Wróć do listy wpisów
Blog o social media Reklama Różne
Agencja SEO i SEM > Blog > 5 sprawdzonych rad na Black Friday

5 sprawdzonych rad na Black Friday

5 sprawdzonych rad na Black Friday

Black Friday to coroczne święto wyprzedaży, które uwielbiają nie tylko kupujący. Czwarty piątek listopada to też ważna data dla branży e-commerce, która generuje wówczas zwiększone obroty. Według badań UCE RESEARCH i SYNO Poland Polacy, którzy wezmą udział w szaleństwie zakupów, planują wydać wtedy 0d 500 do 400 zł. Klienci pozyskani tego dnia, mogą zostać z Twoją firmą na dłużej, jednak najpierw musisz do nich dotrzeć. Przygotowaliśmy dla Ciebie sprawdzone rozwiązania na kampanię reklamową promującą to wydarzenie. Poznaj 5 praktycznych rad na Black Friday i bądź gotowy na zakupowe szaleństwo!

1. Przeprowadź remanent

Twoja kampania z okazji Black Friday powinna być atrakcyjna z perspektywy klientów szukających promocji w sieci. Zapewniając im duże rabaty na ciekawe produkty, zachęcisz ich do wybrania właśnie Twojej oferty. Pierwszym krokiem, jaki powinieneś podjąć, jest przeprowadzenie inwentaryzacji. Kontrola stanów magazynowych pozwoli Ci lepiej zorientować się w dostępnym asortymencie i przygotować firmę na nadchodzący wzmożony ruch.

W trakcie remanentu sprawdź, jakich towarów masz więcej na magazynie. Black Friday to bardzo dobry moment na zwiększenie sprzedaży mniej popularnych produktów, pod warunkiem, że wymyślisz na nie atrakcyjną promocję. Dobrym sposobem na reklamę będzie zaproponowanie kolejnej sztuki gratis przy zakupie danego artykułu.

Zapoznaj się też ze statystykami sprzedaży popularnych towarów, dotyczącymi tego samego okresu w minionych latach. Pozwoli Ci to przygotować asortyment na wzmożony ruch i w razie potrzeby domówić brakujące produkty. W czasie święta wyprzedaży Twój sklep musi zapewnić klientom dostępność całego asortymentu, w przeciwnym razie możesz ich zniechęcić do swojej marki!

2. Wymyśl zachęcającą promocję

Obecnie prawie wszystkie sklepy internetowe prowadzą kampanie Google Ads związane z Black Friday, więc konkurencja jest duża. Aby wyróżnić się na tle innych firm z Twojej branży, musisz wymyślić interesującą promocję. Polacy zdążyli już się przyzwyczaić do atrakcyjnych wyprzedaży z tej okazji, dlatego nie zadowolisz ich łatwo!

Popularnym rozwiązaniem jest przyznanie rabatu na cały asortyment. Obniżając cenę produktów o 20% i więcej, możesz przyciągnąć do swojego sklepu dużo potencjalnych klientów. Jednak unikaj symbolicznej przeceny na 10 czy mniej procent, takie promocje zostaw na później. W trakcie międzynarodowego święta wyprzedaży nikogo taka opcja nie zainteresuje, a Ty stracisz tylko czas i środki na kampanię reklamową.

Wymyśl ciekawą promocję na Black Friday

Źródło: euro.com.pl

Dla klientów decydujących się na zakupy tego dnia przygotuj miły upominek, aby podziękować im za wybranie Twojego sklepu. Niespodziewany prezent znaleziony w paczce sprawi, że Twoja marka będzie się pozytywnie kojarzyć osobom obdarowanym. Takie działanie reklamowe może okazać się korzystne w przyszłości, zachęcając kupującego do ponownej wizyty na stronie Twojej firmy. Poza tym możesz też zaproponować darmową dostawę towarów zamówionych w czasie Black Friday.

3. Opracuj kampanię reklamową

Po ustaleniu promocji na musisz przeprowadzić kampanię reklamową, aby wieść o wyprzedaży dotarła do największej liczby odbiorców. Masz do dyspozycji wiele kanałów, za których pośrednictwem możesz rozpowszechnić informację. Działania marketingowe warto przeprowadzić na wielu płaszczyznach, dzięki czemu zwiększysz swoje szanse na wysoką sprzedaż w trakcie święta zakupów.

Pierwszy krok to przygotowanie atrakcyjnych materiałów reklamowych, najlepiej w formie banerów. Posłużą Ci one do promowania oferty wyprzedażowej w social mediach, możesz wykorzystać je też na stronie sklepu. Zadanie to warto zlecić profesjonalistom, którzy opracują dla Ciebie ciekawe grafiki na podstawie identyfikacji wizualnej Twojej marki. Koniecznie umieść na nich chwytliwe slogany , które wyróżnią Cię na tle konkurencji.

