Wróć do listy wpisów
Content Marketing Różne
Agencja SEO i SEM > Blog > Dlaczego warto zainwestować w content publishing? 3 korzyści dla Twojej marki

Dlaczego warto zainwestować w content publishing? 3 korzyści dla Twojej marki

Dlaczego warto zainwestować w content publishing? 3 korzyści dla Twojej marki

Zastanawiasz się co zrobić, aby Twoja marka była bardziej widoczna w sieci? Chciałbyś znaleźć kanał komunikacji, który posłuży internautom jako „trampolina” do Twojej witryny? Tworzysz wysokiej jakości artykuły, ale czujesz, że na firmowym blogu nie wykorzystujesz w pełni ich potencjału? Może więc czas zacząć tworzyć treści na zewnętrzne portale i szukać wśród ich czytelników nowych klientów? Jeżeli podoba Ci się ten pomysł, czas dowiedzieć się więcej o content publishingu. Zapraszam do lektury!

Content publishing – czym są artykuły sponsorowane?

Content publishing to rodzaj marketingu treści. W ramach działań z tego zakresu wyróżniamy artykuły sponsorowane, a więc teksty reklamowe wykupywane przez firmy na zewnętrznych portalach. Zależnie od oferty wydawcy, materiały mogą być wyświetlane bezterminowo lub przez pewien okres. Czasem wspomagane są dodatkowymi działaniami promocyjnymi, np. postem na fanpage’u lub dodaniem do newslettera.

Tego rodzaju teksty są czytelnie oznakowane, np. jako „publikacja sponsorowana”, „materiał promocyjny” lub „materiał partnera”. Czasem wyeksponowane jest również logo reklamującej się marki:

Przykład artykułu sponsorowanego

Źródło: gazeta.pl

Co powinno znaleźć się w artykule sponsorowanym

Samo pojawienie się artykułu w popularnym serwisie to nie wszystko. Aby w pełni wykorzystać potencjał, jaki przynosi content publishing, powinieneś umieścić w tekście linki kierujące do Twojej witryny i kilka atrakcyjnych grafik, a także zagnieżdżone wideo, jeśli możesz się takim pochwalić. Dzięki temu będzie on ciekawszy dla odbiorców, a jednocześnie wesprze Twoją strategię link buildingu.

Jednak to, ile odnośników czy zdjęć będziesz mógł dodać, zależy od wybranego przez Ciebie wydawcy. Każdy portal określa warunki oferty na content publishing, na które należy zwrócić uwagę przed wykupieniem przestrzeni reklamowej. Wybierając miejsce publikacji, pamiętaj, że poza wartością merytoryczną liczy się dostosowanie przygotowanego tekstu do tych wymogów formalnych.

Content publishing – jak dobrze pisać treści?

Artykuł sponsorowany powinien na pierwszy rzut oka zachęcać do lektury, a następnie zatrzymać odbiorcę, aby chciał przeczytać go do końca. Jak to osiągnąć? Poprzez odpowiednią strukturę tekstu, a także umiejętne wykorzystanie wspomnianych wcześniej elementów graficznych.

Tak jak w każdym dobrym szkolnym wypracowaniu, także na potrzeby content publishingu musisz uwzględnić w tekście wstęp, rozwinięcie i zakończenie. W przypadku publikacji w internecie, do podkreślenia tej struktury służą nagłówki i śródnagłówki. Unikaj niepożądanego efektu „ściany tekstu”. Pomogą w tym listy numerowane i wypunktowane. Nie przesadź jednak, żeby artykuł nie zamienił się w układankę z miliona elementów.

Jak zwrócić uwagę czytelnika na informacje, które chcesz szczególnie podkreślić? Po pierwsze poprzez wytłuszczenia. Używaj ich rozsądnie, podkreślając tylko naprawdę istotne fragmenty.

Po drugie, dodaj grafikę, infografikę albo wideo. Elementy wizualne od razu przyciągną wzrok, ale też będą znakomitym uzupełnieniem tekstu.

Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep odzieżowy i publikujesz artykuł o sukienkach idealnych na studniówkę. Dodanie do treści profesjonalnych zdjęć kreacji dostępnych w Twoim sklepie to podstawa. Dzięki temu artykuł będzie czytelniejszy, a odbiorca od razu pozna ofertę Twojej marki. Przed planowaniem publikacji, upewnij się, ile zdjęć możesz dodać do tekstu.

Przykład dobrego artykułu sponsorowanego

Źródło: onet.pl

Publikacje sponsorowane – jak w praktyce działa publishing?

Wiesz już, na czym polega usługa content publishingu. Teraz pokażę Ci, jak ją skutecznie wykorzystać.

Do wyboru masz dwie możliwości. Po pierwsze, możesz skontaktować się bezpośrednio z działem reklamy interesującego Cię portalu i osobiście uzgodnić szczegóły współpracy z doradcą klienta. Ja opiszę drugi sposób – optymalny przy publikowaniu kilku lub więcej tekstów sponsorowanych miesięcznie. Tutaj z pomocą przychodzi platforma WhitePress, jedna z najpopularniejszych w Polsce w obszarze content publishingu.

Znajdziesz tam szereg portali wraz z ofertami publikacji. Aby dobrać odpowiednią, korzystasz z panelu wyszukiwania pozwalającego wskazać przeróżne parametry. Podstawowe kryterium wyboru to rodzaj portalu: krajowy bądź lokalny i ogólnotematyczny lub tematyczny. Jeżeli interesują Cię wyłącznie strony o konkretnej tematyce, wybierasz odpowiednią z listy rozwijanej.

