Wróć do listy wpisów
Marketing automation Z życia firmy
Agencja SEO i SEM > Blog > Czego początkujący marketer może nauczyć się na konferencji dla profesjonalistów?

Czego początkujący marketer może nauczyć się na konferencji dla profesjonalistów?

Czego początkujący marketer może nauczyć się na konferencji dla profesjonalistów?

Ostatnio na naszym profilu na Facebooku pojawiło się kilka zdjęć z konferencji in Digital Marketing 2018. Dział marketingu wysłał mnie do Warszawy na dwa dni szkoleń, abym zdobywała wiedzę, nowe skille i przywiozła garść inspiracji do tworzenia nowych treści. To właśnie tworzeniem i koordynacją contentu dla klientów zajmuję się w Grupie TENSE.

Czego nauczyłam się na in Digital Marketingu?

Zyskałam potwierdzenie, że cyfrowy świat jest nieskończony i nie tylko ja mam problem z selekcją wartościowych portali i źródeł informacji, z których powinnam czerpać każdego dnia. Po drugie, że w marketingu digitalowym nie chodzi tylko o to, żeby przeprowadzić kreatywne kampanie czy kierować odpowiedni content do odbiorców, bo na nic się to wszystko zda, jeśli nie mamy liczb! Liczby zawsze były mi bliskie, a teraz znacznie częściej będę wykorzystywała statystykę w swojej codziennej pracy.

Konferencja in Digital Marketing odbywała się kinie Atlantic w samym centrum Warszawy. Jednocześnie na dwóch salach kinowych odbywały się prelekcje przez dwa dni. Wybrałam te prelekcje, których tematy były najbliższe mojemu marketingowemu sercu.

Aleksandra Bujnowska | Trendy w Digital marketingu, czy jeszcze może nas coś zaskoczyć?

Aleksandra Bujanowska w branży działa nie od dziś. Na marketing spogląda od strony problemów i szuka rozwiązań. Z jakimi problemami boryka się digital marketing? Jako jedną z największych w nim przeszkód wymienia najwyższy na świecie wskaźnik używania adblocka przez polskich użytkowników.

Patrząc globalnie, palącym problemem jest brand safety, bo przecież żadna marka nie chce być kojarzona chociażby z terrorystami ani ich nieświadomie finansować, jednak nie ma jeszcze narzędzi, które mogą całkowicie ten problem wyeliminować.

W przepełnionym reklamami Internecie użytkownicy widzą reklamy, ale ich nie zauważają. Właściwe miejsce na reklamę na stronie internetowej to często połowa sukcesu.

Najgłośniejsze ostatnio trendy w digital marketingu to oczywiście także zwiększenie roli technologii, a także wykorzystania statystyki i analitycznych narzędzi. Mówi się o tzw. data driven marketingu.

Olga Gralińska | Influencer Marketing – jakimi kryteriami się kierować przy doborze Influencerów?

Firma Play jest w środowisku bardzo dobrze znana z kreatywnych i skutecznych kampanii influencerskich. Influencer marketing działa dzięki swojej wiarygodności, której nie wzbudzają już reklamy w telewizji czy innych tradycyjnych mediach. Polecenie usług czy produktów jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy. Olga Gralińska, wybierając influencerów do kampanii, kieruje się wytycznymi strategii, dopasowaniem komunikacji do marki, poziomem wiarygodności influencera, zaangażowaniem w tworzenie kreatywnej strony kampanii oraz relacjami. Na nic się to wszystko zda, jeśli efekty każdej kampanii nie zostaną zmierzone, aby na podstawie konkretnych statystyk, można było optymalizować kolejne działania.

Artur Kurasiński | Narzędzia Digital marketingu. Co nowego, co godnego do polecenia?

Do 3.10 byłam pewna, że tylko ja mam chaos w narzędziach, używam zbyt wielu na raz i żadnego tak naprawdę nie znam, a ciągle tracę mnóstwo czasu na testowanie kolejnych. Jak więc nie tracić czasu, być na bieżąco z nowościami i efektywnie wykorzystywać dostępne narzędzia? Według Artura Kurasińskiego należy słuchać opinii osób, które już poświęciły czas na przetestowanie kilkudziesięciu czy nawet kilkuset narzędzi. Opowiedział o kilku, których najczęściej używa w codziennej pracy. Część znałam, niektóre były mi całkowicie obce. Co najmniej trzy zamierzam przetestować i zacząć regularnie wykorzystywać.

