Menu
Wróć do listy wpisów
Content Marketing Email marketing Marketing
Strona główna > Blog > 7 najciekawszych newsletterów – sprawdź, które warto subskrybować

7 najciekawszych newsletterów – sprawdź, które warto subskrybować

7 najciekawszych newsletterów – sprawdź, które warto subskrybować

Chcesz docierać do obecnych i potencjalnych klientów z najświeższymi ofertami, zachęcać ich do skorzystania z promocji, wręczając kody rabatowe, lub dostarczać branżowe informacje oraz porady? Koniecznie zadbaj o profesjonalny newsletter, skłaniając użytkowników do zapisu na listę mailingową! Jeśli nie wiesz, jak podejść do treści mailingu rozsyłanego Twoim subskrybentom, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Zobacz przykłady najciekawszych newsletterów o marketingu i nie tylko, znajdź inspirację i stwórz skuteczny mailing, który pomoże Ci umocnić markę na rynku.

Co to jest newsletter

Ze względu na jego specyfikę oraz biznesową skuteczność newsletter z pełną odpowiedzialnością można zaliczyć do najważniejszych narzędzi marketingu internetowego. To nic innego jak zestaw informacji wysyłanych mailem użytkownikom zapisanym na listę mailingową w regularnych odstępach czasu. W treści newslettera mogą pojawić się zarówno branżowe artykuły i ciekawostki, jak i informacje zapowiadające najnowsze promocje i wyprzedaże w sklepie internetowym lub stacjonarnych salonach.

Częstym elementem newslettera, zachęcającym do zakupu produktów lub usług danej marki, jest kod rabatowy lub inny benefit, dzięki któremu klient może skorzystać z oferty marki na korzystniejszych warunkach. Wiele firm osobom zapisywanym do listy oferuje również treści premium, dostępne wyłącznie dla subskrybentów mailingu.

 

Jakie funkcje pełni newsletter

Wysyłanie newsletterów pozwala markom realizować wiele istotnych założeń swojej strategii marketingowej. Nie chodzi wyłącznie o to, by osoby subskrybujące dany kanał były na bieżąco z nowościami i otrzymywały dostęp do fachowej wiedzy. Newsletter jest jednym z najważniejszy narzędzi służącym do komunikacji i budowania długofalowych relacji na linii marka – konsument. Często pozwala on zmienić użytkownika, który planował jednorazowy zakup w stałego klienta. Istnieje wiele powodów, dla których warto regularnie rozsyłać informacje, kody rabatowe, ciekawe artykuły czy informacje o najnowszych promocjach. Te najważniejsze to z pewnością:

  • docieranie do osób realnie zainteresowanych ofertą firmy – fakt, że użytkownik wyraża zgodę na przesyłanie mu wiadomości, już na starcie zwiększa szansę na sprzedaż, ponieważ newsletter nie jest traktowany jako zwykły spam,
  • zwiększanie świadomości marki – jednym z głównych celów mailingu, oczywiście oprócz zachęcania do skorzystania z oferty, jest nieustanne utrzymywanie marki w świadomości konsumentów. Newsletter jest więc nie tylko skutecznym narzędziem sprzedażowym, ale także pomaga w kreowaniu wizerunku,
  • kontakt ze wszystkim klientami – w odróżnieniu od np. mediów społecznościowych, które regularnie ograniczają zasięg treści publikowanych na firmowych profilach, e-mail dotrze do każdego, kto zapisał się na listę mailingową,
  • utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami – przesyłając kod rabatowy lub zapowiadając z wyprzedzeniem wyprzedaże i promocje, łatwiej zachęcisz użytkowników do powrotu na Twoją stronę i ponownego dokonania zakupu.

Przegląd najciekawszych newsletterów – nie tylko o marketingu

Poniżej znajdziesz przykłady siedmiu ciekawych i wartych uwagi newsletterów, które łączy to, że oferują coś więcej niż tylko szablonowy e-mail marketing. Sprawdź, które osoby i marki warto śledzić, i złap inspirację!

