Menu
Wróć do listy wpisów
PPC Reklama Różne
Strona główna > Blog > 6 sposobów na porzucone koszyki w sklepie online

6 sposobów na porzucone koszyki w sklepie online

6 sposobów na porzucone koszyki w sklepie online
Osoby odwiedzające Twój sklep opuszczają go przed finalizacją zakupu? Nie tylko Ty zmagasz się z tym problemem! Porzucone koszyki to powszechna praktyka wśród kupujących, która odbija się negatywnie na zyskach sprzedawców. Jednak istnieją sprawdzone sposoby na zwiększenie liczby sfinalizowanych transakcji w Twojej firmie. Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się, jak zadbać o wzrost konwersji w sklepie internetowym. Nie ma jednego prostego sposobu na dotarcie do klienta, który zrezygnował z zakupów. Musisz działać na kilku płaszczyznach, dostosowując sklep do potrzeb rynku oraz zgłaszać się bezpośrednio do niezdecydowanych, z pomocą remarketingu. Stosując poniższe metody, możesz zwiększyć obroty swojej firmy i zyskać nowych klientów, którzy powrócą do Ciebie również w niedalekiej przyszłości.

1. Postaw na remarketing

Wdrażając działania remarketingowe w sklepie online możesz ograniczyć liczbę porzuconych koszyków przez klientów. Z pomocą przychodzą narzędzia oferowane przez kampanie PPC Google Ads. Dzięki nim sprawisz, że osoby rezygnujące z Twoich produktów będą widzieć ich reklamy w swojej przeglądarce. Dysponujesz adresem e-mail klienta, który zrezygnował z zakupów? Możesz przypomnieć mu o swojej ofercie, korzystając z mailingu. To działanie remarketingowe polega na wysyłaniu wiadomości przypominających kupującemu o porzuconych produktach z koszyka. Zachęcając go do powrotu do sklepu, zmniejszysz szansę, że uda się on do konkurencji.

2. Dostosuj sklep do urządzeń mobilnych

Obecnie duża część osób kupujących w sieci korzysta z urządzeń mobilnych. Dlatego częstym powodem porzucania koszyków jest niedostosowanie strony do smartfonów czy tabletów. Zakupy w takim sklepie są dla wielu męczące, przez to część klientów z nich rezygnuje. Szacuje się, że co piąty konsument dokonuje takiej decyzji! Dostosowując swoją platformę sprzedażową do potrzeb rynku, przyczynisz się do zwiększenia obrotów. Zadbaj o to, aby Twoja platforma internetowa była responsywna dla każdego typu urządzenia. Nie musisz tworzyć osobnych stron dla smartfonów i przeglądarek, wystarczy skorzystać z projektowania RWD. Dzięki takiej opcji wygląd sklepu dostosowuje się automatycznie do rozdzielczości ekranu, na którym jest odczytywany. Pamiętaj też o multiscreeningu i daj możliwość kupującym kontynuowanie rozpoczętych zakupów na innym urządzeniu. Twoi klienci będą rzadziej porzucać koszyki, jeśli zadbasz o ich wygodę w trakcie zakupów. Dużym ułatwieniem jest uwzględnienie opcji porównania produktów w projekcie. Takie rozwiązanie ułatwi kupującym wyselekcjonowanie tych towarów, które rzeczywiście ich interesują.

3. Sprawdź, czy strona szybko się ładuje

Dostępność niezawodnego, szerokopasmowego internetu przyzwyczaiła nas do szybkiego ładowania się stron www. Dlatego już niewielkie opóźnieniu w czytywaniu się Twojego sklepu sprawi, że część osób zrezygnuje z zakupów. Z każdą sekundą, zgodnie z aktualnymi statystykami, tracisz aż 7% konwersji! Jest to jeden z powodów, dla których co piąty odwiedzający opuszcza platformy sprzedażowe już po 10 sekundach. Szybkość ładowania się stron zależy głównie od jakości hostingu, dlatego wybierz ten z najwyższej półki. Więcej na temat wpływu hostingu na jakość SEO pisał na naszym blogu Rafał Woszczak. Ogranicz też liczbę animacji flash (np. banerów). Takie dodatki spowalniają wczytywanie się sklepu online, zwłaszcza u klientów korzystających z wolniejszego internetu. Poza tym korzystaj z poniższych narzędzi do monitorowania prędkości wczytywania się stron: Sprawdź szybkość ładowania się strony

Źródło: developers.google.com

Sprawdzaj też regularnie statystyki dotyczące stron wyjścia z Twojego sklepu online. Potrzebne dane znajdziesz m.in. w Google Analytics. Dzięki temu dowiesz się, na jakim etapie zakupów konsumenci najczęściej porzucają koszyk. Warto też pamiętać, że szybkie ładowanie strony to nie tylko zadowolenie klientów, ale też jej lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania.

