Menu
Wróć do listy wpisów
Google Ads Marketing PPC
Strona główna > Blog > Co to jest Google Ads Keyword Planner

Co to jest Google Ads Keyword Planner

Co to jest Google Ads Keyword Planner

Podstawą skutecznej reklamy Google Ads oraz pozycjonowania strony lub sklepu internetowego są dobrze dobrane, cieszące się odpowiednią popularnością słowa kluczowe. Ich wybór to jeden z najważniejszych etapów przygotowywania każdej kampanii, dlatego do warto do tego podejść z najwyższą starannością, wykorzystując sprawdzone narzędzia. Wiele przydatnych funkcji oferuje planer słów kluczowych Google. Zastanawiasz się, jak można go wykorzystać? Poznaj 6 praktycznych porad od naszych ekspertów!

Jak działa Google Ads Keyword Planner

Google Ads planer słów kluczowych to narzędzie udostępnione przez twórców największej wyszukiwarki internetowej. Jak sugeruje sama nazwa, służy ono do wyszukiwania fraz oraz wyrażeń używanych przy prowadzeniu kampanii w Internecie. Dzięki AdWord Keyword Planner dowiesz się, jakie frazy związane z Twoim biznesem są chętnie używane przez internautów, poznasz słowa kluczowe oraz znajdziesz interesujące tematy do wykorzystania w treściach na Twoim serwisie.

 

Dlaczego warto korzystać z planera słów kluczowych

Jeśli wiesz, jak w pełni wykorzystać potencjał planera Google, możesz optymalizować swoje działania promocyjne dzięki takim funkcjom narzędzia, jak m.in.:

  • wyszukiwanie nowych słów kluczowych dla kampanii Google Ads (dawniej AdWords),
  • szacowanie kosztów i stawek za reklamowanie się na konkretne wyrażenia,
  • monitorowanie zmian popularności słów kluczowych w czasie (pomaga określić sezonowość).

planowanie kampanii

Jak używać Google Keyword Plannera? 6 porad od ekspertów

Wiesz już, czym jest planer słów kluczowych Google i jak uzyskać do niego dostęp. Teraz dowiesz się, jak wykorzystać jego potencjał.

Wyszukiwanie słów kluczowych

Aby znaleźć frazy do Twojej kampanii, przejdź do zakładki „Odkryj nowe słowa kluczowe”. Aplikacja oferuje kilka sposobów wyszukiwania fraz. Możesz ich szukać, wpisując np. adres strony www, nazwę branży lub interesujący Cię temat. Na pewno chcesz pozycjonować serwis na frazy, które generują odpowiednio duży ruch. AdWords Google Keyword Planner pozwoli Ci znaleźć wyrażenia, które cieszą się znaczną miesięczną liczbą wyszukań, a przy tym charakteryzują niewielką konkurencyjnością. Użycie ich w kampanii to sprawdzony sposób na pozyskanie ruchu organicznego do strony lub e-sklepu.

Wyszukiwanie słów do pozycjonowania lokalnego w Google Keyword Planner

Jeśli celujesz w lokalnego odbiorcę, za pomocą planera słów kluczowych możesz również wyselekcjonować zapytania geolokalizacyjne, powiązane z obszarem, na którym świadczysz swoje usługi. Nie musisz nawet wpisywać w oknie wyszukiwania fraz z nazwą miejscowości – lokalizację możesz wybrać z górnego paska w menu.

Sprawdzanie konkurencyjności fraz

Usługa Google’a umożliwia nie tylko wyszukiwanie słów kluczowych, ale również mierzenie ich popularności. To pomoże Ci wybrać najbardziej konkurencyjne lub niszowe wyrażenia. Planer pozwala porównać popularność dla maksymalnie 10 zapytań w interesującym Cię zakresie czasowym.

Filtrowanie słów

Aby jeszcze dokładniej porównywać potencjał fraz, skorzystaj z opcji filtrowania wyników. Możliwości jest naprawdę sporo. Poniżej znajdziesz kilka przykładów zastosowania filtrów.

  • Przy kampaniach prowadzonych w różnych językach, przydatny będzie filtr językowy.
  • Jeśli interesuje Cię konkretny przedział czasowy, możesz ustawić filtr czasu.
  • Filtrowanie pod kątem lokalizacji przyda się przy kampaniach lokalnych.
  • Jeśli nie chcesz w swojej reklamie używać określonych wyrażeń, skorzystaj z filtra wykluczających słów kluczowych.Badanie skuteczności zapytań long tail

Reklama kierowana na rozbudowane, wielowyrazowe frazy i zapytania, określane w marketingu internetowym jako long tail (ang. długi ogon), pozwala na precyzyjne odpowiedzi na pytanie, jakie zadaje użytkownik. Aby poznać najważniejsze long taile dla Twojej branży, wprowadź w okno wyszukiwania proste, ogólne wyrażenia.

Badanie skuteczności zapytań long tail

Reklama kierowana na rozbudowane, wielowyrazowe frazy i zapytania, określane w marketingu internetowym jako long tail (ang. długi ogon), pozwala na precyzyjne odpowiedzi na pytanie, jakie zadaje użytkownik. Aby poznać najważniejsze long taile dla Twojej branży, wprowadź w okno wyszukiwania proste, ogólne wyrażenia.

Źródło inspiracji

Choć Google Ads Keyword Planner pomyślany został jako usługa wspierająca kampanie AdWords, stanowi również ważne wsparcie przy tworzeniu contentu na potrzeby pozycjonowania. Narzędzie pozwoli Ci znaleźć nie tylko słowa kluczowe do Twoich artykułów, ale także np. angażujące użytkowników tematy wpisów blogowych.

Planer słów kluczowych Google – Twój darmowy asystent kampanii

Wiesz już, jak znaleźć frazy i sprawdzić wyszukiwanie słów kluczowych, korzystając z zaawansowanych możliwości filtrowania danych w Google Keyword Plannerze. Czas zdobytą wiedzę wykorzystać w praktyce. Wprowadź swoje działania na wyższy poziom i docieraj do nowych klientów dzięki odpowiednio wyselekcjonowanym zapytaniom i frazom.

    Bezpłatna wycena