Menu
Wróć do listy wpisów
Pozycjonowanie
Strona główna > Blog > SEO za 200 zł? Nie, dziękuję! Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować?

SEO za 200 zł? Nie, dziękuję! Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować?

SEO za 200 zł? Nie, dziękuję! Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować?
Pozycjonowanie to obecnie jedna z podstawowych metod promowania biznesu w Internecie. Ostatnimi czasy coraz więcej osób szuka odpowiedzi na jedno ważne pytanie: „ile kosztuje pozycjonowanie?”. Na rynku możemy znaleźć przeróżne oferty, gdzie ceny zaczynają się już od kilkuset i kończą na kilkunastu tysiącach złotych netto miesięcznie, a umowy podpisywane są na okres od jednego miesiąca do nawet dwóch lat. W tym artykule chciałabym wyjaśnić, skąd biorą się takie rozbieżności i co je warunkuje. Sporo przedsiębiorców decyduje się na samodzielne pozycjonowanie swoich stron internetowych z uwagi na to, że wydaje się to tańszym rozwiązaniem. Często takie decyzje niosą za sobą przykre konsekwencje, u których podstaw leżą ukryte koszty pozycjonowania, z których przedsiębiorcy często nie zdają sobie sprawy.

Link „jaki jest każdy widzi”

W Internecie jest wiele miejsc, w których można nabyć linki pozycjonujące (tzw. zewnętrzne) w bardzo niskiej cenie. Te linki zazwyczaj dodawane są automatycznie, pochodzą z miejsc nietematycznych oraz często z innych wersji językowych. Zakup paczki linków wydaje się kuszący, jednak takie rozwiązania mogą prowadzić do sporych zmartwień i rozczarowań. Po dodaniu kilkuset czy kilku tysięcy tego typu linków w krótkim czasie na stronach o wątpliwej wartości – może to zostać odebrane przez Googleboty jako działania nienaturalne oraz podejrzane. Efektem końcowym na ogół jest nałożenie na stronę filtrów, które znacznie wpływają na obniżenie rankingu strony w wyszukiwarce. Ostatecznie wybranie takiego rodzaju promocji wiąże się z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów związanych z usunięciem kary. Alternatywą jest skorzystanie z usług agencji SEO, która sama pozyskuje linki wysokiej jakości.

Copywriter potrzebny od zaraz!

Samodzielna batalia z procesem pozycjonowania na ogół wiąże się z kupowaniem unikalnych, odpowiednio nasyconych słowami kluczowymi tekstów od nieznanych copywriterów, a to niesie za sobą ryzyko rozczarowania finalnym produktem. Często zdarza się, że gotowy tekst, który otrzymujemy od znalezionego w otchłani Internetu copywritera, okazuje się niezoptymalizowany, może zawierać także błędy – zarówno merytoryczne, jak i stylistyczne, a nawet (o zgrozo!) ortograficzne. Takie rozwiązania angażują przedsiębiorcę do wdrożenia serii poprawek, a w najgorszym przypadku do zlecenia przygotowania treści kolejnemu podwykonawcy. Agencje SEO zatrudniają osoby, które specjalizują się w pisaniu wartościowych tekstów zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów sieciowych wyszukiwarki. Zawodowi copywriterzy przed przystąpieniem do pracy dokładnie badają specyfikę branży oraz analizują potrzeby klienta, czego efektem jest poprawny językowo i merytorycznie tekst, w którym błędy zdarzają się bardzo rzadko.

Wsparcie specjalisty SEO – „anioła stróża” Twojej strony internetowej

Roboty sieciowe zaglądają na stronę częściej niż może się wydawać, dlatego pozycjonowany serwis wymaga częstych poprawek optymalizacyjnych m.in. w kodzie źródłowym oraz samej strukturze strony. Dla osób, które na co dzień nie zajmują się programowaniem – może to być nie lada wyzwanie, które pochłania bardzo dużo cennego czasu. Zlecenie działań specjaliście jest rozwiązaniem pozwalającym zaoszczędzić sporo czasu i nerwów, a także ogranicza do minimum ryzyko popełnienia błędu, którego konsekwencją może być przerwa w ciągłości funkcjonowania strony internetowej czy błędy w jej indeksowaniu. W momencie podpisania umowy na pozycjonowanie większość obowiązków możemy przekazać specjalistom.

Zaufanie jest dobre, ale lepsza jest kontrola

Koszt usługi pozycjonowania zawiera w sobie także inwestycję w narzędzia, które będą stanowić niezbędną pomoc w mierzeniu efektów pracy pozycjonera. Istnieje możliwość skorzystania z narzędzi darmowych, jednak z całą pewnością są one mniej skuteczne niż te płatne lub dedykowane. Przykładem narzędzia, z którego na co dzień korzysta każdy pozycjoner z krwi i kości, jest panel, który monitoruje pozycje strony internetowej dla poszczególnych fraz kluczowych. W przypadku jednej strony zakup takiego narzędzia na ogół jest sporym kosztem. W przypadku skorzystania z usług agencji SEO zazwyczaj otrzymujemy bezpłatny dostęp do kompletu programów i aplikacji umożliwiających weryfikowanie postępów pracy specjalistów.

Podsumowanie

Pozycjonowanie to proces, który wymaga wiele czasu i ogromnego zaangażowania specjalistów, aby jego efekty mogły zostać zauważone (czytaj wynik w TOP 10) i przełożyły się na bezpośrednie korzyści dla klienta. Wybierając drogę na skróty, możemy wpaść w pułapkę ukrytych kosztów, nieplanowanych wydatków, nadprogramowej pracy. Dobre pozycjonowanie kosztuje sporo, ale zatrudniając profesjonalną agencję, wybieramy rozwiązanie bezpieczniejsze i bardziej opłacalne.