4. Zapewnij przejrzyste warunki transakcji

Skuteczne kampanie reklamowe przedstawiają produkt w superlatywach, nie podkreślając jego wad. Jednak takie triki marketingowe zniechęcają, kiedy są wykorzystane w sklepie, w którym robimy zakupy. Jednym z powodów porzucania koszyków przez klientów, są niejasne warunki dotyczące np. dodatkowych kosztów. Kupujący powinien znać wszystkie opłaty związane z transakcją już przy dodawaniu produktu do koszyka, a nie dopiero w momencie płatności. Zgodnie z raportem Gemius z 2016 roku koszty przesyłki są jednym z decydujących czynników przy wyborze sklepu internetowego. Jednak ukrywanie opłat przyniesie odwrotny skutek do zamierzonego. Klient niezadowolony z manipulacji nie tylko porzuci swój koszyk, ale też straci zaufanie do Twojej marki. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie w widocznym miejscu informacji o cenie przesyłki, zaznaczając, że od konkretnej kwoty zakupów jest bezpłatna. Pozwoli Ci to zachować uczciwość w stosunku do klientów, jednocześnie zwiększając swoje utargi. Dodaj informację o kwocie brakującej do darmowej wysyłki

Źródło: danhen.com

5. Usprawnij proces zakupów

Obecnie popularne jest namawianie kupujących w sklepach internetowych do zakładania indywidualnych kont. Takie rozwiązanie jest korzystne dla sprzedawcy i klienta, jednak często przyczynia się do opóźnień w trakcie robienia zakupów. Dlatego opcja powinna być dostępna tylko na wyraźne życzenie, nie warto zmuszać do rejestracji wszystkich osób, które chcą nabyć u Ciebie dany produkt. Konieczność wypełniania formularzy rejestracyjnych jest jednym z częstszych powodów porzucania koszyków. Zgodnie z raportem Izby Gospodarki Elektronicznej (M-commerce. Kupuję mobilnie) prawie 50% ankietowanych preferuje zakupy bez konieczności zakładania konta w sklepie. W projekcie platformy sprzedażowej uwzględnij zasadę trzech kliknięć. Ograniczając liczbę interakcji niezbędnych do finalizacji transakcji, zmniejszysz ryzyko porzucenia koszyka. Dodaj realizację zamówienia bez rejestracji

Źródło: taranko.com

Zależy Ci na tym, aby klienci wypełniali dodatkowe formularze przy transakcji? Uprość je do minimum i wyjaśnij klientowi, co zyska, podając Ci swoje dane, np. zapewnij mu prezent z okazji urodzin. A dla osób niecierpliwych zastosuj nawigację okruszkową (ang. bread crumps). Wówczas w widocznym miejscu kupujący znajdzie ścieżkę wskazującą, w którym momencie transakcji obecnie się znajduje.

6. Postaw na sprawny system płatności

Zapewniając klientom kilka opcji płatności, sprawisz, że chętniej będą robić zakupy w Twoim sklepie. Wiele osób zrezygnuje z finalizacji transakcji, jeśli nie umożliwisz im wykonania szybkiego przelewu. Koszty związane z marżą dla serwisów pośredniczących nie są wysokie, a oszczędzając na nich, możesz zniechęcić wielu klientów do Twojej firmy. Polscy konsumenci preferują szybkie przelewy, dlatego warto skorzystać z serwisów typu Bluemedia czy Dotpay. Za pośrednictwem takich platform można płacić popularnym Blikiem, co znacznie usprawnia finalizację transakcji. Poza tym takie rozwiązanie wzbudza większe zaufanie kupujących niż wykonywanie tradycyjnych przelewów na konto Twojej firmy. Uwzględnij również potrzeby osób, które preferują wpłatę należności za pośrednictwem kart debetowych lub kredytowych. Taka opcja jest dostępna w większości serwisów płatnościowych, więc nie wiąże się z dodatkowym kosztem. Jednak nie rezygnuj z przelewów tradycyjnych, nadal część konsumentów preferuje takie rozwiązanie. Pamiętaj też o bezpieczeństwie transakcji, stawiając na najlepszy system szyfrowania strony. Popularną opcją jest certyfikat SSL, który gwarantuje poufność danych przesyłanych przez internet. Wówczas podczas łączenia się z Twoim sklepem w pasku adresu klient znajdzie przedrostek „https”. Wielu internautów unika zakupu na platformach sprzedażowych niemających takiego zabezpieczenia.
Chcesz włączyć remarketing dla swojej strony?