Menu
Wróć do listy wpisów
UX
Strona główna > Blog > Sześć sprawdzonych metod na pozyskanie klienta przez stronę www

Sześć sprawdzonych metod na pozyskanie klienta przez stronę www

Sześć sprawdzonych metod na pozyskanie klienta przez stronę www

Niezwykle ważne jest, aby tworząc witrynę zadbać dokładnie o jej każdy szczegół. Kluczowym elementem powinno być tzw. „calls-to-action” (CTA) – zachęcenie do podjęcia akcji. Strona internetowa stanowi bardzo często miejsce, w którym następuje pierwszy kontakt klienta z firmą. Upewnij się, że Twoja witryna posiada odpowiednią ilość ”impulsów” do podjęcia akcji – dopasowaną do potrzeb klientów oraz ich „gotowości” do zakupów.

Poniżej zaprezentowane zostało sześć CTA, których użycie na pewno usprawni uzyskiwanie informacji kontaktowych od odwiedzających.

#1 Zaproszenie do kontaktu

Klient odwiedzający stronę internetową powinien mieć możliwość szybkiego kontaktu z firmą. Zagwarantować należy mu zatem łatwy i przejrzysty dostęp do informacji kontaktowych. Wskazane jest zastosowanie takich zabiegów, jak:

  • numer kontaktowy na stronie głównej
  • przyciski typu „zapraszamy do kontaktu”/„skontaktuj się z nami” kierujące do tzw. „landing page
  • formularz kontaktowy na stronie z ofertą.

Zwłaszcza polecany jest formularz, za pośrednictwem którego uzyskać można szczegółowe informacje, pytając klienta o nazwisko, e-mail firmowy, numer telefonu bądź liczbę pracowników w firmie. Dobrym rozwiązaniem będzie również umieszczenie w formularzu miejsca na pytania oraz wątpliwości, jakie klient może mieć w stosunku do prezentowanej oferty.

#2 Wartościowe treści do pobrania

Aby przyciągnąć uwagę klientów, warto umieścić na stronie artykuły będące zbiorem ciekawych i przydanych informacji o oferowanych przez Ciebie produktach lub usługach. Każda osoba, która zapragnie uzyskać do nich dostęp, będzie musiała podać swoje dane kontaktowe. Najlepiej, gdy publikowane treści tworzone są w oparciu o strategię content marketingową, która zakłada opracowywanie artykułów dostarczających wiele korzyści dla czytającego. W zamian za możliwość ich zdobycia, poproś o dane potrzebne do kontaktu i zyskaj w ten sposób informacje o potencjalnych klientach.

Możesz zapewnić internautom dostęp do kliku rodzajów publikacji lub do contentu wyłącznie dla konkretnej grupy produktów lub usług. Wybór należy do Ciebie. Możesz poeksperymentować i sprawdzić, które z rozwiązań jest bardziej efektywne. Jak pokazują realia, klienci najczęściej pobierają poradniki, raporty branżowe, a także teksty dotyczące analiz przeprowadzonych badań.

#3 Chat na temat produktu

Znakomitą alternatywą dla osób pragnących uzyskać informacje na temat oferty, ale które nie są jeszcze gotowe do kontaktu telefonicznego jest chat. Wykorzystywany może być zwłaszcza w przypadku stron internetowych prezentujących produkty lub też usługi, czyli tam, gdzie pojawia się najwięcej pytań. Chat może przyjąć formę „pop-upu”, tzn. pojawia się dopiero po spędzeniu przez użytkownika określonej ilości czasu na stronie. Przed rozpoczęciem korzystania z chatu, klient zostanie poproszony o podanie imienia, nazwiska oraz adresu email. Dopiero wtedy nastąpi połączenie z doradcą, od którego będzie mógł uzyskać informacje na interesujący temat.

#4 Tematyczne quizy, benchmarki, ankiety

Skutecznym sposobem na zainteresowanie potencjalnych klientów oferowaną usługą lub produktem (jak i jednocześnie okazją na uzyskanie od nich informacji kontaktowych) są zamieszczane na stronie internetowej quizy, ankiety, banchmarki czy też oceny. Na przykład witryna firmy z branży fitness zawierać może quiz na temat sposobów zdrowego odżywiania się. Po jego zakończeniu, użytkownik oprócz wyniku otrzymuje call-to-action w postaci „Dowiedz się więcej”. Wybierając tę opcję, zostaje przeniesiony na tzw. „landing page”, gdzie otrzymać może wartościowe treści związane z tematyką quizu. Uzyska je jednakże dopiero po podaniu swojego adresu email.

#5 Opcja subskrypcji

Subskrypcja stanowi narzędzie niezwykle popularne zarówno w przypadku stron internetowych, jak i blogów. Użytkownik udostępniając swój adres email, otrzymywać będzie regularne informacje na temat nowych treści, jakie pojawią się na subskrybowanej witrynie. Dotyczyć mogą one najnowszych wpisów na blogu, aktualnych raportów branżowych bądź innych wiadomości związanych z firmą i jej ofertą. Umieszczając „zachęcenie do subskrypcji” na stronie wskazane jest, aby wybrać miejsce, w którym znajdują się przydatne materiały do pobrania. Istotne jest także, aby formularz subskrypcyjny znajdował się w widocznym miejscu (np. w prawym górnym rogu strony). Ponadto zawierać powinien informację o polityce prywatności, gdyż większość użytkowników podając swój email, pragnie mieć pewność, że nie będzie na pocztę otrzymywać spamu.

#6 Organizowanie konkursów

Stwórz swoim ewentualnym nabywcom szansę na cenną wygraną lub nawet tę symboliczną. Wykorzystaj popularność akcji konkursowych, a przekonasz się, że są one znakomitym sposobem na zgromadzenie informacji kontaktowych od potencjalnych klientów. Jeżeli chcesz skutecznie zareklamować swoją firmę w mediach społecznościowych, konkursy będą strzałem w dziesiątkę. W tym celu zastosuj na swojej stronie przyciski umożliwiające „social sparing”, dzięki którym podzielisz się treściami ze swojej witryny. Jeżeli posiadasz konto firmowe na Facebooku, Twój fanpage jest również doskonałym miejscem do wypromowania konkursu. Warto pamiętać, aby na etapie jego planowania zasięgnąć porady prawniczej. Dzięki temu będzie można mieć pewność, że podjęte działania będą zgodne z obowiązującymi normami.

Powyżej wymienione elementy stanowią skuteczny sposób na zwiększenie liczby zapytań o realizowane usługi oraz sprzedawane produkty. Ich zastosowanie będzie doskonałą inwestycją marketingową, której pozytywne wyniki będą szybko widoczne. Ważne jest jednak, aby w przypadku każdej z powyższych form zachęcania klienta do aktywności, zapewnić mu sprawne pod względem technicznym oraz jasno działające narzędzia.

Czy istnieją inne metody na uzyskiwanie informacji kontaktowych od potencjalnych klientów? Zapraszamy do dzielenia się opiniami i pomysłami w komentarzach poniżej.

    Wypełnij formularz, aby zamówić bezpłatną wycenę
    Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.

    Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.