Dużą skuteczność uzyskują kampanie reklamowe skierowane do stałych klientów korzystających z newslettera. Napisz maila do wszystkich subskrybentów, powiadamiając ich o zbliżającej się wyprzedaży. Wyślij kilka oddzielnych wiadomości w odpowiednich odstępach czasu, stopniowo dawkując informacje na temat promocji. Taka strategia zwiększy zainteresowanie odbiorców i utrwali Twoją promocję w ich pamięci. Tworząc tekst, zwracaj się do adresatów bezpośrednio i ogranicz jego długość do minimum.

Wyślij newsletter przed Black Friday

Źródło: newsletter marki Monnari

 

Również kampania Google Ads pozwoli Ci dotrzeć z promocją do większego grona potencjalnych klientów. Działania marketingowe w popularnej wyszukiwarce sprawdzą się nie tylko na Black Friday, to też sposób na zwiększenie sprzedaży przez cały rok. Wykorzystaj reklamę z odliczaniem czasu i umieść na niej odpowiedni tekst, np. „Tylko 4 dni do końca promocji!”. Kampanie Google Ads zaplanuj z wyprzedzeniem, przynajmniej 2 tygodnie przed świętem wyprzedaży.

4. Pamiętaj o social mediach

Z okazji Black Friday zaplanuj działania marketingowe na popularnych portalach społecznościowych. Reklama na Facebooku oraz Instagramie to doskonałe uzupełnienie kampanii Google Ads, oraz specjalnego newslettera do Twoich subskrybentów. Profil Twojej firmy w social mediach ma duży potencjał promocyjny, który warto wykorzystać z tej okazji. Klienci, do których dotrzesz w tym czasie, mogą zostać z Tobą na dłużej, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży w Twoim sklepie.

Zorganizuj atrakcyjny konkurs z nagrodami, związany tematycznie ze świętem wyprzedaży. Opublikuj post na portalu z pytaniem dotyczącym Twojej marki lub branży i zachęcić odbiorców do pozostawiania komentarzy i udostępniania treści znajomym. Wytypuj wygranych spośród nadawców najciekawszych wiadomości i roześlij do nich atrakcyjne upominki. Takie kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie  zwiększą ruch na Twoim fanpage’u, a tym samym jego zasięgi.

Publikuj posty na portalu społecznościowym o odpowiedniej porze, aby miały możliwie duże zasięgi. Skorzystaj z analizy danych Twojego fanpage’a, w której znajdziesz informacje dotyczące aktywności obserwujących w poszczególnych dniach tygodnia i godzinach. Możesz też zapoznać się ze statystykami zasięgów dotyczącymi postów publikowanych w przeszłości.

W okresie poprzedzającym kampanię Black Friday zaangażuj kilku administratorów do obsługi social mediów. W tym czasie na pewno pojawi się wiele zapytań dotyczących promocji, na które warto odpowiadać jak najszybciej. Większa kadra to też skuteczniejsza moderacja komentarzy użytkowników i szybsze reagowanie na ewentualne problemy.

5. Przygotuj swoją stronę

Twój sklep internetowy musi być gotowy na nadchodzące święto, aby działał niezawodnie w trakcie zwiększonego ruchu. Strona ma działać niezawodnie i bez opóźnień, dlatego przetestuj swój serwer pod kątem maksymalnej liczby odwiedzin, jakie wytrzyma. Masz do dyspozycji gotowe i bezpłatne narzędzia, takie jak m.in.:

Upewnij się, czy w Twoim sklepie nie występują problemy techniczne. Funkcjonalność i intuicyjna obsługa to podstawa, jeśli chcesz zadowolić kupujących i zachęcić ich do kolejnej wizyty. W tym celu sprawdź, jak przebiega dodawanie towarów do koszyka i czy płatność online nie jest utrudniona. Test przeprowadź co najmniej tydzień przed Black Friday, aby  mieć czas na naniesienie ewentualnych poprawek.

Pamiętaj, aby przygotować regulamin promocji i umieszczeniu go w widocznym miejscu na stronie. W internecie znajdziesz gotowe wzory, z których możesz skorzystać. Dodaj też materiały reklamowe związane z kampanią, a także zegar odliczający czasu do końca jej trwania. Nie zapomnij też o zaktualizowaniu cen towarów objętych rabatem, jednak pozostaw też wcześniejsze, aby kupujący wiedzieli, ile oszczędzają.

Black Fiday – święto zakupów

Teraz wiesz już wszystko o przygotowaniach sklepu do Black Friday, czas wykorzystać zdobyte informacje w praktyce! Wymyśl atrakcyjną promocję, przeprowadź kampanie reklamowe w social mediach oraz Google Ads i obserwuj, jak Twoje zyski rosną.

Chcesz uruchomić kampanię reklamową