To pytanie, które często słyszę od klientów. „Przecież umawialiśmy się, że moje reklamy dotrą do odpowiednich użytkowników, a gdyby ktoś teraz szukał moich produktów, reklamy nie ma!”. Spróbujmy wyobrazić sobie, że lista wyników wyszukiwania to słup reklamowy. Mając pięciu, dziesięciu, czy piętnastu przedsiębiorców chcących powiesić na nim swój plakat, w końcu dojdzie do sytuacji, w której jeden z komunikatów reklamowych znajdzie się pod innym. Zasada działania jest oczywista i bardzo podobna do tej spotykanej w wyszukiwarce. Powodów, dlaczego nie widzimy reklam, może być mnóstwo.

Ten artykuł służy jako podsumowanie najczęstszych przypadków, z którymi spotykamy się na co dzień.

  1. Kampania, grupa reklam, bądź reklama nie jest aktywna

Najprostsze wytłumaczenie problemu: osoba odpowiedzialna za działania w ramach Google Ads mogła wprowadzać zmiany optymalizacyjne, przy okazji wstrzymując kampanię. Nie została jednak ona aktywowana ponownie.

  1. Weryfikacja harmonogramu wyświetlania

Google Ads pozwala na dostosowanie godzin wyświetlania reklam. Być może w poszukiwaniu swoich komunikatów zapomniano o tym, że handlowcy pracujący w firmie, nie przyjmują nowych zleceń poza godzinami swojej pracy. Jeśli harmonogram reklam wyklucza wyświetlanie się np. w soboty lub we wtorek po 22:00, to właśnie tu można znaleźć rozwiązanie problemu.

  1. Urządzenia

Firma zajmująca się pomocą drogową decyduje w porozumieniu ze specjalistą, że potencjalni klienci szukają jej usług tylko za pomocą telefonów komórkowych lub innych urządzeń mobilnych – będąc w trasie. Dlaczego zatem reklamy miałyby się wyświetlać na komputerach stacjonarnych bądź laptopach? Zawsze warto zweryfikować tę opcję kierowania.

  1. Budżet dzienny

W konkurencyjnych branżach, w których spodziewamy się wysokich stawek za kliknięcie, może okazać się, że budżet nie wystarcza na wyświetlanie reklam przez całą dobę. Odpowiedzi na pytanie, czy przeznaczamy adekwatną kwotę na jeden dzień, warto poszukać w kolumnie „Utrata udziału w wyśw. w sieci wyszukiwania (budżet)”. Interfejs Google Ads może także sugerować prawidłowy budżet dzienny na podstawie szacunków. Dobrą praktyką w większości przypadków jest ustawienie standardowego wyświetlania reklam. W przeciwieństwie do metody przyśpieszonej będziemy równomiernie rozkładać budżet dzienny – tak, aby wydawać środki na kliknięcia odpowiednio względem ustalonego harmonogramu.

  1. Zbyt niska maksymalna stawka CPC

Jeśli ten parametr zostanie ustawiony na zbyt niskim poziomie, nasze reklamy nie zostaną włączone do aukcji na dane słowo kluczowe. Przez to skutecznie ograniczymy sobie możliwości wyświetlenia reklamy użytkownikom, którzy w danej chwili mogą potrzebować naszych usług. Warto jest kontrolować trendy w branży, w której działamy i mierzyć siły na zamiary. Istnieją słowa kluczowe, których stawki CPC mogą wynosić o wiele więcej, niż przewidujemy.

  1. Lokalizacja

To jedno z najczęstszych nieporozumień. Jeśli działamy lokalnie np. w Warszawie, będąc na wakacjach na Puławach, chcemy skontrolować wyświetlanie się reklam, może spotkać nas rozczarowanie. W przypadku gdy ustawienia lokalizacji ograniczone są w ten sposób, żeby wyświetlać reklamy osobom przebywającym w danym rejonie, nie uda nam się znaleźć naszego komunikatu w wyszukiwarce nawet na drugiej i trzeciej stronie.

  1. Mała liczba wyszukiwań słowa kluczowego

Zajmując się bardzo wąską branżą lub używając skonkretyzowanych longtaili, istnieje szansa, że algorytm nie założy aukcji na pożądane przez nas słowo. Głównym zadaniem systemu jest generowanie wydatków. Wzrastają one w warunkach zaostrzonej konkurencji. Stawki CPC są wyższe, a reklamodawcy prześcigają się w maksymalnych kwotach deklarowanych za jedno kliknięcie.

  1. Ustawienia płatności

Nieograniczone wydatki, płatności automatyczne – to marzenie reklamodawcy. Jeśli nie udaje nam się znaleźć przyczyny, dlaczego nie widzimy naszych reklam, warto pofatygować się i przejrzeć ustawienia w menedżerze płatności. Może okazać się, że karta kredytowa, z której do tej pory korzystaliśmy, uległa przeterminowaniu. Druga opcja to przekroczenie progu płatności dla wszystkich kampanii. Z kolei, jeżeli wcale nie dodamy środków do konta, Google poinformuje nas o tym za pomocą czerwonego komunikatu widocznego we wszystkich podstronach interfejsu.

  1. Wyszukiwanie własnych reklam

Co, jeśli chcemy pochwalić się wspaniałymi pozycjami naszych reklam, które generują nam dochody i pokazujemy je na swoim komputerze całej rodzinie? Ponadto codziennie sprawdzamy, jak wygląda kreacja reklamowa? Nie jest do dobra praktyka. Google może uznać: użytkownik nie klika w reklamy, nie jest nimi zainteresowany. W konsekwencji przestanie je wyświetlać. Jeśli chcemy koniecznie sprawdzić, czy w danym momencie wyświetla się reklama, powinniśmy użyć narzędzia podglądu i diagnostyki reklam dostępnego w panelu Google Ads.

  1. Wykluczenia IP

Na poziomie kampanii możemy określić konkretne IP, które działa jako wykluczenie. Wszyscy użytkownicy posługujący się nim nie zobaczą żadnych reklam ujętych w naszych działaniach. Wykluczenia IP są bardzo popularne wśród dużych przedsiębiorców zatrudniających osoby często wyszukujące słowa kluczowe związane z działalnością. Wybierając je, nie wiedzą, że każde kliknięcie ma określoną cenę, którą należy przecież zapłacić.

Weryfikacja raportu – pomysł, który zawsze trzeba brać pod uwagę

Dziesięć przypadków, o których napisałem powyżej, przedstawiają najczęstsze powody, z którymi spotykam się w codziennej pracy. Pozostają jeszcze niuanse, takie jak choćby programy blokujące wyświetlanie reklam. Jeśli reklamodawca nadal ma wątpliwości, czy jego reklamy się wyświetlają, powinien poprosić osobę odpowiedzialną za koordynację działań w Google Ads o szczegółowy raport z danego okresu, którym jest zainteresowany. Taka praktyka pozwala na szybkie wyjaśnienie wątpliwości oraz daje czas na weryfikacje wszystkich ustawień kampanii tak, by wykluczyć przeoczenia i błędy, które mogły wystąpić.

10 najczęstszych przyczyn: dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads?
5 (100%) z 3 głosów
Artykuł Ci się spodobał? Udostępnij!