ul. Wolsztyńska 5, poziom II 60-361 Poznań tel: 61 866 77 27 tel:+48618667727

Deloitte Technology Fast 50 Lider przedsiębiorczości Google Partner Google Partners Rising Stars

Pisanie bloga

10 podstawowych zasad pisania firmowego bloga


CONTENT MARKETING 04-03-2016

Jednym ze sposobów na podniesienie atrakcyjności serwisu może być prowadzenie bloga. Jednak żeby tak było, należy przestrzegać pewnych zasad podczas tworzenia treści, które zostaną na nim umieszczone. Zapraszam na skrót informacji dotyczących tego, na co należy zwracać uwagę i czego unikać podczas pisania artykułu na bloga od strony SEO.

1. CONTENT

Bardzo ważnym elementem dla wyszukiwarek jest unikalny content, o czym wspominał już wcześniej w swoim artykule Piotr. Co przez to rozumieć? Przede wszystkim to, że żaden fragment tekstu nie może być skopiowany. Dotyczy to także wszelkiego rodzaju zdjęć, infografik, nagrań itp. Jest to jedna z podstawowych zasad, o której trzeba pamiętać, biorąc pod uwagę działanie algorytmu wyszukiwarki. Oczywiście, użytkownicy również docenią treści, które nie będą tylko kopią tekstu znalezionego na innej stronie.

2. TEMAT

Pisząc artykuł powinniśmy skupić się na jednym temacie. Poruszanie zbyt wielu wątków może wpłynąć negatywnie na jego odbiór, dlatego rozszerzenia tematu o dodatkowe zagadnienia warto umieścić w osobnych wpisach powiązanych ze sobą przy pomocy odnośników. Publikowane wpisy powinny być również przydatne dla użytkowników. Dobrym pomysłem są poradniki, opisy realizacji usług czy testy produktów. Warto również zastanowić się, o co najczęściej pytają klienci i na podstawie pojawiających się pytań przygotować kolejny temat.

3. TEMATYKA WITRYNY

Mówiąc o temacie należy pamiętać, że poruszany wątek powinien nawiązywać do tematyki całej strony (tworząc blog kulinarny nie będziemy przecież zamieszczać artykułów o modzie). Napisanie artykułu, który nie wpłynie na zaangażowanie użytkownika, mija się z celem.

4. GRAFIKI

Dla lepszego zobrazowania tematu warto użyć grafik, zdjęć, czy też coraz popularniejszych infografik z kilkoma słowami opisu w tagu ALT. Poszukując ich można przejrzeć specjalne banki zdjęć. Oprócz tych najbardziej popularnych, ale płatnych typu Fotolia i iStock, w sieci można znaleźć wiele stron z darmowymi zdjęciami. W każdym przypadku należy jednak zapoznać się wcześniej z licencją dotyczącą danego zdjęcia, która określa warunki wykorzystania zasobu.

5. NAGŁÓWKI

Tytuł artykułu powinien zawierać się w znacznikach H1. W przypadku dłuższego artykułu można dodać również nagłówki niższego poziomu np. H2 czy H3.

6. DŁUGOŚĆ TREŚCI

Wyszukiwarka Google „docenia” rozbudowane treści, dlatego warto, aby nasz artykuł miał około 300 wyrazów (+/- 2000 znaków ze spacjami). Z drugiej strony zbyt długie teksty mogą zniechęcić czytających, dlatego warto je uzupełniać o dodatkowe elementy, takie jak wspomniane wcześniej zdjęcia lub film. W przypadku bardzo złożonego tematu można również podzielić artykuł na tematyczne fragmenty i dodać na naszym blogu w postaci cyklu wpisów.

7. LINKI DO WPISÓW

W miarę możliwości warto dodać odnośniki do wszystkich kategorii blogu w menu głównym witryny. Dodatkowo na stronie głównej można umieścić też blok „Nowe artykuły” z kilkoma linkami do najnowszych wpisów.

8. SŁOWA KLUCZOWE

Czy słowa kluczowe powinny pojawić się w tekście? W wielu przypadkach ich użycie jest niezbędne, ponieważ określają one w dużej mierze istotę tematu. Należy jednak używać ich w naturalny sposób, bez zbyt dużego nagromadzenia w tekście. To unikalna treść jest najważniejsza zarówno dla wyszukiwarek, jak i użytkowników. Słowa kluczowe na pewno warto umieścić w title oraz meta description artykułu.

9. SOCIAL MEDIA

Odnośnik do nowego artykułu warto zamieścić również na portalach społecznościowych, takich jak Facebook oraz Google+. Należy róznież pamiętać o grupach dyskusyjnych i forach, na których jesteśmy aktywni.

10. CZĘSTOTLIWOŚĆ PUBLIKACJI

Artykuły powinny być pisane regularnie. Nawet kilka artykułów miesięcznie może wpłyną pozytywnie na liczbę użytkowników odwiedzających serwis. Blog prowadzony nieregularnie, z nieaktualnymi wpisami może zniechęcić użytkownika do dalszego przeglądania strony.

Podsumowanie

Stosując powyższe wskazówki sprawimy, że nasz blog będzie przyjazny zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarkom. Regularnie publikowane i ciekawe treści mogą w pozytywny sposób wpłynąć na liczbę odwiedzin naszej strony, a w niektórych przypadkach również na zainteresowanie ofertą naszego serwisu.



Zaufali nam:

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!