Wróć do listy wpisów
Optymalizacja stron (SEO) Różne
Agencja SEO i SEM > Blog > Zlecę pozycjonowanie! 5 powodów dla których warto to zrobić

Zlecę pozycjonowanie! 5 powodów dla których warto to zrobić

Zlecę pozycjonowanie! 5 powodów dla których warto to zrobić

Myślisz o założeniu sklepu online albo prowadzisz już firmę w sieci? Większość Twoich działań jest zapewne nakierowana teraz na to, aby przyciągnąć na witrynę jak największą liczbę użytkowników. Cel ten osiągniesz dzięki pozycjonowaniu stron. W wyniku działań SEO Twoja witryna ma szansę znaleźć się na topowych miejscach w wyszukiwarce, ruch wzrośnie,  a konkurencja zostanie w tyle. I teraz rodzi się pytanie. Zająć się pozycjonowaniem samodzielnie, czy powierzyć to agencji SEO? Poniżej znajdziesz pięć powodów, dla których warto zlecić „robienie” SEO specjalistom w agencji.

Zleć pozycjonowanie agencji SEO

Agencje SEO, które działają na rynku od kilku lat, wypracowały własne know-how, które pozwoliło im utrzymać się w tak konkurencyjnej branży. Setki, a może i tysiące udanych kampanii, które mają na koncie, pomogły im stworzyć schemat działań, które przynoszą spodziewane efekty. Decydując się na współpracę z agencją, masz pewność, że twoja strona nie będzie „poligonem doświadczalnym” dla niedoświadczonego pozycjonera. W profesjonalnych agencjach nie ma miejsca na takie działanie.

Zlecając pozycjonowanie strony firmowej agencji SEO, tak naprawdę nie zlecasz tego jednemu specjaliście, ale całemu zespołowi.

Jednak nie oszukujemy się – błędy zdarzają się nawet najlepszym. W agencjach SEO z tych mniej udanych kampanii szybko wyciągane są cenne wnioski. Żadna firma nie chce powielać błędów, które będą negatywnie wpływać na jej odbiór w oczach klientów.

Obok ustandaryzowanych działań w agencji jest także miejsce na elastyczne podejście do każdego klienta. Doświadczony pozycjoner zawsze będzie szukał mniej standardowych sposobów na osiągnięcie zakładanego celu. Wielu specjalistów SEO ceni sobie w pracy właśnie tę różnorodność systemów, branż i strategii.

Niby banalne stwierdzenie, ale decydując się na wykupienie usług agencji SEO/SEM powierzasz swoją firmę opiece co najmniej kilku specjalistów – pozycjonera, opiekuna klienta, a w przypadku rozszerzenia umowy – specjalisty Google Ads czy Facebook Ads.

Do ich zadań należy nie tylko codzienna praca nad poprawą widoczności Twojej strony czy prowadzenie kampanii reklamowych, ale szukanie nowych rozwiązań i dróg do osiągnięcia sukcesu w wyszukiwarce. Zmiana słów kluczowych, przeniesienie środka ciężkości na inne narzędzia reklamowe, korekta grup docelowych – to zagadnienia, którymi zajmą się specjaliści z agencji.

Gdy zlecisz pozycjonowanie, narzędzia SEO wliczone są w cenę

O  co chodzi? O narzędzia SEO, z których codziennie korzystają specjaliści pozycjonowania. Licencje na najlepsze programy kosztują nawet kilkaset dolarów miesięcznie. Prowadząc działania SEO w modelu „in house”, koszt ich zakupu będzie spoczywał na Tobie. Jeśli finalnie nie zdecydujesz się na ich pozyskanie, pozostaje ręczne sprawdzenie widoczności, monitoring konkurencji czy tworzenie tekstów wspomagających pozycjonowanie „w ciemno”.

Podsumowując – płacąc ustaloną kwotę za pozycjonowanie lub abonament dla agencji, nie martwisz się o to, aby odnawiać licencje, szukać nowych narzędzi, szkolić ludzi, którzy będą je obsługiwać. To wygodne i opłacalne.

Zlecając pamiętaj, że Twój sukces, to nasz sukces

Co wpływa na to, że agencja staje się rozpoznawalna i popularna na rynku? Dobre opinie w Google, polecenia, wygrane konkursy, wysokie miejsca w rankingach. Nie byłoby tego wszystkiego, gdyby nie zadowoleni klienci i znakomite wyniki kampanii.

Decydując się na współpracę z agencją, jednego możesz być pewien. Jeśli realizowana dla Ciebie kampania SEO zostanie nagrodzona, nazwa Twojej firmy znajdzie się we wszystkich mediach społecznościowych agencji i informacjach prasowych dystrybuowanych przez jej dział marketingu. A każda publikacja z linkiem prowadzącym do Twojej strony to pozytywny zastrzyk mocy dla witryny i szansa na dotarcie do nowej grupy odbiorców.

Zleć pozycjonowanie i nie zajmuj się wszystkim

Prowadząc własną firmę, masz wiele na głowie – sam wiesz o tym najlepiej. Jeśli możesz delegować zadania odpowiedzialnym za nie specjalistom, warto zdecydować się na taką możliwość.

Nie chodzi jednak o to, aby współpracę z agencją ograniczyć tylko do płacenia miesięcznych faktur. Niektóre działania SEO, szczególnie na początku procesu, wymagają  współpracy na linii agencja-klient. Możesz być na przykład proszony o przesłanie niezbędnych danych czy dostępów. Ale to by było na tyle. Całym procesem zajmuje się specjalista w agencji. To do jego obowiązków należy czuwanie nad tym, aby pozycjonowanie przebiegało bez zakłóceń. Ty masz wolną głowę. I raport z działań do przejrzenia na początku każdego miesiąca.

Agencja i pracownik na miejscu – opłacalna hybryda

Powyższe argumenty w głównej mierze dotyczą małych i rozwijających się firm, które rozpoczynają przygodę z płatnymi działaniami reklamowymi, a uzyskanie dobrych wyników w sieci to dla nich „być albo nie być”. Rolę marketingowca w takich firmie odgrywa zwykle właściciel. Przecież kto, jak nie ty, najlepiej zna ofertę firmy i będzie mógł ustalić szczegóły procesu pozycjonowania z agencją SEO.

Model dla większych firm

Prowadząc firmę, musisz patrzeć w przyszłość i planować kilka kroków do przodu. Moment, kiedy wypracujesz już swoją pozycję na rynku, będzie doskonały do tego, aby zatrudnić osobę zajmującą się marketingiem na pełen etat w Twojej firmie. Nie musi być to pozycjoner „z krwi i kości”. Ważne, aby był zaznajomiony z zasadami SEO, znał się na marketingu internetowym i był w kontakcie z agencją.

Wówczas specjalista ds. marketingu w Twojej firmie odciąży Cię niemal zupełnie we współpracy z agencją SEO, będzie analizował raporty i wspólnie z pozycjonerem zadba o prawidłowy rozwój firmy w sieci.

Wybierz komu zlecisz pozycjonowanie

Mamy nadzieję, że argumenty, które podaliśmy, pomogą Ci podjąć tę ważną decyzję. Pamiętaj, że na rynku istnieje wiele agencji SEO. Przed wyborem tej „jedynej”, poproś o propozycje współpracy od kilku z nich. Przeanalizuj je na spokojnie, porównaj warunki, porozmawiaj z Doradcami Klienta i wybierz tę, z którą współpraca przyniesie Ci najwięcej korzyści.