We wtorek 21 listopada w na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyły się targi Career Expo, które odwiedziłem jako przedstawiciel naszego działu HR, chcąc dowiedzieć się „co w trawie piszczy”. Postanowiłem obejrzeć wszystkie stoiska!

Jak przyciągnąć uwagę?

Tuż przed wejściem na teren Międzynarodowych Targów Poznańskich uwagę gości przyciągał rekrutacyjny autobus Amazona, który dla tej firmy już kolejny rok stanowi silne wsparcie – zwłaszcza w okresie przedświątecznym, kiedy zapotrzebowanie na „pomocników św. Mikołaja” jest szczególnie duże. Co ciekawe – autobus nie jest jedynie miejscem, w którym można zaaplikować do pracy w Amazonie, lecz także pełni funkcję obiektu, na którym przedstawiona jest oferta pracodawcy.

Oprócz standardowych stoisk pracodawców, na Targach skorzystać można było z przygotowanych przez organizatorów stref: ofert pracy, konsultingu CV, coachingu, szkoleniowej, a także odpoczynku.

Najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem była jednak Strefa Szybkich Rekrutacji. Idea tej inicjatywy polegała na tym, że jeszcze przed wydarzeniem kandydaci mieli okazję zaaplikować do firm biorących udział w Szybkiej Rekrutacji i zaproponować godzinę spotkania, a po akceptacji pracodawcy (już podczas Career Expo) wziąć udział w rozmowie rekrutacyjnej. Dużym atutem była także wysoka frekwencja wśród gości odwiedzających stoiska. Dominowały wśród nich osoby młode, których motywacją do udziału w Career Expo była przede wszystkim chęć poznania nowych trendów w rekrutacji oraz oferty wystawców.

Zaskakująco mała była jednak liczba wystawców, bowiem swoje stoiska zaprezentowało jedynie 26 firm. Ponadto bardzo ciekawa idea szybkich rekrutacji nie spotkała się z dużym zainteresowaniem – zarówno kandydatów, jak i pracodawców.

Trendy HR

Odwiedzając targi, postanowiłem również skorzystać z ich oferty edukacyjnej, z uwagą wysłuchując debaty eksperckiej pt. „Czy warto być fioletową wiewiórką, czyli kogo szukają rekruterzy?”. Poruszone zostały na niej podstawowe dylematy związane ze współczesnymi procesami rekrutacyjnymi – zarówno z perspektywy pracodawcy, jak i kandydata. Tytułowa „fioletowa wiewiórka” oznaczała w debacie ideał kandydata, którego CV spełnia wszelkie wymagania danej rekrutacji. Poruszone zostały m.in. kwestie związane z przygotowaniem CV, przebiegiem rozmowy rekrutacyjnej oraz postrzeganiem różnych typów kandydatów przez pracodawców.

Udział w Career Expo polecam jednak nie tylko poszukującym nowego zatrudnienia, lecz także każdemu, kto chciałby być na bieżąco z najnowszymi trendami na rynku pracy. Szczególnie ważne jest ich śledzenie w realiach dynamicznie zmieniającego się rynku pracownika.

Career Expo 2017 – relacja
5 (100%) z 3 głosów