jak zdobyć zlecenie dla swojej firmy, należy też zwrócić uwagę na content marketing. W skrócie jest to technika marketingowa, która polega na tworzeniu oraz rozpowszechnianiu wartościowych treści, dążących do przyciągnięcia i pozyskania określonej grupy docelowej użytkowników, a następnie zmotywowaniu ich do działań generujących zysk. Jego dużą korzyścią jest różnorodność form nośników skupiających uwagę odbiorców (np. fotografie, infografiki, prezentacje) oraz możliwość odbioru na różnych urządzeniach (laptopach, urządzeniach mobilnych itp.). To rozwiązanie jest idealnym rozwiązaniem na zdobywanie zleceń dla swojej firmy, zwłaszcza w przypadku przedsiębiorstw, których grupą docelową są osoby pokolenia cyfrowego.

Chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, warto podjąć współpracę ze sprawdzoną agencję content marketingową, która pomoże w opracowaniu długofalowej oraz skutecznej strategii content publishingu. Specjaliści przygotują dla nas nie tylko wysokiej jakości artykuły sponsorowane czy eksperckie, ale także nawiążą współpracę z tematycznymi portalami branżowymi, zajmą się prowadzeniem bloga firmowego itp.

Google Ads

Jeśli chcesz zwiększyć ilość zapytań ze swojej strony, podnieść sprzedaż produktów lub pokazać światu nową markę, to dobrym pomysłem może być reklama Google Ads. To nic innego jak komunikaty tekstowe, graficzne lub wideo, które wyświetlają się użytkownikom za pomocą rozbudowanej sieci Google. Łączą się z wynikami organicznymi, zapewniając przejrzystość widoku. Ponadto reklamy mogą być też oglądane w sieci reklamowej Google, która na chwilę obecną obejmuje ponad 2 miliony miejsc docelowych w sieci. Co ważne, komunikaty zawsze docierają do precyzyjnie zdefiniowanej grupy docelowej, dzięki czemu możesz kierować reklamę do grona odbiorców, na których rzeczywiście Ci zależy.

Aby wybrać właściwą przestrzeń reklamową dla swojej działalności, warto jednak postawić na pomoc doświadczonych specjalistów.

Facebook Ads

Poszukując odpowiedzi na pytanie, jak mam zdobyć zlecenie dla mojej firmy, warto również zainteresować się reklamą w serwisie Facebook. Tutaj również możemy w ciekawy sposób zaprezentować swoją ofertę, a także zachęcić potencjalnych klientów do zakupu. System reklamowy Facebook Ads to trzy główne kategorie, pod którymi można znaleźć dokładne cele, możliwe do zdefiniowania na początkowym etapie przygotowywania kampanii. Należą do nich: Świadomość, Działania oraz Konwersja. Warto mieć jednak świadomość, że Facebook to nie tylko strona internetowa, ale również cała gama aplikacji takich jak, chociażby Messenger, Instagram czy Audience Network. Wszystko to razem daje wiele możliwości pozyskania nowych odbiorców.

Marketing wizerunkowy

Kolejnym sposobem na poszukiwanie klientów może być marketing wizerunkowy. To typ nienaprzykrzających się działań promocyjnych, które zapisują się w umyśle odbiorcy stopniowo i subtelnie, ale skutecznie. Tego rodzaju reklamy doskonale sprawdzą się w każdej branży, która jest przesycona konkurencją. W sieci mogą to być np. reklamy banerowe czy posty lub zdjęcia na portalach społecznościowych. Dodatkowo, aby zwiększyć efektywność i tym samym szanse na zdobycie zlecenia dla swojej firmy, marketing wizerunkowy można połączyć z kampanią reklamową Google Ads.

Ponieważ marketing wizerunkowy jest procesem długofalowym, w tej kwestii warto zdać się na profesjonalistów. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że każde z podejmowanych działań będzie przemyślane i zagwarantuje nam wymierne efekty.

Influencer marketing

To obecnie niezwykle popularna forma działań marketingowych, która wykorzystuje opinie wpływowych w Internecie osób, czyli Influencerów. Są to osoby prowadzące blogi i video blogi o zróżnicowanej tematyce, na których zamieszczane informacje są traktowane za najbardziej rzetelne w Internecie. Skutecznie realizują one założenia komunikacji „human to human”, umożliwiając przedsiębiorstwom nawiązanie relacji z konkretnym konsumentem, a nie z wielkim targetem. Influencerzy sami lub wspólnie z odbiorcami tworzą wartościowy content, który jest chętnie komentowany, lajkowany, udostępniany i tym samym naturalnie promowany w dalszych zakątkach Internetu. Najważniejsze cechy, którymi odznaczają się Influencerzy, to eksperckość, rozwój wielkości publiczności, zaangażowanie obserwatorów oraz pozycja lidera, a więc wszystko to, co sprawia, że można zaktywizować odbiorców i zwiększyć szanse na zdobycie zlecenia. Jedną z najważniejszych wartości influencer marketingu jest wysoki poziom zaangażowania fanów, gdyż to on decyduje, jakie osiągniesz wyniki z zainwestowanych pieniędzy.

Jak zdobywać zlecenia dla firmy – podsumowanie

Jeśli w Twojej głowie nadal dominuje myśl: „jak mam zdobyć zlecenie dla mojej firmy” to wiedz, że na sam początek musisz zadbać przede wszystkim o solidne fundamenty prowadzonego biznesu, a więc w trzech słowach: grupę docelową, markę oraz wizerunek. Czego nie robić, poszukując klientów? Można odpuścić sobie portale ogłoszeniowe – w tego typu serwisach jest dużo zleceń, ale na ogół konkurencji jest jeszcze więcej, walczącej ze sobą terminami oraz stawkami, a nie jakością. Stosując nowoczesne formy promocji opisane w tym artykule , możesz nie tylko zdobyć klientów i zdominować rynek, ale także oferować wysoką jakość usług oraz sprawić, że będziesz odbierany jako najlepszy profesjonalista w tym, co robisz.

 

Jak mam zdobyć zlecenie dla mojej firmy?
4.9 (97.14%) z 7 głosów
Artykuł Ci się spodobał? Udostępnij!