Kolejny dzień z życia polskiego przedsiębiorcy. Nie zdążyłeś jeszcze wypić kawy, na biurku leży pokaźny stos faktur do sprawdzenia, a telefon nie przestaje dzwonić. Oczywiście za każdym razem odbierasz myśląc, że to klient zainteresowany Twoimi usługami.

I znów rozczarowanie. Zaproszenie na pokaz garnków, propozycja darmowych badań okulistycznych, możliwość powiększenia debetu na karcie kredytowej… W czasie, który mógłbyś spędzić na rozmowach z klientami, musisz grzecznie odmawiać skorzystania z proponowanej oferty albo co gorsza – rozłączać się bez słowa po wysłuchaniu kolejnej recytowanej przez telefon formuły.

telefoniczny doradca klienta

Znam to – odbieram kilka takich telefonów dziennie. Na telesprzedaży sama “zjadłam zęby” – pracuję w branży od blisko 10 lat. Znam techniki sprzedaży, które stosują handlowcy i telemarketerzy z wielu firm. Potrafię poznać, którzy z nich przeszli kosztowne szkolenie, a którzy są naturszczykami. Jednak z racji tego, że o branży wiem niemal wszystko – potrafię także docenić dobrego handlowca. Profesjonalnego, przygotowanego, obeznanego w temacie, szczerego. I właśnie z takim handlowcem będziesz rozmawiać, jeśli odbierzesz telefon od Grupy TENSE.

Jesteś ciekaw, jak taka rozmowa może przebiegać? Zaczynamy!

Przygotowanie do rozmowy

Jedna z najważniejszych części sprzedaży telefonicznej dzieje się jeszcze przed wybraniem numeru. Od tego, jak doradca przygotuje się do rozmowy, zależy całe powodzenie transakcji. Dlatego zawsze dokładnie przyglądamy się Twojej stronie internetowej i analizujemy obszary warte poprawy – np. błędy wizualne i merytoryczne, źle wpisany adres, problemy z załadowaniem mapki etc. Dzięki temu możemy szybko odpowiedzieć na Twoje potrzeby, a czasem zasygnalizować problem jako pierwsi.

W trakcie analizy doradca poznaje:

  • kondycję Twojej strony www,
  • przystosowanie jej do robotów Google,
  • potencjał treści znajdujących się w witrynie,
  • szybkość ładowania strony na urządzeniach mobilnych,
  • zalety wdrożenia certyfikatu SSL,
  • profil linkowy strony na podstawie analizy z SEMSTORM i Ahrefs
  • ruch na stronie i możliwości jego zwiększenia,
  • Twoją konkurencję.

Wszystkie te parametry doradca przedstawi Ci w prosty i zrozumiały sposób i odpowie na Twoje pytania.

Rozmowa z klientem

Według naszych standardów rozmowa z klientem nie jest tożsama z natychmiastowym nakłanianiem go do skorzystania z usług. Zamiast tego, doradca Grupy TENSE spyta Cię o Twoje:

  • cele biznesowe,
  • plany rozwoju firmy,
  • grupę docelową,
  • region działalności.

Po ich określeniu możemy przejść do meritum w branży SEO czyli odpowiedniego doboru słów kluczowych. Warto przy promocji strony czy sklepu zastanowić się, jakie produkty są dla Ciebie najbardziej opłacalne, inaczej mówiąc, na których masz największą marżę.

Czy prowadząc sklep z obuwiem chcesz kierować ruch z wyszukiwarki na kategorię SKARPETKI, na których zarabiasz 2 zł czy może lepiej zdecydować się na promocję frazy „szpilki damskie skórzane”, gdzie Twoja marża to 30% od ceny zakupu? Myślę, że odpowiedź na to pytanie jest oczywista, ale dobry handlowiec powinien je zadać, ponieważ nie chodzi o to, żeby agencja SEO miała łatwiejszą pracę, tylko, abyś Ty miał jak największy zysk z poniesionych nakładów na reklamę.