To się opłaca

Wielu subskrybentów mailingu Agnieszki Skupieńskiej uważa, że to przykład korespondencji, którą odbiera się z prawdziwą chęcią. Tym, co zwraca uwagę w wiadomościach od TSO, jest ich minimalistyczny design, dzięki czemu newsletter do złudzenia przypomina tradycyjnego e-maila. Autorka To się opłaca, dba o swoich subskrybentów, często dołączając do wiadomości przydatne freelancerom tipy i narzędzia, które pomagają w codziennej pracy.

przykład newslettera TSO

newsletter przykład TSO

Źródło: https://tosieoplaca.pl/dodatki/

Marketer+

Jeśli w codziennej pracy masz do czynienia z reklamą, być może znasz Marketer+. Twórcy tego branżowego magazynu postawili na mailing, który nie tylko promuje czasopismo, ale przy okazji, dostarcza subskrybentom cennych informacji ze świata marketingu. Oprócz solidnej dawki wiedzy w mailach od Marketer+ znajdziesz także bonusy, takie jak kod rabatowy do wykorzystania w e-sklepie czy dostęp do artykułów premium, zarezerwowanych wyłącznie dla odbiorców newslettera.

pryzkład newslettera Marketer+

Źródło: https://marketerplus.pl/newsletter/

Paweł Tkaczyk

Mentoring i budowanie silnych marek poprzez marketing to domena Pawła Tkaczyka, który oprócz wydania kilku książek i współpracy z topowymi firmami ma na swoim koncie również jeden z lepszych newsletterów w Polsce. Jeśli szukasz informacji dotyczących kreowania strategii marketingowej, storytellingu oraz budowy silnej marki, koniecznie subskrybuj Mímisbrunnr i czerp ekspercką wiedzę prosto ze studni mądrości.

przykład newslettera Paweł Tkaczyk

Źródło: newsletter Pawła Tkaczyka

Morele.net

Fani elektroniki z pewnością powinni zapisać się do newslettera Morele.net. To doskonały przykład, jak tworzyć mailing, pielęgnując techniczne podejście i jednocześnie promując konkretne produkty. Jeśli lubisz otrzymywać kody rabatowe, również się nie zawiedziesz. Wystarczy, że zapiszesz się na listę mailingową, by móc odebrać swój pierwszy bonus.

Morele przykład newslettera

Źródło: https://lp.morele.net/newsletter/

H&M

W zestawieniu najciekawszych newsletterów musiała znaleźć się co najmniej jedna marka modowa. H&M zdecydowanie potrafi korzystać z e-mail marketingu! Uwagę zwraca estetyka wiadomości wysyłanych w ramach Fashion News, ich ciekawy design oraz możliwość dopasowania treści mailingu do własnych potrzeb. Przy zapisie możesz zaznaczyć, czy interesuje Cię moda damska czy męska i czy chcesz otrzymywać informacje o kolekcji dziecięcej.

newsletter H&M przykład

Źródło: newsletter H&M

Marketing przy Kawie

Marketing przy Kawie to kolejny serwis dobrze znany osobom zajmującym się reklamą oraz marketingiem (zwłaszcza tym internetowym). Zapisując się do newslettera, możesz liczyć na wartościowe, merytoryczne artykuły, w tym teksty premium dostępne wyłącznie dla osób z listy mailingowej. Minimalistyczny układ wiadomości sprzyja skupieniu się na treści, co z pewnością docenią osoby oczekujące przede wszystkim solidnej dawki wiedzy.

newsletter przykład Marketing przy kawie

Źródło: newsletter Marketing przy Kawie

Senuto

Co w swoim newsletterze mogą zaoferować twórcy jednego z najważniejszych narzędzi SEO? Potężną dawkę branżowych informacji, dostęp do wielu przydatnych raportów, linki do e-booków, ale także informacje o nadchodzących webinarach czy oczywiście kody rabatowe i specjalne promocje dla subskrybentów.

newsletter przykład Senuto

Źródło: newsletter Senuto

Skuteczny newsletter? Liczy się strategia!

Wymienione wyżej przykłady to nie są z pewnością jedyne ciekawe newslettery, które oprócz zachęty do zakupu niosą ze sobą wiele wartości dodanych. Jak widzisz, często to nie branża czy rozpoznawalność marki, ale odpowiednia i konsekwentnie realizowana strategia decyduje o tym, że mailing wysyłany przez konkretną firmę lub osobę cieszy się ogromną popularnością wśród subskrybentów. Jesteśmy przekonani, że dzięki powyższym przykładom znajdziesz inspirację do stworzenia własnego, angażującego użytkowników kanału komunikacji. Przeczytaj również nasz autorski poradnik o tym, jak tworzyć skuteczne sprzedażowo newslettery.

 

    Bezpłatna wycena