W tym roku w szkoleniu Artura Kurasińskiego o technologiach VR i AR uczestniczyła Adrianna Szałańska z naszego działu marketingu. O tym, czego się nauczyła, opisała w relacji z Golden Marketing Conference.

Adam Smereczyński Maciek Kozina | Skąd się biorą fajne pomysły na digital marketing? Techniki, sztuczki i patenty

Wyczerpanie się pomysłów to chyba najgorszy koszmar nie tylko marketerów, ale też każdego pracownika branży kreatywnej. Skąd brać fajne pomysły i to nie tylko te, które nam się podobają, ale też spełnią oczekiwania odbiorców? Na to pytanie opowiedzieli Adam Smerczyński i Maciek Kozina. Kluczem do sukcesu jest oczywiście właściwy brief.

“Coś fajnego, prostego, kreatywnego i z efektem wow to nie jest brief. To brak briefu udający brief.” – mówią Andrzej Smerczyński i Maciek Kozina.

 

Andrzej Gruszka | Wyzwania nowoczesnego PR, dzięki którym łatwiej będzie Ci stosować public relations w praktyce

W branży pojawiały się głosy o upadku PR-u i to nie bez przyczyny. W pewnym momencie swojej pracy Andrzej Gruszka zastanawiał się, „dlaczego PR ma słaby PR” i zmienił swoje podejście do wykonywanej pracy PR-owca.

Opowiedział o tym, co wspólnego ma PR z content marketingiem i okazuje się, że sporo. Większość pracy PR-owców polega na tworzeniu odpowiedniego contentu. Treści mają być nie kierowane do odbiorców, ale tworzone dla nich. Andrzej Gruszka zdradził też, jak on prowadzić skuteczny inbound PR i dlaczego warto to robić. SEO to też element inbound marketingu!

 

Marcin Woźniak | Storytelling – wskazówki jak budować dobrą historię

Storytelling został zdefiniowany już jakiś czas temu i w branży nowością nie jest, jednak wciąż o nim głośno. Dlaczego?

“Sposób, w jaki marka opowiada o sobie, może być jednym z jej najważniejszych wyróżników.” – David Ogilvy o reklamie

Storytelling wspomoże markę w sytuacji, kiedy samo przekazywanie informacji o właściwościach i funkcjonalności produktów nie wystarczy. Reklamy produktów nie wzbudzają już w odbiorcach emocji i nie przyciągają uwagi, ale historie, które są z nimi związane, już tak. Uczył o tym Marcin Woźniak, Communication Strategy Director w agencji LiquidThread.

Michał Korba | Marketing automation – czyli jak przekuć leady w klienta?

Marketing Automation to powszechnie znana technologia, dzięki której działania sprzedażowe są o wiele bardziej efektywne. Na rynku jest dostępnych wiele narzędzi wykorzystujących tę metodę, pojawiło się także wiele artykułów i badań potwierdzających jej skuteczność, jednak wiele firm wciąż nie zdecyduje się na wprowadzenie narzędzia w swojej codziennej pracy. Dzięki wykorzystaniu marketing automation przedsiębiorcy mają możliwość lepszego badania ruchu na swojej stronie internetowej, ale mogą pozyskiwać z niego jakościowe leady, a tym samym klientów. User Engage to kompleksowe narzędzie do marketing automation, a mówił o nim Michał Korba.

 

Paweł Regiec | Jak zwiększyć konwersję na Twojej stronie? Opinie na bok, liczą się twarde dane

Cała praca Pawła Regieca, założyciela eStrategie.pl,  jest potwierdzeniem trendu o zwiększeniu wykorzystania zaawansowanych narzędzi analitycznych w marketingu, o czym mówiła Aleksandra Bujnowska w swojej prelekcji. Należy odrzucić wszelkie opinie czy mało wiarygodne badania przeprowadzone na niewielkiej grupie osób, a zacząć korzystać z profesjonalnych zaawansowanych narzędzi, które mogą wskazać niezauważalne na pierwszy rzut oka błędy, chociażby te na stronie internetowej. Czasem drobny błąd może stanowić o wyniku konwersji, a tym samym opłacalności prowadzenia biznesu.

 

Agnieszka Stelmaszczyk | KIEDY? – co wiemy o timingu w digitalu?

O tym, że timing jest w marketingu niezwykle istotnym czynnikiem, mówiła Agnieszka Stelmaszyk. Materiał opublikowany w odpowiednim miejscu i czasie może zadecydować o jego sukcesie lub sytuacji kryzysowej.

