Menu
Wróć do listy wpisów
Marketing
Strona główna > Blog > 7 błędów, jakie popełniasz w trakcie współpracy z agencją — zobacz, na co zwracać uwagę!

7 błędów, jakie popełniasz w trakcie współpracy z agencją — zobacz, na co zwracać uwagę!

7 błędów, jakie popełniasz w trakcie współpracy z agencją — zobacz, na co zwracać uwagę!

Praca nad rozwojem marki to złożony proces, na który składają się m.in. zadania związane z zarządzaniem, księgowością czy poszukiwaniem nowych klientów za pośrednictwem internetu. Współpraca z agencjami reklamowymi pozwoli Ci oszczędzić czas na działania marketingowe i zwiększyć ich efektywność. Jednak efekt kampanii prowadzonych online jest uzależniony nie tylko od specjalistów pracujących nad Twoim projektem, ale także od Ciebie, jako klienta. Sprawdź, jakich błędów unikać w trakcie współpracy z agencją w ramach kampanii Google Ads!

Jak wygląda współpraca z agencją?

Korzystając z wiedzy i umiejętności specjalistów z branży SEM, możesz dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć zyski firmy. Jednak w trakcie współpracy z agencją reklamową, musisz pamiętać o kilku zasadach, których przestrzeganie pozwoli Ci zapobiec negatywnym skutkom kampanii marketingowej. Bazując na wieloletnim doświadczeniu w kampaniach Google Ads, przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie błędów, których powinieneś unikać.

Kto nie popełnił błędu, niech pierwszy rzuci kamieniem

Jesteśmy ludźmi, więc popełniamy błędy. Dzięki temu uczymy się i zdobywamy cenne doświadczenie. Ty także masz prawo do popełniania błędów, zwłaszcza w dziedzinie, która nie jest Twoją specjalnością! W końcu dlatego korzystasz z usług profesjonalistów, prawda? Jednak poznając na samym początku zasady współpracy z agencją reklamową, unikniesz pomyłek, które mogą mieć negatywny wpływ na efekty kampanii.

Twój pierwszy kontakt z agencją

Jako debiutujący klient agencji reklamowej musisz podjąć istotne decyzje związane z przyszłymi działaniami marketingowymi. Na początku branżowa terminologia może być dla Ciebie problematyczna, lecz doświadczeni konsultanci poprowadzą Cię przez ten proces. Współpraca z takimi firmami rozpoczyna się od wypełnienia przez Ciebie briefu, czyli krótkiego opisu marki i jej branży, celów marketingowych i grupy odbiorców, do których chcesz trafić. Następnie specjaliści przeprowadzą audyt SEO, którego celem jest wykrycie ewentualnych błędów na Twojej stronie www.

Jeśli weryfikacja Twojego serwisu wykaże nieprawidłowości, eksperci rozpoczną jego optymalizację i pozycjonowanie. Jest to jedno z podstawowych zadań agencji reklamowych, którego celem jest poprawa widoczności strony www w wynikach wyszukiwań w Google. W jego zakres wchodzi:

  • copywriting – stworzenie treści wysokiej jakości, które opierają się na słowach kluczowych związanych z Twoją branżą,
  • optymalizacja kodu HTML strony – w celu wyeliminowania z niego błędów znalezionych w trakcie audytu,
  • link building – pozyskiwanie linków zewnętrznych i wewnętrznych prowadzących na pozycjonowaną witrynę.

Zlecenie stworzenia kampanii Google Ads

Równocześnie z pozycjonowaniem Twojej strony www warto zlecić agencji przeprowadzenie kampanii Google Ads. Połączenie tych dwóch działań marketingowych to skuteczny sposób na dotarcie do nowych klientów i zbudowanie pozytywnego wizerunku Twojej marki. Zlecając oba zadania profesjonalnej agencji reklamowej, zwiększasz swoją szansę na sukces! Google Ads opiera się na systemie płatnych reklam Twojej firmy w internecie, w formie graficznej, tekstowej czy wideo. Masz do dyspozycji  następujące formaty kampanii:

  • produktowa – reklama konkretnego towaru z Twojego sklepu online wraz ze zdjęciem i aktualną ceną,
  • w sieci wyszukiwania – link do Twojej oferty wyświetla się nad wynikami dla zapytań związanych z tą samą branżą,
  • w sieci reklamowej – banery graficzne z Twoją reklamą widoczne na stronach tematycznych,
  • wideo – krótki film prezentujący Twoją markę wyświetlany np. w serwisie YouTube.

7 błędów, które możesz popełniać podczas współpracy przy Google Ads

Kampania Google Ads to wbrew pozorom złożony proces, więc powinna być prowadzona przez doświadczonych specjalistów, aby poniesiona przez Ciebie inwestycja rzeczywiście się zwróciła. Jednak nawet w trakcie współpracy z agencją reklamową w tym zakresie możesz popełnić błędy, które mają wpływ na uzyskane wyniki. Opisaliśmy dla Ciebie 7 częstych, negatywnych praktyk klientów podczas realizacji reklamy Google Ads – sprawdź koniecznie!

1. Sprawdzam swoją reklamę, wpisując słowo kluczowe do wyszukiwarki

W trakcie współpracy z firmami w ramach kampanii Google Ads często spotykaliśmy się z tym błędem. Rozumiemy, że pokusa jest duża, lecz naprawdę nie warto się jej poddawać! Zbyt częste sprawdzanie własnej reklamy z czasem prowadzi do zniknięcia jej z wyników wyszukiwania. Aby tego uniknąć, skorzystaj z trybu incognito. Dzięki temu zobaczysz, jak prezentuje się w internecie i jaka jest jej pozycja, bez szkody dla całej kampanii.

2. Klikam w swoje reklamy

Jeśli myślisz, że dzięki temu Twoja reklama będzie lepiej działać, to niestety jesteś w błędzie. Wchodzenie we własne odnośniki jest niekorzystne dla budżetu  kampanii. W końcu Google pobiera od Ciebie opłatę za każdy klik, czyli za prawdziwe efekty. Więc lepiej przeznaczyć środki zarezerwowane dla Google Ads na rzeczywistych klientów, prawda?

3. Reklamuję stronę, która nie ma zdefiniowanych dostaw i płatności

Taka sytuacja zdarza się często podczas współpracy z firmami, które nie korzystały dodatkowo z usług optymalizacji strony w agencji reklamowej. Jeśli decydujesz się na kampanię produktową w Google Ads, to musisz mieć w swoim sklepie dedykowane zakładki z dostawami i płatnościami. W przeciwnym wypadku reklama nie będzie działać, a Ty stracisz zainwestowane środki.

4. Potrzebuję kampanii na już i oczekuję efektów po kilku dniach

Jeśli nawiązujesz współpracę z agencją reklamową w ramach Google Ads, powinieneś uzbroić się w cierpliwość. Na pierwsze efekty reklamy trzeba nieco poczekać, mimo że sama konfiguracja trwa stosunkowo krótko. System Google przeprowadza  dokładną weryfikację wszystkich nowych kampanii, aby zapewnić swoim użytkownikom bezpieczeństwo. Ma to na celu m.in. blokowanie reklam dotyczących produktów i usług z branż zakazanych.

5. Mam niski budżet, a chcę reklamować się szeroko

W ramach kampanii Google Ads samodzielnie określasz jej zasięg oraz format w zależności od budżetu, jakim dysponujesz. Gdy Twoje środki przeznaczone na ten cel są mniejsze, powinieneś liczyć się z pewnymi ograniczeniami, np. zmniejszeniem częstotliwości reklamowania do kilku dni w tygodniu. Jeśli zlecasz to zadanie agencji reklamowej, zaufaj jej specjalistom! To właśnie oni orientują się najlepiej, jak uzyskać dobre efekty przy niskim budżecie.

6. Nie zasilam konta na czas, kampania co chwilę się wstrzymuje

To prozaiczny błąd, lecz bardzo szkodliwy, dlatego postanowiliśmy również o nim wspomnieć. Jeśli chcesz, aby reklama Google Ads zachowała ciągłość, musisz dbać o dostateczną ilość środków na karcie, którą masz podpiętą w płatnościach Google. W przeciwnym wypadku efektywność kampanii znacznie spadnie, bez względu na jej zasięg czy format.

7. Dokonuję zmian na koncie Google

Popularny błąd, z jakim mierzą się agencje reklamowe w trakcie współpracy z firmami przy  kampanii Google Ads. Po rozpoczęciu całego procesu nie powinieneś wprowadzać żadnych zmian na swoim koncie Google bez wcześniejszej konsultacji ze specjalistą. Takie działania mogą się negatywnie odbić na całym przebiegu kampanii.

Postaw na skuteczną kampanię Google Ads!

Kampania Google Ads to złożony proces, którego skuteczność zależy od agencji reklamowej, z którą współpracujesz, a także od Ciebie. Unikaj częstego sprawdzania swojej reklamy w wyszukiwarce i pod żadnym pozorem w nią nie klikaj. Zadbaj też o odpowiednią konfigurację strony oraz doładowanie środków na karcie. Dodatkowo uzbrój się w cierpliwość i słuchaj rad specjalistów. A jeśli chcesz, aby Twoja kampania rzeczywiście odniosła sukces, zgłoś się do nas! W Grupie Tense trafisz pod opiekę doświadczonych ekspertów, którzy pomogą Ci rozwinąć Twoją markę.

    Bezpłatna wycena