ul. Wolsztyńska 5, 60-361 Poznań tel: 61 866 77 27 tel:+48618667727

Deloitte Technology Fast 50 Lider przedsiębiorczości Google Partner Google Partners Rising Stars

Dni Przedsiębiorczości Poznań 2017


19-05-2017

W ciągu trzech dni na Międzynarodowych Targach Poznańskich odbyły się trzy wydarzenia: konkurs o tytuł Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości, Startup Poznań 2017 i Poznań Biznes Partner. W ostatnim z nich miały okazję uczestniczyć przedstawicielki naszego Działu Copywritingu – Kasia i Marika. Motywem przewodnim imprezy było hasło „Przepis na sukces+”, a nasze specjalistki wzięły udział w czterech prelekcjach dotyczących storytellingu, content marketingu, kreowania marki osobistej i skutecznej komunikacji.

 

STORYTELLING – JAK STWORZYĆ HISTORIĘ, KTÓRA SPRZEDA TWOJĄ MARKĘ I TWÓJ PRODUKT

STORYTELLING I WPŁYW SPOŁECZNY – TWORZENIE WŁASNYCH HISTORII I ETYCZNA PERSWAZJA W TWOIM BIZNESIE

Obie relekcje prowadził Michał Lisiecki, właściciel bloga artofsale.com.pl, poświęconego sprzedaży i wszystkiemu co z nią związane. W czasie wykładów słuchacze na przykładzie reklamy Lufthansy dowiedzieli się między innymi tego, jak powinien wyglądać schemat storytellingu, jak tworzyć i prezentować ciekawe historie firmy, a także w jaki sposób wywołać pozytywne emocje, które odsuną na bok krytyczne myślenie o produkcie. Poza tym prowadzący przedstawił dwanaście archetypów marek wraz z przykładami:

  • Bohater – jest zdolny do rzeczy niesamowitych. Jego motorem do działania jest podziw innych ludzi. Przykład – Nike.
  • Niewinna – wszystko robi właściwie. Wierzy, że życie jest piękne i pokazuje to innym, np. Dove, Coca-Cola.
  • Czarodziej – przedstawia pewną wizję, którą inni niekoniecznie rozumieją i trzyma się jej. Pragnie pomagać innym ludziom, np. Intel, który sprawia, że komputer działa.
  • Błazen – żartuje, bawi, rozśmiesza i wywołuje uśmiech na twarzach innych, np. Haribo, Old Spice.
  • Kochanek – obiecuje przyjemności dla wszystkich zmysłów, np. Magnum, Victoria’s Secret, Coco Chanel.
  • Buntownik – zakłóca ustalony porządek, np. Tyskie, Harley Davidson.
  • Mędrzec – poszukuje informacji i wiedzy, którą chętnie Ci przekazuje, np. Google, Loreal (doskonale wie, jak pomóc Twoim włosom), Forbes.
  • Everyman – zwykły człowiek, który twardo stąpa po ziemi, skupiony na rozwoju stabilnych wartości, np. IKEA, Big Star.
  • Władca – ma moc i władzę. Jest ekskluzywny i pewny siebie, np. Rolls Royce, Rolex.
  • Opiekun – poświęca się, służy i robi dużo dla innych, np. Johnson’s Baby, Gerber.
  • Odkrywca – podróżuje, poszukuje nowych doświadczeń, ucieka od nudy, np. Jeep, The North Face.
  • Stwórca – rozwija umiejętności artystyczne i kreatywne, np. Canon, Lego, YouTube.

Podczas wykładów wymienionych zostało także kilka ciekawych przykładów dotyczących tego, jak opowiedzieć ciekawą historię, jeżeli sprzedajemy z pozoru mało atrakcyjne produkty, takie jak wkręty do betonu, rury, jajka czy kotlety.

Prelekcja została zakończona pytaniem: „Dlaczego storytelling?”

To proste:

  • historie budują relacje,
  • historie wzbudzają zaufanie,
  • historie są zapamiętywane,
  • historie angażują.

CONTENT MARKETING W DZIAŁALNOŚCI MAŁEJ FIRMY

Prelekcja prowadzona przez Jarosława Dudka. Mimo tego, że prelekcja trwała zaledwie pół godziny, przedstawiono w jej trakcie istotne informacje na temat odpowiedniego tworzenia i zajmowania się contentem w małym przedsiębiorstwie. Na kilku przykładach przedstawione zostały koszty contentu, a także efekty, jakie przyniósł na przestrzeni jednego, trzech i sześciu miesięcy. Na wykładzie wspomniano również o sezonowości słów kluczowych i wytłumaczono, czym jest remarketing.

Jarosław Dudek zaznaczył również, że w content marketingu ważna jest zarówno sama treść, jak i jej promocja. Jak zatem skutecznie promować treść, żeby ta trafiła do większej grupy odbiorców? Doskonale sprawdzą się: mailing, media społecznościowe, materiały wideo (np. zapowiedź artykułu albo odpowiadanie w materiale wideo na pytania, które pojawią się pod publikacją), a także AdWords, który, jak się okazuje, jest odpowiedni do promocji treści oraz promocji konkretnych produktów.

SŁOWA-KLUCZE CZY SŁOWA-WYTRYCHY? JAK MÓWIĆ, BY LUDZIE CIĘ ROZUMIELI

Prowadzący, Paweł Tkaczyk, to doskonale znany specjalista od marketingu, który w 2011 otrzymał nagrodę Człowieka Roku Polskiego Marketingu; jest mówcą oraz autorem książek o marketingu, wykładowcą i prezesem agencji brandingowej.

Swoją prezentację rozpoczął od wyjaśnienia różnicy między wartością podstawową a rozszerzoną produktów, zwrócił uwagę na ogromne znaczenie emocji w tworzeniu komunikatów oraz personalizację doświadczeń. Uczestnicy dowiedzieli się, czym jest naturalny snobizm i jak można go wykorzystać do tego, by prezentować produkty czy usługi.

Tkaczyk dużą uwagę poświęcił analizie skuteczności w stosunku do wiedzy, jaką posiadają specjaliści w danej branży. Wyjaśnił, czym są formułki tak często stosowane na stronach internetowych, a czym klątwa wiedzy (gdy np. producent zarzuca konsumenta niepotrzebnymi szczegółami) – i udowadniał, że siła tkwi w równowadze i nakierowaniu się na rzeczywiste potrzeby oraz realnie zadawane przez odbiorcę naszych komunikatów pytania. Na koniec zdradził sekret… pięciu języków miłości. Jeśli je poznasz, zrozumiesz, jak rozmawiać ze swoim klientem.

Półtoragodzinne spotkanie dotyczyło wielu kwestii, o których przeczytać można w najnowszej książce Tkaczyka „Narratologia” i uważni czytelnicy bez problemu mogli odnaleźć te wspólne punkty.

Dni Przedsiębiorczości to doskonała okazja do poszerzenia swojej wiedzy – sprawdziliśmy to na własnej skórze. Sporą dawkę inspiracji znajdą początkujący, ale i dla zaawansowanych i obytych w świecie marketingowym znajdą się interesujące kwestie. Polecamy za rok!



Zaufali nam: