ul. Wolsztyńska 5, poziom II 60-361 Poznań tel: 61 866 77 27 tel:+48618667727

Deloitte Technology Fast 50 Lider przedsiębiorczości Google Partner Google Partners Rising Stars

white-workspace-with-macbook-picjumbo-com

Dlaczego pewnych fraz po prostu nie da się pozycjonować


SEO 17-06-2016

Ponad 25 milionów aktywnych użytkowników korzysta w naszym kraju z dobrodziejstw Internetu, a statystyczny Polak spędza w sieci przeszło 4 godziny dziennie. Te liczby tylko potwierdzają tezę, że aby zaistnieć w sieci, niezbędne będą nam narzędzia, dzięki którym zaprezentujemy swoje usługi na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Najpopularniejszą metodą jest oczywiście pozycjonowanie strony. Jednak aby przyniosło one oczekiwane efekty, należy wziąć pod uwagę kilka istotnych elementów.

Dokładna analiza fraz jest czynnikiem odpowiadającym za sukces późniejszych działań, a na topowe pozycje w niektórych branżach można czekać nawet miesiącami. Kolejność, w jakiej pokazywane są strony internetowe, nie jest przypadkowa. Najwyżej znajdują się te serwisy, które zostały uznane za najbardziej pasujące do wpisanego zapytania. Co zrobić, żeby zwiększyć szanse na sukces? W tym artykule przedstawiamy kilka porad, którymi warto kierować się przy wyborze słów kluczowych.

„Wujek Google” nie lubi drogi na skróty

Po pierwsze unikajmy skrótów i akronimów, w szczególności przy stronach ofertowych. Takie frazy są praktycznie niemożliwe do wypozycjonowania, co widać na załączonym przykładzie.

screen1

Algorytm wyszukiwarki promować będzie w tym wypadku przede wszystkim strony informacyjne, poradnikowe, a walka z porównywarkami cenowymi czy portalami aukcyjnymi może być zwyczajnie nieopłacalna. Tutaj z pomocą przychodzą nam tzw. długie ogony, czyli wyrażenia precyzyjnie określające nasze zapytanie, odznaczające się dużym stopniem konwersji.

screen2

Różnicę widać jak na dłoni – wyszukiwarka pokazuje nam konkretne sklepy internetowe, w których możemy kupić pamięć przenośną o pojemności 32 gb, w TOP 10 nie ma też żadnej strony o charakterze poradnikowym.

„Długie ogony” kluczem do sukcesu

W każdej branży znajdziemy frazy, których przedsiębiorcy pożądają najbardziej, a wtedy nie trudno o pomyłkę, która może prowadzić do nieprzyjemnych konsekwencji. Przykłady? Wiele kwiaciarni prowadzących sprzedaż wysyłkową przez Internet chciałoby pojawić się w czołówce wyników po frazie „poczta kwiatowa”, która szukana jest ponad 40 tysięcy razy w ciągu miesiąca.

screen3

Jednak niewiele osób wie, że wspomniane wyrażenie jest zastrzeżonym znakiem towarowym, a to, czy nasz serwis trafi do TOP 10, zależy już tylko od wymyślnych algorytmów Google. Jak ognia unikajmy również fraz zbyt ogólnych.

Owszem, ich wyszukiwalność jest znacznie większa, jednak szanse na konwersję są w tym wypadku znacznie mniejsze. Użytkownicy coraz częściej precyzują swoje zapytania, szukając konkretnego produktu bądź usługi. Poszukując pomocy prawnej, na przykład w sprawie rozwodowej, nie wpiszemy do wyszukiwarki frazy „adwokat”. Znacznie bardziej skuteczne będzie wyrażenie „rozwody poznań”, po którym algorytm przedstawi nam listę kancelarii specjalizujących się w tego typu sprawach.

screen4

Puk, puk – tu Google!

Google rozwija się z roku na rok. Dziś przeglądarka potrafi nie tylko sama poprawić wszelkiej maści literówki i błędy ortograficzne, ale również określić nasze położenie. Jeśli znajdując się pod Poznaniem wpiszemy do Google frazę „hydraulik”, możemy być pewni, że większość wyników wyszukiwania pochodzić będzie właśnie ze stolicy Wielkopolski.

screen5

Tzw. geolokalizacja to udogodnienie dla wszystkich prowadzących biznes lokalnie. Google bardzo nie lubi, kiedy próbujemy przechytrzyć algorytm, dlatego też należy być ostrożnym z promowaniem się po frazach geolokalizowanych na odległe miasta, w których nie posiadamy oddziału. Google sprawdza naszą lokalizację, wysyłając na wskazany adres pocztówkę z kodem, który niezbędny jest przy weryfikacji konta Google Moja Firma, a to dodatkowo zwiększa naszą widoczność – szczególnie na rynku lokalnym.

Reasumując, jeśli zależy nam na zwiększeniu ruchu na stronie, wzroście sprzedaży w naszym sklepie internetowym etc., nie możemy skupiać się wyłącznie na frazach z największą wyszukiwalnością. Owszem, są one bardzo prestiżowe, jednak ich promocja często pochłania ogrom czasu i pieniędzy. Jedną z często stosowanych praktyk podczas określania wyrażeń kluczowych jest dobieranie fraz w liczbie pojedynczej jak i mnogiej. Dobrym rozwiązanie jest również stosowanie synonimów pierwotnie dobranych wyrażeń. Warto również pamiętać, że także w pozycjonowaniu istnieją rzeczy, których technicznie po prostu nie da się zrobić.

Źródło: http://smmeasure.eu/liczby-polskiego-internetu-2016/



Zaufali nam:

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!