Wygląd panelu programu Whitepress

Źródło: whitepress.pl

Możesz z góry określić swój budżet, wskazać, czy interesuje Cię dodatkowa promocja artykułu w social mediach, a także wyszukać konkretny portal po nazwie – jeśli jesteś już zdecydowany, gdzie chcesz opublikować wpis. Ponadto znajdziesz wiele parametrów pozwalających na ocenę jakości strony i jej przydatności z punktu widzenia pozycjonowania strony. Są to między innymi:

  • liczba unikalnych użytkowników, wskazująca na popularność serwisu,
  • domain rating – autorytet domeny szacowany wg narzędzia AHREFS,
  • citation flow – wskaźnik związany z liczbą linków przychodzących do danej witryny, pozwalający ocenić jej „siłę oddziaływania”,
  • trust flow – bazujący na ocenie przepływu linków do zaufanych stron,
  • ruch na stronie.

Zależnie od wprowadzonych ustawień, wyświetlą się portale z pasującymi ofertami na Twój content publishing. Gdy już dokonasz wyboru, wystarczy opłacić publikację i dostarczyć tekst wydawcy. Jeżeli nie masz gotowych treści, na WhitePressie znajdziesz także oferty zawierające w cenie napisanie artykułu.

Co możesz zyskać dzięki artykułom sponsorowanym?

Najlepsze efekty pozycjonowania osiągniesz, łącząc działania w zakresie SEO i content marketingu. Zarówno z punktu widzenia internautów, jak i robotów wyszukiwarek, o jakości strony internetowej decydują w równym stopniu kryteria techniczne i merytoryczne. Jaki potencjał ma publishing, czyli publikacje sponsorowane? Oto ich zalety.

Pracujesz na wzrost konwersji i lepszą ocenę robotów wyszukiwarki

Wpisy sponsorowane bardzo skutecznie wspierają strategię pozycjonowania, ponieważ umożliwiają zdobycie wartościowych linków przychodzących (tzw. link building). Tematyczne odnośniki o wysokiej jakości są pozytywnie oceniane przez wyszukiwarkę. W rezultacie strona trafia na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Równie ważne jest to, że poprzez linki umieszczone w artykule sponsorowanym przenosisz internautów bezpośrednio do swojej witryny lub konkretnych podstron produktowych. W tym drugim przypadku możesz wręcz skierować ich uwagę na ofertę, na której promocji Ci szczególnie zależy. Publikacje wskazujące czytelnikowi, gdzie znajdzie dany produkt, i to w dodatku za jednym kliknięciem, to cenne narzędzie zwiększania konwersji, zwłaszcza dla sklepów online.

Dzięki poczytnym portalom zwiększasz widoczność i zasięgi

Jak wspomniałam wcześniej, content publishing pomaga w zdobyciu wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Nieważne, jak rozbudowana i pełna wartościowych treści jest Twoja witryna. Bez poprawy jej widoczności szanse na zdobycie większej liczby klientów są niewielkie. Dlatego w działaniach promocyjnych warto uwzględnić publikacje sponsorowane. Dobry content z linkami do firmowej strony pomoże Ci zaistnieć online.

Ponadto zyskasz dostęp do internautów, którzy być w może w inny sposób nigdy nie zetknęliby się z Twoją marką. Popularne serwisy z newsami, strony tematyczne i blogi to kanały pozwalające dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Wybierając publishing u poczytnego wydawcy, wybierasz także jego zasięgi. Warto o tym pamiętać.

Budujesz wizerunek eksperta i świadomość marki wśród konsumentów

Autorytet serwisu, w którym wykupisz publikację, zadziała na Twoją korzyść. Pomimo oznaczenia „artykuł sponsorowany” czy „materiał partnera”, tekst na prestiżowym portalu będzie od razu postrzegany przez internautów jako bardziej wartościowy. To ogromny atut wizerunkowy. W treści możesz również umieścić wypowiedzi przedstawiciela firmy i w ten sposób budować markę osobistą specjalisty.

Poczytny portal pomaga także zwiększyć popularność. Każda wzmianka na chętnie odwiedzanych przez internautów stronach www i blogach to krok do wzrostu świadomości brandu. To z kolei punkt wyjścia do lepszych wyników sprzedażowych. Pamiętaj, że klienci nie wybiorą Twojej oferty, jeżeli nie zaistnieje najpierw w ich świadomości! A gdy dowiedzą się o niej ze źródła postrzeganego jako rzetelne, będą bardziej skłonni zaufać też Twojej firmie.

Pokaż swoją markę tam, gdzie znajdą ją konsumenci!

Content publishing to usługa dla każdej marki. Obojętnie, czy dopiero budujesz swoją pozycję w branży, czy masz świetnie zaprojektowaną witrynę, ale nie możesz zwiększyć jej widoczności. Umiejętne wykorzystanie artykułów sponsorowanych skutecznie wesprze realizację zarówno celów wizerunkowych, jak i sprzedażowych. Publikuj jakościowe treści na portalach cieszących się popularnością wśród użytkowników i przyciągaj ich do swojej strony www. Przekonasz się, że to zaprocentuje!

Chcesz promować swoją firmę w mediach?