Czas ma związek nie tylko z odpowiednim contentem i real time marketingiem, ale także z reklamą i jej ceną. W telewizji sezon zawsze był głównym czynnikiem decydującym o cenie reklam. Jest ona wyceniana na podstawie ilości reklamodawców – im jest ich więcej, tym droższa będzie reklama. Od jakiegoś czasu podobny trend sezonowości został zauważony odnośnie do cen reklam na Facebooku. Jest on coraz bardziej popularną platformą sprzedażową i reklamową, co znaczy, że także coraz droższą.

Mateusz Koronkiewicz | Content marketing w strategii rocznej, czyli długofalowe zarządzanie treścią

Według Mateusza Koronkiewicza sam content już nie wystarczy. Trzeba zadbać o jego odpowiednią dystrybucję, ponieważ odbiorcy do niego nie dotrą.

Kampanie strategii rocznej należy dzielić na trzy rodzaje – hero, hub i hygiene. Takie rozwiązanie pozwoli zarówno dostarczać klientom regularnych informacji o firmie, promocjach i produktach oraz pozyskiwać nowych klientów i zwiększać świadomość marki u obecnych.

 

Jan Zając | Jak wykorzystać social media, żeby poznać i zrozumieć grupę docelową? Przykłady z badań polskich firm z obszaru e-commerce

Jan Zając jest badaczem, psychologiem, wykładowcą oraz prezesem i założycielem Sotrendera, narzędzia znanego w każdej agencji marketingowej. Pozwala ono badać działalność potencjalnych i obecnych klientów marki. Facebook jest nieskończonym źródłem informacji o swoich użytkownikach, których udostępniania oni sami nie są do końca świadomi.

Jan Zając to człowiek liczb i case’ami opartymi na statystykach wypełnił swoją prelekcję. Jego technologia przyda się każdemu, kto chce zwiększyć konwersję, znaleźć wytłumaczenie porzucanych koszyków czy tworzyć lepsze treści dla swoich odbiorców.

Gabriela Barnat | Proste i skuteczne kampanie z influencerami. Rozwiązania generujące konkretne i bezpośrednio mierzalne efekty

Gabriela Barnat poprowadziła jedną z najciekawszych dla mnie prelekcji i w pewnym sensie zmieniła mój sposób myślenia o influencer marketingu. Nie zawsze musi się on opierać na kreatywnych pomysłach. Często ich realizacja generuje wysokie koszty, na których pokrycie stać tylko bardzo znane marki, a mogą nie przynieść pożądanych efektów. Dobre kampanie to przede wszystkim skuteczne kampanie. Najważniejszy jest dobór influencera, wykorzystanie jego wyjątkowych cech i formatu oraz zaplanowanie prostej kampanii.

 

Franciszek Georgiew | Zasięg bezpłatny na Facebooku – czy jeszcze istnieje? Co wpływa na nasz zasięg organiczny i jak budować go po zmianie algorytmu EdgeRank?

Mimo oczekiwań widowni na tej prelekcji, Franciszek Georgiew nie wyjawił patentu na zhakowanie zasięgów organicznych na Facebooku. Takiego sposobu nie ma – w branży mówi się o ok. 100 tys. czynników zasięgowych. Mogliśmy się jednak dowiedzieć, co działa pozytywnie na zwiększenie zasięgu, co go obniża, a co nie ma na niego wpływu. Większość była dla mnie zaskoczeniem, tym bardziej cieszę się, że miałam okazję być na tej prelekcji. Aby tworzyć lepszy content na Facebooka, powinniśmy korzystać z własnych dedykowanych grafik i zdjęć oraz uzupełniać przekaz tekstem, który zachęca do wykonania reakcji.

 

Janina Bąk | Jak poprawnie mierzyć skuteczność kampanii influencer marketingu?

Janina Bąk jest, nie wiem czy najbardziej znaną ekspertką w dziedzinie statystyki stosowanej w branży marketingu, ale na pewno najbardziej lubianą. Dobrze wie, że statystyki to tylko liczby, a jedynie odpowiednia ich interpretacja i zrozumienie pozwala wyciągnąć właściwe wnioski na temat skuteczności przeprowadzonej kampanii. Podstawowy błąd, który popełniamy? Najwyższe wyniki odczytujemy jako te najważniejsze, a przecież bardzo wysoka liczba odsłon wcale nie musi świadczyć o wysokiej konwersji.

