Menu
Wróć do listy wpisów
Google Ads Marketing PPC
Strona główna > Blog > Co warto wiedzieć o nowych kampaniach Performance Max

Co warto wiedzieć o nowych kampaniach Performance Max

Co warto wiedzieć o nowych kampaniach Performance Max

Płatne reklamy Google Ads to jeden ze sprawdzonych sposobów na pozyskiwanie klientów i zwiększanie sprzedaży produktów oraz usług. Twórcy największej wyszukiwarki na świecie nieustannie szukają sposobów, by jeszcze bardziej podnieść efektywność swojego systemu reklamowego i ułatwić jego obsługę. Ich najnowszą propozycję stanowią kampanie Performance Max. Sprawdź, jak działają tego rodzaju reklamy, jakie korzyści przynosi ich zastosowanie i czy warto włączyć je do swojej strategii.

Czym są kampanie Performance Max

W czasach, gdy dotarcie do klienta w sieci staje się coraz większym wyzwaniem ze względu na rosnącą konkurencję, a także coraz większą liczbę różnych kanałów komunikacji, Google wychodzi naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców. Amerykański gigant wprowadził do swojego systemu reklamowego kampanie inteligentne Performance Max, które wykorzystując uczenie maszynowe, umożliwiają niemal pełną automatyzację tworzenia treści reklamowych.

To całkowicie nowy typ reklamy PPC, który od czasu swojej globalnej premiery w listopadzie 2021 cieszy się rosnącą popularnością. W odróżnieniu od standardowych reklam Google AdWords, w kampaniach PM Google łączy wszystkie dostępne zasoby w jeden format reklamowy. Dzięki temu ta sama reklama prezentowana jest użytkownikom zarówno w sieci wyszukania, jak i sieci reklamowej, we wszystkich najpopularniejszych usługach, jak m.in.:

  • wyszukiwarka,
  • Zakupy Google,
  • Mapy,
  • serwisy Google,
  • witryny partnerskie,
  • YouTube,
  • Gmail.

Rok 2022 ma być czasem, gdy Google będzie zachęcało do jeszcze szerszego wykorzystania kampanii inteligentnych, znacznie rozszerzających możliwości w zakresie dotarcia do klientów oraz optymalizowania współczynnika konwersji.

Jak działa ten typ kampanii

System reklamowy Performance Max wykorzystuje uczenie maszynowe, które w przypadku reklamy PPC nie jest wcale zjawiskiem nowym. Użytkownicy Google Ads już od pewnego czasu mogą korzystać m.in. z automatyzacji ustalania stawek czy optymalizacji budżetu, czyli funkcji dostępnych właśnie dzięki wykorzystaniu technologii machine learning. Na podstawie dostarczonych przez Ciebie nagłówków, tekstów, filmów czy obrazów, Google generuje reklamę, wykorzystując zasoby najlepiej dopasowane do konkretnego kanału komunikacji.

Kreacja PM oparta jest o określone cele konwersji, wykorzystując strategię wielokanałową. W praktyce oznacza to, że reklamodawcy mogą docierać do użytkowników wszystkich popularnych usług Google’a w ramach jednej kampanii, wszędzie udostępniając im podobny przekaz. Inteligentne kampanie pozwalają również reagować na rozmaite zależności oraz zmiany, których nie da się zaobserwować z poziomu analityki internetowej. Nowością jest również uwzględnianie na etapie uruchamiania kreacji sygnałów dotyczących odbiorców, określanych jako audience signals.

reklamy internetowe

 

Czym są i do czego służą audience signals

W kampaniach Performance Max nie możesz samodzielnie ustawiać grup odbiorców, jak ma to miejsce przy tradycyjnych reklamach Google Ads. Algorytm chce automatycznie wyszukiwać grupy docelowe dla Twojej reklamy, jednak możesz mu w tym pomóc, dodając sygnały dotyczące odbiorców, określane na podstawie:

  • wyników wyszukiwania, odwiedzanych stron www lub pobieranych aplikacji,
  • informacji geolokalizacyjnych,
  • danych użytkowników wchodzących w interakcję z Twoją firmą,
  • danych demograficznych oraz zainteresowań użytkowników.

Audience signals to nowość w kampaniach PM, mająca na celu uzyskanie jeszcze dokładniejsze targetowanie użytkowników przez system reklamowy Google. Warto jednak wesprzeć algorytm w poszukiwaniu idealnych odbiorców, właśnie poprzez dostarczenie sygnałów o grupach priorytetowych z biznesowego punktu widzenia.

Czego potrzeba do uruchomienia kampanii Performance Max

Nowe inteligentne kampanie Google Performance Max bazują na zasobach dostarczanych przez reklamodawców. W związku z tym, że w ramach jednej kreacji Twoje reklamy mogą być wyświetlane w wielu różnych kanałach, musisz zadbać o dostarczenie systemowi jak największej ilości zasobów. Umożliwi to swobodną rotację oraz pozwoli na wybór zawartości optymalnej dla kanału lub usługi, w których umiejscowiona ma być reklama.

Zasoby wykorzystywane przy kampaniach PM to:

  • obrazy (maksymalnie 15),
  • logotypy (nie więcej niż 5),
  • filmy wideo (maksymalnie 5) – jest to zasób opcjonalny, jego brak spowoduje, że Google automatycznie wygeneruje firm na podstawie innych, przesłanych przez Ciebie treści,
  • nagłówki do 30 znaków – maksymalnie 5,
  • nagłówki do 90 znaków – maksymalnie 5,
  • 1 tekst o długości do 60 znaków,
  • maksymalnie 4 teksty o długości do 90 znaków,
  • nazwa firmy,
  • wezwanie do działania.

Opcjonalnym zasobem, który możesz dodać przy konfigurowaniu kampanii, są również ścieżki URL.

Jak kampania Performance Max pomaga optymalizować sprzedaż

Twoi potencjalni klienci w niezwykle płynny sposób przemieszczają się pod sieci internetowej, w celu znalezienia dla siebie zakupowych inspiracji. Głównym celem kampanii PM jest wychodzenie naprzeciw ich potrzebom, poprzez towarzyszenie w trakcie wielu różnych doświadczeń online. Kampania Performance Max pozwala do maksimum wykorzystać wielokanałowość, aby docierać do jeszcze większej liczby klientów i pomóc Ci w uzyskaniu wyższej liczby konwersji.

Jedna reklama – wiele kanałów komunikacji

Uczenie maszynowe oraz sztuczna inteligencja to przyszłość reklamy online. Algorytmy Google są nieustannie udoskonalane po to, by precyzyjniej definiować grupy odbiorców reklam PPC i proponować reklamy jeszcze lepiej dopasowane do ich preferencji. Z całą pewnością warto już dziś przetestować nowe formaty reklam, by sprawdzić efekty i samemu zadecydować o tym, czy włączyć je na stałe do własnej strategii biznesowej. Musisz jednak pamiętać, że jeśli masz już na swoim koncie uruchomioną inteligentną kampanię, włączenie Performance Max może zablokować jej działanie, ponieważ Google nadaje kampaniom PM wyższy priorytet wyświetlania.

Jesteś zainteresowany skorzystaniem z kampanii Performance Max? A może chcesz zainwestować w Google Ads, by zwiększyć efekty pozycjonowania swojej witryny lub e-sklepu? Już dziś skorzystaj ze wsparcia ekspertów Grupy TENSE i zadbaj o doskonałą widoczność Twojej marki w sieci!

    Bezpłatna wycena