Wróć do listy wpisów
Google Ads Marketing PPC Reklama
Agencja SEO i SEM > Blog > Co to jest Google Display Network

Co to jest Google Display Network

Co to jest Google Display Network

Reklama banerowa nieprzypadkowo jest tak popularna wśród firm chcących pozyskiwać nowych klientów i poprawiać statystyki sprzedaży. Jej angażująca, intensywnie oddziałująca na odbiorcę forma pozwala w atrakcyjny sposób pokazać produkt, efektownie prezentując się na dowolnych ekranach i urządzeniach. Jeśli chcesz w skuteczny sposób kierować reklamy w Google, musisz wiedzieć, czym jest kampania GDN. Wszystkiego dowiesz się, czytając ten artykuł do końca!

Co to jest Google Network Display

Miejsce wyświetlania reklam w kampaniach Google Ads możemy podzielić na dwa główne obszary:

  • Google Search Network,
  • Google Display Network.

Search Network to nic innego, jak po prostu wyszukiwarka Google, wraz ze swoimi wszystkimi elementami: wynikami wyszukiwania, zakładkami Grafika, Mapy i Zakupy.

Sieć Google Display Network to natomiast zbiorcze określenie wszystkich miejsc i usług Google poza wyszukiwarką, w których możliwe jest umieszczenie naszej reklamy. W jej skład wchodzą miliony stron internetowych (wyświetlających reklamy w ramach programu AdSense), aplikacji i gier mobilnych, poczty Gmail oraz platformy YouTube. Pozwala na publikowanie reklam displayowych (banerów i reklam wideo) bez konieczności wykupywania powierzchni reklamowej na konkretnych stronach lub aplikacjach internetowych. Użytkownik, który kliknie reklamę, zostanie automatycznie przeniesiony na stronę internetową reklamodawcy.

Kampanie Google Ads wyświetlane w Google Display Network działają podobnie jak zwykłe kampanie w wyszukiwarce Google – płacimy wyłącznie za wykonanie przez użytkownika określonego działania (klikniecie, obejrzenie filmu czy inną interakcję z reklamą). Ponadto GDN umożliwia tworzenie kampanii świadomościowych i rozliczania się w oparciu o stawki CPM, czyli koszt tysiąca wyświetleń reklamy.

Niewątpliwą korzyścią wynikającą z wyboru tej formy reklamy w Internecie jest fakt, że kampania GDN może być zrealizowana w milionach stron na całym świecie oraz tysiącach polskich witryn internetowych – w tym tak popularnych jak Onet, WP.pl czy OLX. Efektywność promocji podnoszą również szerokie możliwości targetowania reklam oraz ich optymalizacji. Plusem jest też pełna kontrola nad budżetem reklamowym.

Inne, istotne zalety Google Display Network to m.in.:

  • możliwość wypromowania nowego produktu oraz zbudowania popularności marki,
  • zaawansowane sposoby kierowania reklamy na odbiorców,
  • docieranie do internautów, którzy mogą być zainteresowani daną ofertą, nawet jeśli aktualnie nie poszukują jej w sieci,
  • różnorodna forma banerów – od standardowych grafik po animacje, reklamy wideo i reklamy elastyczne,
  • stosunkowo niewielki koszt dotarcia do szerszego grona użytkowników.

reklamy w sieci GDN

Jak dopasować reklamę w GDN

Jedną z największych korzyści, jakie zapewnia wybór kampanii GDN, jest możliwość różnorodnego kierowania tworzonych reklam. W poniższej tabeli przedstawiamy popularne metody targetowania odbiorców banerowej reklamy w Google wraz z objaśnieniem każdego z mechanizmów.

Sposób kierowania Opis
Na podstawie danych demograficznych Określanie grup docelowych na podstawie zidentyfikowanych danych, jak wiek, płeć, posiadanie dzieci, a nawet z uwzględnieniem dochodu gospodarstwa domowego.
Na podstawie zainteresowań W tym zainteresowań długofalowych oraz krótkotrwałych, określanych na podstawie tego, jakie treści w sieci przeglądają oraz czego aktualnie poszukują użytkownicy w wyszukiwarce Google.
Z wykorzystaniem remarketingu Wyświetla reklamy osobom, które miały już kontakt z naszą stroną.
Na podstawie słów kluczowych Możesz dodać do grupy reklam słowa kluczowe – wtedy baner wyświetli się tylko na tych stronach, które kontekstowo pasują do użytych haseł.
Na odbiorców niestandardowych Podajesz kombinację słów kluczowych oraz adresów stron, które najczęściej oglądają Twoi klienci, a Google automatycznie typuje miejsce publikacji reklamy tak, by wyświetliła się właściwemu użytkownikowi.
Na podstawie geolokalizacji i języka Możesz ustawić język oraz konkretną lokalizację, na które chcesz kierować swoją kampanię.
Na podstawie miejsca docelowego Sam ustalasz konkretne adresy serwisów www, blogów czy aplikacji, w których ma pojawić się Twoja reklama.
Na podstawie urządzenia Możesz zdecydować, czy banery mają wyświetlać się na wszystkich czy jedynie na wybranych urządzeniach i systemach operacyjnych.
Na podstawie tematów Reklama kierowana jest na strony o określonej tematyce.

Rodzaje reklam w GDN

Wiesz już, jak działa Google Display Network i jak kierować swoją kampanię na użytkowników. Czas sprawdzić, jakie formaty reklam dostępne są w GDN. Ich listę znajdziesz poniżej.

  1. Reklamy graficzne – tradycyjne banery reklamowe, które mogą być przesyłane jako gotowe grafiki w formie statycznych obrazów lub animacji.
  2. Dynamiczne reklamy remarketingowe – prezentowana na ekranie reklama pokazuje dokładnie te produkty, których użytkownik wcześniej szukał  na naszej stronie.
  3. Reklamy elastyczne – ich główną zaletą jest możliwość dopasowania do miejsca docelowego i urządzenia z którego korzysta użytkownik, dzięki czemu może ona przybierać wygląd grafiki, tekstu reklamy natywnej, a nawet reklamy wideo.
  4. Reklamy aplikacji – służą do promowania aplikacji na urządzenia mobilne i pozwalają zwiększać liczbę pobrań oprogramowania oraz zwiększyć zaangażowanie użytkowników w naszych aplikacjach.
  5. Reklamy wideo – filmowy format reklamowy wyświetlany w YouTube oraz poza nim, na zewnętrznych stronach internetowych.
  6. Reklamy Discovery – atrakcyjne wizualnie reklamy, wyświetlane na stronie głównej YouTube, w sekcji „Warte obejrzenia”, na kartach „Discover” oraz na kartach „Oferty” i „Społeczności” w Gmailu.

Google Display Network – sposób na skuteczną kampanię banerową

Uniwersalność sieci Google Display Network czyni publikowane w niej reklamy skutecznym narzędziem do promowania niemal każdego biznesu. GDN możesz potraktować jako uzupełnienie innych, prowadzonych przez siebie kampanii Google Ads lub wykorzystać jako podstawowy środek promocji swojej marki. Chcesz dowiedzieć się więcej? A może wolisz pozostawić kwestię kampanii PPC ekspertom? Już dziś skontaktuj się z nami i skorzystaj ze wsparcia specjalistów z Grupy TENSE.