 

Łukasz Kosuniak | Jak pozyskiwać przy pomocy sieci społecznościowych wartościowe kontakty biznesowe oraz sprzedażowe?

Media społecznościowe są coraz szerzej wykorzystywane do kontaktu z klientami i sprzedaży. Nabywcy B2B szukają przede wszystkim rzetelnych informacji i to właśnie ten content w social media jest często najważniejszym, przyciągającym uwagę czynnikiem, dzięki któremu zwiększamy konwersję. Oczywiście, bez odpowiednich narzędzi niczego tutaj nie osiągniemy.

Marta Ulman Jakub Kwaczyński | Digital communication plan – jak zaplanować obecność marki w digitalu? 5 pierwszych kroków

Według specjalistów z GoldenSubmarine, aby zaplanować obecność marki w social mediach, powinniśmy najpierw poznać trendy i zachowania użytkowników czy środowisko internetowe związane z daną branżą. Porównali oni cały świat digitalu do gry. Jest w niej świat analityczny i świat planowania, w których musimy analizować, planować, badać konkurencję, określać grupę docelową, a także tworzyć strategię oraz kreację kampanii. Bez zmierzenia efektów odpowiednimi narzędziami tak naprawdę nie wiemy nic o swoich działaniach.

Anna Żurek | User-generated content – strategie pozyskiwania i wykorzystania

Anna Żurek z Socjomanii opowiedziała o tym jak wchodzić w relacje z klientami, aby oni sami tworzyli treści o naszej marce czy produkcie, a także jak go wykorzystywać. Informacje czy opinie są bardziej wiarygodne niż płatne reklamy według odbiorców, a potwierdzają to także statystyki. Dlatego też user-generated content może być bardziej wartościowy dla naszych odbiorców.

John Marshall | The power of suggestion: promoting your brand with content without mentioning your product

O tym, że można przeprowadzić skuteczną kampanię brandingową bez mówienia o produkcie marki, mówił John Marshall. Aby przebić się przez informacyjny szum, należy opowiadać historię marki i dopiero potem rozpocząć działania reklamowe. Za każdym brandem jest jakaś historia, bo przecież nie ma firmy, której nie założył człowiek, którego określa pochodzenie, wartości czy cel biznesowy. Każda działalność rozpoczęła się w jakiś sposób i w pewnych okolicznościach. Warto opowiadać o tym swoim odbiorcom.

Piotr Bombol i Jasmin Zäsar | Jak najlepiej możesz wykorzystać gaming w komunikacji marki?

Gamerzy to niedoceniana przez marketerów grupa odbiorców. Świat gier już nie zamyka się tylko w relacjach gamerów na YouTube, ale przenika do seriali, muzyki czy telewizji. Gamingowe eventy zrzeszają setki tysięcy osób z całego świata, którzy mogą stać się naszymi klientami, jeśli skierujemy do nich odpowiedni komunikat reklamowy. Piotr Bambol i Jasmin Zäsar na co dzień zajmują się prowadzeniem kampanii reklamowych skierowanych do gamerów i robią to dobrze.

Anna Przybysz | Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi

Anna Przybysz to specjalistka w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi, czyli zawodowo zajmuje się gaszeniem pożarów. Internet jest dla marek nie tylko platformą do reklamy swoich produktów czy usług, ale też największym zagrożeniem. Nawet niewielka wpadka może zostać upubliczniona i każdy nasz klient czy potencjalny odbiorca może się o niej dowiedzieć. Ochronę przed nieumyślnym generowaniem kryzysów może nam zapewnić opracowanie własnego social media policy, a kiedy jednak kryzys wybuchnie, należy korzystać z crisis manual, czyli tzw. księgi zarządzania kryzysem.

Czego początkujący marketer może dowiedzieć się na konferencji dla zawodowców?

Po pierwsze, że jeszcze niewiele umie. Po drugie, że jeśli chce pracować w tej branży, nigdy nie powinien przestać się uczyć. Zachowania konsumentów wciąż się zmieniają. Jest coraz więcej punktów styczności klienta z marką, a kanały sprzedażowe wciąż są ulepszane. Nie tylko dlatego marketerzy powinni zmieniać swoje działania. Na rynku pojawia się coraz więcej narzędzi, z których nie tylko mogą, ale muszą korzystać, a dzięki temu ich praca będzie bardziej efektywna.