 Podpowiemy Ci, jakie słowa kluczowe są dla Twojego biznesu najkorzystniejsze, określimy ich wyszukiwalność i konkurencyjność. Może okazać się też, że część słów proponowanych przez Ciebie odrzucimy, ale zawsze dostaniesz od nas informację dlaczego to zrobiliśmy.

Na koniec – cena, czyli podstawowe pytanie każdego przedsiębiorcy „Ile mnie to wszystko będzie kosztować?”

Zanim doradca poda konkretną propozycję, ponownie zrobi research, uzgodni Twoje oczekiwania i dopiero potem wybierze najlepszy dla Ciebie model rozliczeń.

Cena usługi pozycjonowania zależy między innymi od:

  • zakresu pracy specjalistów,
  • konkurencyjności branży,
  • liczby fraz kluczowych,
  • dokonania koniecznych zmian na stronie,
  • przygotowania i wdrożenia strategii.

Pozycjonowanie to długotrwały proces poparty pracą, wiedzą i doświadczeniem sztabu profesjonalistów. I właśnie dlatego, że jesteśmy specjalistami w tym, co robimy, nie damy Ci gwarancji natychmiastowego sukcesu. Konkurencja dała? Cóż, za ich pracę nie możemy odpowiadać…

etapy pozycjonowania

Wytłumaczenie warunków współpracy

Zadaniem telefonicznego doradcy klienta jest również wytłumaczenie Ci warunków współpracy oraz poinstruowanie, jak wygląda przebieg załatwienia formalności.  Doradca ma też możliwość udostępnienia Ci projektu umowy przed jej podpisaniem, tak abyś wiedział na co się decydujesz i czy wcześniejsze ustalenia zostały odpowiednio przelane na papier.

Nie akceptujemy umów zawieranych na „szybko” pod wpływem emocji, nie pracujemy w warunkach wielkich call center telesprzedażowych, gdzie wystarczy słowo TAK i z automatu otrzymuje się fakturę. Jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z naszych usług, zaproponujemy Ci wysłanie umowy na adres e-mail, a żeby usługa była przez nas świadczona potrzebne będą Twój podpis i pieczątka oraz zwrotne odesłanie scanu dokumentu wraz z jej oryginałem.

Obsługa posprzedażowa

Z racji tego, że znamy się na tym, co robimy, wiemy, że jedna osoba nie jest w stanie poprowadzić w pojedynkę Twojego projektu. Telefoniczny doradca klienta odpowiedzialny jest za poprowadzenie Cię przez ustalanie warunków współpracy, negocjację i finalizację ustaleń.

Po podpisaniu umowy otrzymasz wsparcie specjalisty ds. obsługi klienta oraz specjalisty SEO, którego zadaniem będzie przygotowanie odpowiedniej strategii pozycjonowania, ciągła optymalizacja strony i szereg innych działań, które mają zapewnić Twojej domenie jak najwyższe pozycje. My zajmiemy się wszystkim, a Ty będziesz mógł skupić się na tym co najważniejsze – rozwoju swojej firmy.

podpisanie umowy

Podsumowanie

Mam nadzieję, że tym artykułem choć trochę rozwiałam Twoje obawy związane z rozmową z telefonicznym doradcą klienta. Jeśli zbierasz oferty na pozycjonowanie z kilku źródeł, te wskazówki na pewno pomogą Ci wybrać najlepszą agencję.

I na koniec jeszcze trochę prywaty. Jeśli znowu odbierzesz telefon od telefonicznego doradcy, pamiętaj, że po drugiej stronie jest człowiek. Tak jak Ty ma do wykonania określone zadanie. Nie zawsze są to telefoniczni „akwizytorzy”. Często posiadają oni wiedzę i doświadczenie, które może zaprocentować w Twoim biznesie.

 

Dlaczego warto rozmawiać z telefonicznym doradcą klienta Grupy TENSE?
5 (100%) z 1 głosów
Artykuł Ci się spodobał? Udostępnij!